Ale veď podľa vyjadrenie sa majú meniť len označovače a plubáky nie? Či do nových dajú tie lacné EmTresty? ? ? Asi spravim sviečkový pochod za BUSE displaye. ? ? ?
Možno stačí len zmeniť kódovanie na UTF-8 teda ak sa aj na tom dá nastavovať ako napr. na PC. Ale určite je to len vec SW, ktorú by buď v DPB alebo v BUSE vyriešili za pár min kebyže chcú... V Čechách to funguje tak prečo by to nešlo aj v BA? A SORky a CapaCity už budú mať asi aj nové označovače palubáky nie?
myslim ze ta diakritika je iba a len vecou spravneho nastavenia softveru (opravte ma ak sa mylim), ale verim tomu ze sa to da vsetko nastavit aj spravne po slovensky, lebo inak je to vysmech a hanba podniku i mesta ze to vyzera tak ako to vyzera...
no a zatial sa nikto nevyjadril ako to bude s transparentmi dufam, ze tam nebudu take nove co sa davaju do interieru elektriciek, v ktorych tak krasne ukazuje diakritiku ?
jasne, Stuttgart urcite vyslovene setri na tych vozoch, zrejme si ich objednaval s drevenymi tambusoidnymi sedadlami a v najnizsej moznej vybave. Chudatka zapadniarske ?
" Ponúknutý autobus má dĺžku 18,75 m, 5 dverí, 45 miest na sedenie a 106 miest na státie. Dodávaný je s motorom Iveco s výkonom 243 kW pri 2 050 otáčkach za minútu." Ponukli 5-dverový takže asi ho aj zoberú. Ináč zaujímalo by ma prečo v tomto tendri neurčili počet dverí. Voľakedy som čítal oznámenie aj typu: Nákup autobusov s dlžkou xxx a počtom x dverí tu stačilo len dať kĺbové autobusy s 4-dverami...
no ja som z pohladu vodica za to aby bola 5 dverova verzia spolu s nejakou priehradkou aby do toho priestoru ani cestujuci nechodili, sice by sa trocha znizila kapacita, ale pre vodica by to bolo zlepsenie prace.
V Prahe sa nepouzivaju prve dvere (vedu priamo do kabiny) na 14T uz dost dlho a ked som tam bol naposledy tak za 30min jazdu sa tam snazili vlamat minimalne dvaja vlcaci. But som mal stastie, alebo....
Problém nie je ani tak v Sore, ale v tom, že.
1. DPB nakupoval zbytočne v podstate všetky BN 9, 5 m a teraz zbytočne kupuje 10, 5 m vozy, namiesto 12 m vozov,
2. DPB si nevie poriadne u výrobcu objednať vozidlo (5 dverové nové Sorky, predražené CapaCity).
No hej, ale vysvetlit to treba jasne napr. velky napis nad dverami v SK a aj v EN nakoľko turistovi to treba tiež nejako oznámiť. Aj keď radšej by som videl 4-dverovú a SOR by podľa mňa dokázal vyrobiť aj verziu kde by nedali prvé dvere a nechali tam tie ostatné teda boli by 4-dverové, ale vynechali by sa prvé dvere. ? A tým, že bude 4-dverová verzia bude aj viac nízkopodlažných sedadiel na čo sa sťažovali cestujúci v Prahe, že ich je nedostatok teda aspoň tak som čítal na jednom spravodajskom českom webe.
kto vie ale ako som uz pisal mozno by aj tie 5 dverove verzie neboli zle s tym, ze by sa otvarali iba 4 dvere a prve by boli len pre vodica, urobila by sa prezentacia pri dodani aj s vysvetlenim dopytu a tiez o tom, ze prve dvere su vodicove a tym padom sa neotvaraju. aspon na vodica v zime nebude fukat ?
No ja sa tiež teším len sa mi nepáči to, že to budú pravdepodobne 5-dverové čo pri nepoužívanom dopyte nebude dobré, ale čo som pozeral nové SORky už majú dopyt ako majú 25Trky napr. A taktiež som zvedavý či bude mať SOR nejako vyriešené tie okná pre cestujúcich tak ako to ma MB, alebo tam žiadné otvárateľné nedajú... Ináč tie SORky čo prídu do BA (pokiaľ som dobre hľadal) budú prvé klimatizované mestské SORky radu NB a možno aj BN nakoľko som ich nevidel klimatizované okrem medzimestských.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133