Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Igorko #13731:

No Motor-car to ma prenajate iba hadam. Naco by im bol mestsky linkovy autobus ? A ak ho maju prenajaty z Nemecka, mal by mat prenosnu znacku.

No... ten bordel si pod niekedy do Krasnan pozret... tak ja neviem, ci Polak, alebo Vingalik nechodia po areali, ale... schvalne zajdi.
Reakcia na: KLF #13727:
Keď som tam išiel ja, tak ešte treba nebolo. Ale to bolo dávno. Musíš sa spýtať ing. Bilčíka alebo na osobnom. Ak by si šiel na stálo, tak Ti to možno odpustia, ale ako brigošovi asi nie. Alebo si urob "D" v ČR, tu prax nemusí byť, stačí dva roky "B".
I.
Reakcia na: KLF #13722:
Máš pravdu, čoi sa ľudí týka. A to ste na tom ešte v Cíferi dobre proti Juráku. Máte tam Vingálika, Paľa Poláka, Maroša Hochmana. A na Juráku je ing. Bača, ktorého nič nezaujíma, opitý Dubák, no škoda reči
Čo sa týka toho EČV, tak BA značka je tam asi kvôli tomu, že Citaro patrí Motor-Car Wiesenthal so sídlom v BA.
I.
Reakcia na: Papyr #13719:
Počuj, vzhľadom na to, že s Tebou takmer 100% súhlasím (jediný rozpor je v tom, že BA má 3 ks Ik412, koncepčne modernejších než Agora:-)), nechceš pár emailových adries na topmanagerov DPB a poslať to im? Lebo keď im to hovorím ja, tak sa len usmievajú, že mne sa nikdy nič nepáčilo:-(.
I.
Reakcia na: mickey #13717:
Tak třo sorry, ja som to pochopil tak, že si nastúpil do toho Mercedesu.
I.
Reakcia na: m@rtin #13706:

Martine uklidni se.
Ad 2): J nemluvil o sídle firmy ale o zastoupení. To Citaro v Bratislavě není od Evobusu ale od zastoupení Mercedes-Benz
Ad 3): Agora zastaralá je, o tom není sporu. Praha je kupuje jen kvůli tomu aby si udržela jednotný vozový park. Poznámky o tom, co by BA dala "za cokoli" si můžeš odpustit. Ty osobně žádnou, ale naprosto žádnou zásluhu na tom ,že PRaha je bohaté město, nemáš.
Ad 4) Vyřazení a účetní odpisy je něco úplně ale úplně jiného.

Takže chladnější hlavu.
I.
Suhajko (Igorko ;)) : Chcem byt ujo trolejbusak !!! Ale... potrebujem vazne mat tu 2-rocnu prax s nakladakmi ?
Reakcia na: J #13699:
Čo je to SuperB? MYslíš Škodu Superb? To nie je Super B ale jedno slovo. A Tvoje prirovnanie nie je veľmi vhodné. Primerané by bolo trebárs porovnanie Ford Mondeo, Škoda Superb a VW Passat. A tam by si asi príliš veľké rozdiely nenašiel.
I.
Reakcia na: Andy #13695:

Pevné svorky: No, jednu výhybku zvládnu aj bez pevnej svorky:-). Ale pozri sa na výjazd z Mierovej (Hraničnej) na Gagarinovu a tam uvidíš ako sa to robiť nemá:-(.
Rýchlosť: Nuž neviem, možno má na tej Gagarinke elektricky stavaný kríž.
Re #13697 Andy: Aretačná je taká, čo má jednu základnú (aretovanú) polohu a nemá "semafor". T.j. vždy sa napríklad doľava prehadzuje a doprava nie. Napríklad pred ASMN sú aretačné. Stavacia je taká, ktorá zostane v tej polohe, do akej bola postavená a vodič si ju stavia do opačnej, ak potrebuje.
Povedal som to dostatočne zretedelno:-)?
I.
Reakcia na: d3k0 #13720:
To si fakt myslis ze v PO nechodia busy natrieskane? to by si sem mal prijst a povozit sa.. urcite je to porovnatelne z BA, takze na to sa vyhovarat neda..
Reakcia na: d3k0 #13720:
Isteze v PO nie je taka mobilita ako v BA, ved mozno aj prave preto dostava BA dvojnasobne dotacie. Ja jej tie dotacie neberiem ani nezavidim, ono to tak ma byt, ale za tie peniaze je mozne zabezpecit aj viac vozidiel, aj vyssiu vypravu, aby sa ludia nevozili nedostojne - na jednej nohe, i to nie na svojej. Tot vse.
Mno........... Musim sa zastat m@rtina tentokrat. Pise dost naturalisticky, co sa tyka situacie v DPB a nech som s ana to pozeral z akejkolvek strany - ma pravdu. PRAVE dnes som si pozrel rano odstavnu plochu v Krasnanoch (pod strechou) pre elektricky... no hanabil som sa za to, ze pre ten podnik robim ! To totiz nema NIC spolocne s prachami ! Pozametat, poupratat - to chce len hybat nozickami a rucickami ! A obavam sa, ze TOTO by sa dalo aplikovat aj na stav vozidiel. Mnohe su v takom zalostnom stave v akom su, lebo sa NIC, ale ABSOLUT nic nerobi ! Ja to vidim. Vy tu rozvijate mnohi toerie, lebo nie ste tak casto v podniku ako my, co pre nich robime, ale keby ste videli garaze, dielne a HLAVNE (zdoraznujem este raz - HLAVNE!) pristup robosov a ich pracovnu moralku...................... No sem dat Solaris, Citybus, alebo Citaro.............................. Mozem uviest priklad. Trebalo napravit "drevo" na K2. Moderne pneumaticke zariadenie tam maju a maturovali nad tym najprv 2, potom 3, neskor musel prist
4. a nakonec 5 (PAT!) ich robilo robotu pre jedneho !!! A nakonec zahlasili... "***me na to, tieto moderne veci su nanic, vymyslime nejaku dobru paku a bude." Nuz... mali pravdu, na taku vec by paka bola dobra, ale svedci to o tom, aky pristup maju ti ludia k elektronike a modernej technike vobec. Ono - nic proti nim - zlati ludia, ale velmi aby som tak povedal - jednoduchy. Proste skratka - neni sanca ich naucit robit ani s kalkulackou, nie este s pocitacmi na diagnostikovanie Citybusov, Solarisov a podobne. To je fakt - s tym sa nic nespravi. A to nielen ti stari...
proste, ked niekto nevie poupratat vozovnu, nema tam co mat Trio, Citaro, alebo cokolvek nove ! Moj nazor. DPB je proste este daleko pred rokom 1990.
-
Citaro - videl som ho dnes - je super. je jasne, ze DPB ich nebude kupovat, kde by na to vzali, ale - tento jeden kus im mozno nejak ostane. Nechapem totiz preco ma pridelenu normalnu SPZ (EC), ked je tu len na skusku ? Podla zakona by mal mat prenosnu znacku. Toz... neviem. Vie toto konkretne niekto vysvetlit ?
Reakcia na: J #13699:

Co takto porovnat si naklady na prevoz jedneho cestujuceho na jeden kilometer pri vsetkych nasich trakciach. Potom sa mozeme bavit o tom aka trakcia vyprodukuju najvacsi zisk...
Papyr: V podstate suhlasim az na to, ze v Presove nie je az taka mobilita pracovnych sil ako v BA (a okoli), a tym padom tam nechodia ani take natrieskane vozy - co tiez znacne poskodzuje vozidla.
Do Bratislavy sa hodi lubovolny autobus. V podstate cokolvek, co sa teraz v strednej Europe predava. Karosy 950/960, Solarisy, CityBusy, Mercedesy, Ikarusy atd. Skutocne sa vam tam hodi kazde jedno z vyssie uvedenych vozidiel. (Ma to ovsem jednu podmienku: vyhodit celu udrzbu a najat novu. Tie autobusy totiz urcite preziju bratislavske cesty, ale nepreziju bratislavsku udrzbu.)

A hlavne, nie je cas na akademicke premyslanie o tom, cim sa budete vozit az raz mozno dostavaju nejaky nosny system ci co. Vam sa rozkladaju autobusy pod zadkami TERAZ a TERAZ je aj cas na nakup novych. (Dufam, ze zase niekoho napadne stokusova seria, aby potom po case uhnilo sto autobusov naraz.)

Tvrdenie o tom, ze Agoru nie, lebo je zastarala, mi od ust Bratislavcana pride chucpe. Mate vy vo vozovom parku nieco aspon rovnako zastaralej koncepcie ako je Agora? Nemate.

