"Aj keď to odbočenie z Račianskej na Šancovú si neviem dosť dobre predstaviť"
Ja by som ho tam nedával, maximálne ako manipulačné. Veď z Rače na Hlavnú stanicu sa predsa bude jazdiť S-bahnom
"prechod trate z bočného vedenia medzi Miletyčovou a Krížnou do stredového pásu práve v priestore jednej z najrušnejších križovatiek tiež veľmi nie"
Riešením by bolo vedenie trate po južne stane Štefanovičovej (už od Hlavnej stanice).
Podľa mňa najlacnejšie by bolo urobiť jednosmerný okruh s tým, že Štefánikova, Šancova, Karadžičova, Dostojevského, Staromestská atď by boli jednosmerné ulice s tromi pruhmi a azda by sa tie koľaje niekde vopchali......
?
Aha, tak to potom hej. Aj keď to odbočenie z Račianskej na Šancovú si neviem dosť dobre predstaviť, prechod trate z bočného vedenia medzi Miletyčovou a Krížnou do stredového pásu práve v priestore jednej z najrušnejších križovatiek tiež veľmi nie ? . Veď aj manipulačné odbočenie od Ružinova na Vajnorskú a vice versa bolo zrušené kvôli tomu, že do signálneho plánu križovatky, limitovaného vtedy radičom EST na 90 s, prípadne nadradeným radičom BA na 99s, sa nedala zakomponovať dostatočne dlhá fáza "voľno" pre tento smer.
Musím Ťa poopraviť - zrýchlovačové T3 majú kúrenie zapojene tak, ako vraví S499.1023, jemu veriť môžeš - hoci s tými vozmi "len" jazdil, vie toho o ich zapojení viac než mnohí dielenskí, ktorí ich majú opravovať. Len upresním - poloha "0" (prirodzene) nekúri, pri "1" sa zapínajú špirály vo vzduchovom kanáli po pravej strane v celej dĺžke voza (áno, v ňom sú špirály tiež, a ak je v polohe "1" plech kanála miestami studený, tak sú niektoré špirály vadné, ak je studený celý, asi je vadný 24V obvod stykača/stykač/600V poistka) a tiež pod piesočníkmi, v polohe "2" sa k nim pridávajú špirály pod sedačkami. O prepojení kúrenia medzi vozmi som nevedel, my to tak na našich krasňanských T3G a T3M už nejaký čas máme a som rád že aj na Juráku sa nechali inšpirovať. V tom prípade všetko platí pre oba vozy rovnako.
Kúrenie odpadovým teplom od zrýchlovača nie je blbosť, ale presne ako hovorí S499.1023, funguje len keď zrýchlovač nejaké teplo vyvíja, teda v prvých fázach rozjazdu voza (až do postupného vychladnutia) a pri brzdení - čím silnejšie a čím z vyššej rýchlosti, tým viac tepla vyrobí. Pri voľnobehu a pri státí v kľude zrýchlovač vďaka intenzívnemu fúkaniu MG pomerne rýchlo vychladne, takže po 10-15 sekundách už, prirodzene, nekúri vôbec - nemá čím, keď cezeň nepreteká prúd (resp. pri voľnobehu preteká, ale veľmi málo - len prúd prípravy). Preto v zime nemám rád vodičov, ktorí so zrýchlovačmi jazdia dlhé úseky voľnobehom a málo brzdia - málo nakúria zrýchlovačom do voza
"Bol by som zásadne proti zrušeniu "priečnej osi" a tepereniu sa na Huptbahnhof cez celé mesto z Ružinova a Nového Mesta." #138686 tr3mp: "- Vybudovať ET Hlavná stanica - Šancová - Trnavské mýto"
"na Šancovej električka nepremávala, krátky úsek na bývalom násype pred budovou"
Aha, mám vo vete preklep. Chcel som napísať "Ak by mala opätovne stáť električková trať na Štefánikovej". ?
"počet prejazdov v smere do mesta by sa zvýšil o všetky vjazdy z vedľajších ulíc"
Práve preto som ju umiestnil vpravo v smere na Hlavnú stanicu, tu ústi len Spojná a Leškova. Leškovu by som zaslepil úplne, Spojná by bola tiež na zváženie, keďže v mojom návrhu by Štefánikova stratila na význame pre IAD. Vedenie po tejto strane umožňuje bezproblémovú lokalizáciu zastávky Hodžovo námestie na strane od fontány. V rýchlosti som to nakreslil, odporúčam max. zoom: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sk&msa=0&msid=100189352358176269601.00047684f05468227372a&t=k&z=15
"trať hl. st. - Šancová – Trnavská by opäť bola spojená so súbehmi, mala by zmysel iba vtedy, ak by sa založil úplne nový koncept linkovania MHD"
To je samozrejmé.
