Otázne je, ak by si býval na Trnávke, či by si uprednostnil električku a prestup na MIDI-bus linku, alebo či by si uprednostnil trolejbus. Na Trnavskej v smere do mesta je slušný úsek BUS pruhu. Ten by sa teoreticky dal potiahnuť ešte po Trnavské mýto, ďalej asi nie.
Iná vec je, keby bola električka aj popod Šancovú alebo na Šancovej... ale nie je to všetko momentálne sci-fi? Mesto, vyzerá to tak, je finančne na dne.
Martin Fundárek písal napr. o Patrónke, ktorú naozaj treba ako soľ, lebo zabezpečí priamy prestup na Kramáre.
To, či je alebo nie je trolejbusová doprava oddelená od individuálnej, nie je danosťou samotnej trolejbusovej dopravy, keď už o tom.
A sem s výpočtami, že je drahá - robil si si výpočty, keď to tvrdíš? Aké kritériá si zohľadnil?
Máš pravdu, využívané sú slušne. Ja som to uviedol iba ako príklad na pararelnú trať. Podľa mňa sa aj napriek tomu netreba na to pozerať z hľadiska využívanosti, lebo keď postavíš trolejovú trať hocikde a nahradíš všetky linky čo tade chodia trolejbusmi, tak tá trať bude využitá vždy. Treba trolejbusy dať hlavne tam, kde to má najväčší zmysel (kopcovitý terén, lesopark a pod...) ?
Mierová je osobitný prípad. Po prvé, tam bola trať pôvodne (keď ešte neexistovala Gagarinova, Dolné hony ani Medzijarky) a trať na Gagarinovej sa postavila neskôr. Rušiť už vybudovanú trať by nebolo rozumné. No a po druhé, obe trate sú slušne využité.
Ako v čom. Zlepšil sa síce prestup, keďže je "na hrane", ale keďže tá "hrana" je hranou obrubníka, tak sa výrazne znížila bezpečnosť cestujúcich. Tí, ktorí vystupovali alebo nastupovali na Vazovovej ulici, neboli autami ohrození vôbec a tých, ktorí vystupovali alebo nastupovali na Radlinského, ohrozovala automobilová doprava s podstatne nižšou frekvenciou.
Otázne je, ako sa môže vrátiť zastávka na pôvodné miesto, keď tam má byť výjazd z novostavby. Vidím to tak, že zastávka 2+6+8 sa vráti na Vazovovu a zastávka 3+5+7+11+17 sa buď posunie bližšie k Račianskemu mýtu, než bola bývalá zastávka, alebo sa rovno zruší.
Príkladom na takéto zbytočné zatrolejovanie sú aj trate Gagarinova - Mierová. Sú to susedné a pararelné ulice. Radšej keby namiesto trate na Mierovej postavili trolejovú trať do Prievozu.
Ja osobne žiadnu a túto trať považujem za zbytočnú. Nie že by som bol proti rozvoju trolejbusovej siete, ale nie takým spôsobom, aby sme zatrolejovávali takmer susednú ulicu k už zatrolejovanej.
každú celú hodinu znamená, že lanovka sa uvedie do chodu vždy v tú celú hodinu. Tzn. prídeš tam, kúpiš si lístok a počkáš do celej hodiny. Keď odbije tá celá hodina, lanovka sa zapne a jazdí dovtedy, kým sa neodvezú všetci cestujúci ako zdola, tak zhora. V momente, kedy nastúpi posledný cestujúci dole, resp. hore, nástup sa ukončí a od tej chvíle sa ťahá len dovtedy, kým tento posledný cestujúci nevystúpi.
Toto neplatí počas víkendov a sviatkov, ak je veľa návštevníkov, ktorí prichádzajú priebežne. Vtedy lanovka jazdí stále a dá sa nasadnúť kedykoľvek. Počas týždňa, kedy býva ľudí menej, sa samozrejme riadi vyššie uvedeným.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek