Reakcia na: vlado13 #138709:
"na Šancovej električka nepremávala, krátky úsek na bývalom násype pred budovou"Aha, mám vo vete preklep. Chcel som napísať "Ak by mala opätovne stáť električková trať na Štefánikovej". ?
"počet prejazdov v smere do mesta by sa zvýšil o všetky vjazdy z vedľajších ulíc"
Práve preto som ju umiestnil vpravo v smere na Hlavnú stanicu, tu ústi len Spojná a Leškova. Leškovu by som zaslepil úplne, Spojná by bola tiež na zváženie, keďže v mojom návrhu by Štefánikova stratila na význame pre IAD. Vedenie po tejto strane umožňuje bezproblémovú lokalizáciu zastávky Hodžovo námestie na strane od fontány. V rýchlosti som to nakreslil, odporúčam max. zoom: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sk&msa=0&msid=100189352358176269601.00047684f05468227372a&t=k&z=15
"trať hl. st. - Šancová – Trnavská by opäť bola spojená so súbehmi, mala by zmysel iba vtedy, ak by sa založil úplne nový koncept linkovania MHD"
To je samozrejmé.
"že dopravný prúd by sa preniesol zo Štefánikovej na Mýtnu atď., to čo mi nie je jasné ohľadom rozšírenia Štefanovičovej je zmysel takej kapacitnej línie zo širšieho do užšieho stredu mesta, navyše s vyústením na kapacitne nedostatočnú Radlinského, "
Účelom by bolo práve ponúknuť náhradnú kapacitu namiesto Štefánikovej na obsluhu centra (zo smeru Pražská a Kramáre). Namiesto Štefánikovej by sa použila Štefanovičova - Nám. slobody - Nám. 1. mája.
Ubratie kapacity na Šancovej by nahrádzala severná tangenta.
Radlinského by zostala ako je, len pre ľudí, čo tu končia cestu.
Samozrejme, skapacitnenie Štefanovičovej môže pobádať k dobudovaniu tzv. priečnej osi - teda jej predĺženia k autobusovej stanici a na Most Apollo, ale nemyslím, si, že toto je práve smer, ktorým by sa malo ísť.
"budovanie podzemných parkovísk má veľký boom, Nám. slobody ako vážny adept sa skloňuje už dlhšie, súhlasil by som, ak by zanikli parkovacie miesta na povrchu, pred STU i oproti, ale oveľa výhodnejšie by bolo nevťahovať IAD do centra a ľudí radšej prepravovať MHD"
V tomto sa zhodneme. Avšak preferencia MHD nie je len absolútny zákaz IAD. Ja by som to v centre riešil ponúknutím kapacity v podzemných parkoviskách a maximálnym rušením parkovacích miest na povrchu. Uvoľnili by sa ulice pre ľudí a auto na cestu do centra by používal naozaj len ten, kto na to má, alebo to nutne potrebuje, ale platene.
vlado13
o vedení trate pri chodníku som už viackrát písal, má úskalia ako vedenie stredom, počet prejazdov v smere do mesta by sa zvýšil o všetky vjazdy z vedľajších ulíc (Krížkova, Lermontovova, Tolstého, Palisády), na Hodžovom nám., by vznikol problém s umiestnením zastávky a pokračovaním k Hurbanovmu nám., zastávka busov je o dva pruhy odsunutá, čo vyhovuje ich pravému odbočovaniu na Staromestskú, električková by mohla byť pred križovatkou s Palisádami, ale v rámci zásad bezpečne a plynulo asi už pred Tolstého,
pre linky idúce na hl. st. a z nej by sa na Predstaničnom nám. zastávka vybudovať nedala, resp. ak by sa vybudovala v súlade s konceptom vedenia pri chodníku, bola by ako päsť na oko, komplikovala by podmienky dopravy, nemala by nič spoločné so zásadami bezpečne a plynulo,
trať hl. st. - Šancová – Trnavská by opäť bola spojená so súbehmi, mala by zmysel iba vtedy, ak by sa založil úplne nový koncept linkovania MHD, opäť je to o vedení trate pri chodníku,
čo sa týka predĺženia podjazdu – návrh predstavuje tunel, ak už taký budovať, tak v súvislosti so severnou tangentou by bolo efektnejšie a výhľadovo účelnejšie viesť jednu úroveň pod Štefánikovou, čo sa týka rozšírenia Štefanovičovej o šírku po zrušenej ET, je to presne to, čo som písal o tom, že dopravný prúd by sa preniesol zo Štefánikovej na Mýtnu atď., to čo mi nie je jasné ohľadom rozšírenia Štefanovičovej je zmysel takej kapacitnej línie zo širšieho do užšieho stredu mesta, navyše s vyústením na kapacitne nedostatočnú Radlinského,
budovanie podzemných parkovísk má veľký boom, Nám. slobody ako vážny adept sa skloňuje už dlhšie, súhlasil by som, ak by zanikli parkovacie miesta na povrchu, pred STU i oproti, ale oveľa výhodnejšie by bolo nevťahovať IAD do centra a ľudí radšej prepravovať MHD, cieľ výrazne zvýšiť podiel MHD na prepravných výkonoch sa nedosiahne, ak budeme podporovať IAD budovaním ďalších a ďalších parkovacích kapacít, Bratislava by mohla odskúšať opačný nmodel - obmedzovaním počtu parkovacích miest a skutočným preferovaním MHD k vyššej kvalite života v meste