"že dopravný prúd by sa preniesol zo Štefánikovej na Mýtnu atď., to čo mi nie je jasné ohľadom rozšírenia Štefanovičovej je zmysel takej kapacitnej línie zo širšieho do užšieho stredu mesta, navyše s vyústením na kapacitne nedostatočnú Radlinského, "
Účelom by bolo práve ponúknuť náhradnú kapacitu namiesto Štefánikovej na obsluhu centra (zo smeru Pražská a Kramáre). Namiesto Štefánikovej by sa použila Štefanovičova - Nám. slobody - Nám. 1. mája.
Ubratie kapacity na Šancovej by nahrádzala severná tangenta.
Radlinského by zostala ako je, len pre ľudí, čo tu končia cestu.
Samozrejme, skapacitnenie Štefanovičovej môže pobádať k dobudovaniu tzv. priečnej osi - teda jej predĺženia k autobusovej stanici a na Most Apollo, ale nemyslím, si, že toto je práve smer, ktorým by sa malo ísť.
"budovanie podzemných parkovísk má veľký boom, Nám. slobody ako vážny adept sa skloňuje už dlhšie, súhlasil by som, ak by zanikli parkovacie miesta na povrchu, pred STU i oproti, ale oveľa výhodnejšie by bolo nevťahovať IAD do centra a ľudí radšej prepravovať MHD"
V tomto sa zhodneme. Avšak preferencia MHD nie je len absolútny zákaz IAD. Ja by som to v centre riešil ponúknutím kapacity v podzemných parkoviskách a maximálnym rušením parkovacích miest na povrchu. Uvoľnili by sa ulice pre ľudí a auto na cestu do centra by používal naozaj len ten, kto na to má, alebo to nutne potrebuje, ale platene.
Zažil som premáku električiek po Štefánikovej, vtedy Štefánikovej, predtým a potom Obrancov mieru ? . Zastávky sa dajú riešiť aj pri vedení elktričky stredom vozovky tzv. viedenským typom a súbežnému vedeniu ani križovaniu trolejbusov nič nebráni.
A to zase nesúhlasím. Pre električky z Dúbravky na Hlavnú Stanicu (viem, že momentálne tak žiadna nechodí) je trať cez Starohorskú veľkou zachádzkou. Nehovoriac o tom, že ňou chodí pár ľudí.
A akým odpadovým teplom od zrýchľovača by si chcel kúriť na konečnej, pri stojacom voze? Ty budeš tuším technicky tak isto zdatný ako technický zástupca vedúceho I. DTPE Pavel Gazdík, ktorý vyzýva vodičov, aby nenecháývali na konečnej nahoděné vozidlá, že sa prehrieva zrýchľovač ? . Ja som zažil aj časy, keď kúrenie pod sedačky bolo pri teplotách nad -5°C zakázané a kúrenie od zrýchľovača, najmä v prvých dvoch sériách, ktoeré majú aj klapku na zimné nasávanie (oproti druhým dverám) bolo veľmi účinné. Len treba najprv tým zrýchľovačom aj krútiť, aby nejaké teplo generoval ? .
Ďakujem za info o diaľkovom zapínaní kúrenia v 2. voze - my sme ešte museli chodiť dozadu - to je pokrok ? . Kúrenie piesočníkov samozrejme tiež do istej miery vyhreje vozidlo. Kúrenie piesočníkov se tiež zpaína v druhom voze diaľkovo z prvého?
Informoval. Minimálne dopravný príkaz 114/2009. A keď sme už pri čítaní oznaomov, pri mojich posledných 4 cestách trolejbusom z Dolných Honov sme 2x "nestihli" zelenú pri cintoríne Ružinov. Takže asi ani dopravný príkaz 111 niektorý vodiči nečítali.
Re #138708 810zssk: Keďže to bolo hneď na začiatku programu, už asi bude aj rozhodnuté.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
Ja by som ho tam nedával, maximálne ako manipulačné. Veď z Rače na Hlavnú stanicu sa predsa bude jazdiť S-bahnom
"prechod trate z bočného vedenia medzi Miletyčovou a Krížnou do stredového pásu práve v priestore jednej z najrušnejších križovatiek tiež veľmi nie"
Riešením by bolo vedenie trate po južne stane Štefanovičovej (už od Hlavnej stanice).