Otazka rozpoctu mi tiez zostava nejasna, ked Presov ma na obyvatela rozpocet polovicny ako Blava, Agory ma dve a i desat-dvanast-rocne busy (podotykam, Karosy) su v takom stave, ako ste nedavno obdivovali na fotkach vyradenych Karos z Prahy. Tie problemy nie su rozpoctove. Skutocne problemy su neschopnost managementu DPB (prerozdelovanie financii, kontrola kvality prace podriadenych) a pracovnikov dielni a vrcharov (neudrzba vozov, nezaujem o pracu, stavby tr vedeni pripominajuce snury na pradlo).
Debata, ktorý autobus je modernejší či kvalitnejší alebo úspornejší je úplne zbytočná. Treba si uvedomiť, že pokiaľ sa nevybuduje poriadny dopravný nosný systém, každý autobus nech je už aj z Marsu v bratislavských podmienkach za 7 rokov skape aj keď má napríklad 10 ročnú záruku. Členitosť terénu, preplnenosť spojov (zahustenie intervalu nepomôže - upchajú sa ulice)to je pre každý autobus smrť. Musím však vzdať hold jednému autobusu. Aj keď asi nebudete so mnou viacerí súhlasiť jediný autobus, ktorý tieto podmienky ako tak prežíval bol IKARUS 280. Tento typ jediný dokázal nahradiť v Bratislave tak diskutovaný nosný dopravný systém plánovaný od 70-tých rokov 20. storočia. Preto si myslím, že sa treba držať pri zemi a nakupovať lacnejšie výrobky pokiaľ sa nevybuduje nosný dopr. systém. Lebo autobusy za astronomické sumy to určite nevyriešia.
Reakcia na: Igorko #13692:
Hore Sancovou siel Mercedes, o dvadsatjednotke pisem o odstavec neskor.
No mozno sa to tak nezda, ale ako Martiner pise, predsa len to pomaly smeruje k lepsiemu. I ked v porovnani s bohatsimi mestami je to stale len onicom... To, ze to tu my stale kritizujeme neznamena, ze nevidime aj pozitiva, ale poukazujeme na to, ze stale je toho velmi vela co zlepsovat. Ten, kto sa v podniku dobre nevyzna, napriklad nevie pochopit, preco vozy zo 4. DTPA vyzeraju tak ako vyzeraju. Laik uz nevidi to, ze sa na 4. DTPA zhora zvysoka kasle, a ze tam nie su normalne podmienky na udrzbu... Preto ak tu ktokolvek kritizuje napr. spominanu 4. DTPA, mal by si byt vedomy toho co je za tym. Ja ju tiez kritizujem, ale viem, ze problem je niekde inde ako v 4. DTPA... A takychto prikladov je v tomto podniku velmi vela... A toto sa neda zmenit len mavnutim carovnym prutikom - to chce vela casu a prace...
Reakcia na: ja #13713:
chod - ja som tam bol len 1 den, a je to lepsie, ako v clanku pisu 😃 - pokial neuvidis, nezistis, aky humus je DPB :(((

Turbo a spol s elinami. No uznavam, ze nase eliny su v zlom stave, ale aj tak su najmladsie, ci jedny z najmladsich z byvaleho CSSR/CSFR. Samo, ze inde uz maju aj par astier - ale je to najma kvoli rozchodu (turbo). Ved v brne, ci ostrave prevadzkuju ovela starsie eliny ako u nas (vekom). Ale jednak ich vsetky skoro maju zrekonstruovane - nie sice v takom velkom style, ako su sumperacke reko - ale v roznych stupnoch - ale najma sa kladol doraz na osadenie buse panelmi a vymenou interieru - tie maju vsetky rovnaky a dobry (porovnatelny s K2s). A tie eliny (vsetky) vyzeraju, ako keby boli nove - jednak su uplne ciste - schvalne som prechadzal prstami po rohoch okien - a kupodivu ziaden prach, ci spina. Ale to som tu uz pisal. Este poznamka, ze v ostrave maju 60km elektrickovych trati (nie liniek!) - cize je to viac ako mame tu v BA (ak sa nemylim, tak o 50%). Aj samotne trate su v lepsom stave. Jedine, starsie sunty tam boli nerekonstruovane KT8D - na nich bol uz vidiet vek. Ale stale boli lepsie, ako napr. nasa parrocna K2S 7103 :(( - som ju videl vcera a chcelo sa mi plakat :(((

Jo chcel som povedat, ze eliny, ako kolajove vozidla maju ovela dlhsiu zivotnost ako busy, takze sa nemenia tak casto (teda typovo) - mozno 2-3x za 100 rokov

Este poznamka k Astram. No sa priznam, ze astry by som u nas nechcel. Odviezt sa starou T3 a astrou (na tej istej trati), tak je jednoznacne komfort pre cestujuceho na strane otocneho podvozku a to radikalne. Co sa tyka Tria - tam je to lepsie - to sa uz vyrovna (co sa tyka komfortu jazdy) T3-kam.

No vykecal som sa. Pekny den.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.