K tomu klbu v sorke asi tolko ze: citujem Irizara "Ten deravý kĺb na NB18 je obyčajná kačica, s ktorou prišla stránka DP-Aréna, a tá si bulvárnosťou ničím nezadá s Novým časom alebo Plus ***em deň - nedávno sa jej autor blysol vytiahnutím inzerátu s erotického časopisu, ktorý si tam dal ktosi z DP Praha pred 12 rokmi. Mimochodom, takéto moralizovanie mi príde naozaj úsmevné od človeka, ktorého vyrazili po tom, ako prišiel do práce pod vplyvom alkoholu. Viezol som sa s NB18 a dovolím si tvrdiť, že na to, aby tam niekto prišiel k úrazu by musel byt aktívne blbý. A v tomto názore sa so mnou zhodne väčšina pražských vodičov"
(vytiahnute z diskusneho fora iMHD TT)
No podla mňa by normálny kĺbak stačil skôr na 83 aj keď odchod o 7:30 z drobného smer technopol je taký že Ľudia sa nezmestia ale zase okolo 12:00 je to prázdne.
68 a 83 sú možno zbožné priania niektorých tu diskutujúcich. To sa dnes isto ešte nevie na aké linky pôjdu, nakoľko sa nevie ani do akej vozovne pôjdu. Ak dôjdu do Petržalky (čo tiež viacerí dúfame), tak asi najskôr na linky 9x a zrejme aj 68.
Na 68? cooo? Vsak to je totalna hovadina davat tam Capacity. Prioritne by som ich dal na 61ku, ta byva kazde rano tak natrieskana ze na bajkalskej sa niektory ludia ani nezmestia do vozu a spaja 3 dolezite dopravne body (letisko a zeleznicnu stanicu + este bajkalsku) Na 68ke tie autobusy nikdy nejsu tak vytazene aby tam bolo nutne nasadit capacity. tam staci klasicky klbak.
Ja dufam v to ze to bude ta "lacnejsia". nevidim zmysel aby tu bola ta predrazena metroverzia. Ved komfort pre cestujucich je absolutne zrovnatelny. A okrem toho dost by ma zaujimalo z na akeliny budu tie Capacity nasadzovane. 61ka a 93ka? Uz to vidim jak mi na jednom poradi nejakej linky dojde capacity, na druhom B741ka a na tretom TamBus.
Sor ma jednu velmi nebezpečnú vyrobnu vadu v klbe. Keď sa autobus otoči v nejakej zákrute až priliš moc tak na podlahe je taky maly otvor nahodov tam nejakemu dieťaťu padne noha a keď sa autobus bude naronávať tak to bude mať efekt ako nožničky. takže radšej Citelis.
kiežby...zaujímalo by ma kedy konečne bude tender na 12-metráky, po tých pseudoobnovách VP krátkych vozidiel záprdkami od SOR. Ešte nemáme od SOR 8.5, 12 a 13, takže by sa malo toto vedenie poponáhľať vyhlásiť ešte zopár umne nastavených tendrov, aby to opät zobral SOR.
dnes som vďaka šikovnosti DPB a čakanieu vďaka vypadnutému busu mohol sledovať na 88čke dve verzie - prvý s dopytom a ľudia rozmýšľali pred dverami, čo majú robiť, hoci viac im to už svietiť nemohlo a druhý otváral všetky dvere automaticky.
takže by bolo celkom fajn, keby dopyt používali všetci, lebo pri tom, že "niektorí" áno a iní nie, si tú ľudia asi nikdy nezvyknú...
Re #140524 TeBeCe: takže nová linka pre DD?
Keď už sme pri téme zastávok, nedávno bol dokončený projekt zastávky Partizánska smer mesto, a na tejto zastávke už autá nemôžu obiehať vozidlo MHD.
Celkove hodnotím projekt tak na dva mínus, vzhľadom na slabé estetické riešenia, abesnciu druhého priechodu pre chodcov cez Palisády a zlé umiestnenie prístreškov.
Je možné, že zastávka v opačnom smere bude tiež riešená podobne, v dohľadnej dobe.
Napriek nedostatkom, jedná sa na BA-pomery o dosť revolučnú vec, takže choďte si to mrknúť.
Neviem, o čo konkrétne ide v tomto prípade...
Ale minule som rozoberal s kamarátom nasledovné: Pokiaľ by Bratislava a Dlhé Diely chceli byť progresívne, tak by urobili zastávky na Dlhých Dieloch tak, že vozidlo MHD by stálo v ĽAVOM pruhu, zatiaľ čo pravý pruh by v mieste zastávky zanikal a bol by v tom priestore rozšírený chodník/nástupište. T.j. autá by museli čakať za spojom MHD. Takéto riešenie by bolo vhodné tam, kde pravý pruh normálne slúži na parkovanie, a vozidlo MHD sa musí krkolomne akože zaraďovať do tohto pruhu na zastávke, pričom častokrát aj tak nemôže zastaviť na hrane vozovky. Následne pri výjazde zo zastávky musí dávať prednosť autáj.
Spomínané alternatívne riešenie sa volá tzv. "zastávkový mys".
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
c 744
(vytiahnute z diskusneho fora iMHD TT)