Reakcia na: ivanbuto #140555:
to by bolo porovnávanie dvoch úplne odlišných režimov,navrhnutý je segregovaný s mimoúrovňovým križovaním v troch dôležitých miestach,
samotná stanica nevybaví ani jedno auto, ide asi o kapacitu obslužných úsekov pre administratívne centrá, obchodné centrum a hotel,
pri jednom prejazdnom profile 40 tis./24 hod. znamená auto každé cca 4 sekundy pre každý smer, záleží čo s čím Ballo alebo niekto iný sčítal, po ukončení výstavby by mali byť pre IAD parkoviská s kapacitou 2000 miest (tak sa Ballo v minulosti vyjadril, možno je užzmena), to by denne mohlo dať cca 20 000 vjazdov a výjazdov, to bude tých Ballovych 40 tis.,
zámer vybudovať toľko parkovacích miest je v protiklade s verejným záujmom - maximalizovať prepravné výkony MHD, namiesto toho, aby sme nútili ľudí používať MHD alebo taxíky (čo na to majú), dáme súhlas na ďalšie vťahovanie IAD do takého uzla,
zastávku na Šancovej musia posunúť až do križovatky s Murgašovou, čo výrazne ovplyvní ľavé odbočenie do Jelenej, možno ho bude treba z bezpečnostných dôvodov zrušiť, niektoré jednosmerky (Holekova, Bukureštská, Jelenia) by bolo lepšie otočiť,
dopravnú situáciu treba vnímať a posudzovať komplexne, aj s ohľadom na možný vývoj, ak po Šancovej denne prejde cca 60 tis. áut, z toho cca 3 tis. – 5 tis. (bez MHD) v súvislosti s prevádzkou na hl. stanici a cestovaním z nej, tak z hľadiska počtu jázd hrozí nárast o viac ako 50 %,
podľa návrhu ÚP Z CMO severovýchod postupne s dobudovaním jednotlivých blokov zóny sa predpoladal nárast zaťaženosti rozhodujúcich komunikácii (Pražská, Šancova, Žilinská, Mýtna a Radlinského) v roku 2010 na 120 % stavu v roku 2005, rok 2009 túto kvantifikáciu už prekonal, pre rok 2020 sa uvádza nárast až na 200 % stavu v roku 2005, ak to bude iba 250 % môžeme si pogratulovať, aj z tohto pohľadu sú niektoré aspekty stavebného zámeru I.P.R nevyhovujúce a pre život v okolí hl. stanice neprijateľné,
MatejBA