nevie niekto na zaklade akeho systemu sa prideluju SPZ v madarsku ? na SVK je to jasne blava-BA,trnava-TT a pod.ma to logiku,ale ako je to s madarmi ? pripadne kde by sa dali najst zoznamy vsetkyx SPZ v madarsku,polsku,rakusku,nemecku a vobec celej europy aj s mestami(okresmmi,krajmi),ku ktorym patria ?
Keď som tam išiel ja, tak ešte treba nebolo. Ale to bolo dávno. Musíš sa spýtať ing. Bilčíka alebo na osobnom. Ak by si šiel na stálo, tak Ti to možno odpustia, ale ako brigošovi asi nie. Alebo si urob "D" v ČR, tu prax nemusí byť, stačí dva roky "B".
I.
Máš pravdu, čoi sa ľudí týka. A to ste na tom ešte v Cíferi dobre proti Juráku. Máte tam Vingálika, Paľa Poláka, Maroša Hochmana. A na Juráku je ing. Bača, ktorého nič nezaujíma, opitý Dubák, no škoda reči
Čo sa týka toho EČV, tak BA značka je tam asi kvôli tomu, že Citaro patrí Motor-Car Wiesenthal so sídlom v BA.
I.
Počuj, vzhľadom na to, že s Tebou takmer 100% súhlasím (jediný rozpor je v tom, že BA má 3 ks Ik412, koncepčne modernejších než Agora:-)), nechceš pár emailových adries na topmanagerov DPB a poslať to im? Lebo keď im to hovorím ja, tak sa len usmievajú, že mne sa nikdy nič nepáčilo:-(.
I.
Martine uklidni se.
Ad 2): J nemluvil o sídle firmy ale o zastoupení. To Citaro v Bratislavě není od Evobusu ale od zastoupení Mercedes-Benz
Ad 3): Agora zastaralá je, o tom není sporu. Praha je kupuje jen kvůli tomu aby si udržela jednotný vozový park. Poznámky o tom, co by BA dala "za cokoli" si můžeš odpustit. Ty osobně žádnou, ale naprosto žádnou zásluhu na tom ,že PRaha je bohaté město, nemáš.
Ad 4) Vyřazení a účetní odpisy je něco úplně ale úplně jiného.
Čo je to SuperB? MYslíš Škodu Superb? To nie je Super B ale jedno slovo. A Tvoje prirovnanie nie je veľmi vhodné. Primerané by bolo trebárs porovnanie Ford Mondeo, Škoda Superb a VW Passat. A tam by si asi príliš veľké rozdiely nenašiel.
I.
Pevné svorky: No, jednu výhybku zvládnu aj bez pevnej svorky:-). Ale pozri sa na výjazd z Mierovej (Hraničnej) na Gagarinovu a tam uvidíš ako sa to robiť nemá:-(.
Rýchlosť: Nuž neviem, možno má na tej Gagarinke elektricky stavaný kríž.
Re #13697 Andy: Aretačná je taká, čo má jednu základnú (aretovanú) polohu a nemá "semafor". T.j. vždy sa napríklad doľava prehadzuje a doprava nie. Napríklad pred ASMN sú aretačné. Stavacia je taká, ktorá zostane v tej polohe, do akej bola postavená a vodič si ju stavia do opačnej, ak potrebuje.
Povedal som to dostatočne zretedelno:-)?
I.
To si fakt myslis ze v PO nechodia busy natrieskane? to by si sem mal prijst a povozit sa.. urcite je to porovnatelne z BA, takze na to sa vyhovarat neda..
Isteze v PO nie je taka mobilita ako v BA, ved mozno aj prave preto dostava BA dvojnasobne dotacie. Ja jej tie dotacie neberiem ani nezavidim, ono to tak ma byt, ale za tie peniaze je mozne zabezpecit aj viac vozidiel, aj vyssiu vypravu, aby sa ludia nevozili nedostojne - na jednej nohe, i to nie na svojej. Tot vse.
Mno........... Musim sa zastat m@rtina tentokrat. Pise dost naturalisticky, co sa tyka situacie v DPB a nech som s ana to pozeral z akejkolvek strany - ma pravdu. PRAVE dnes som si pozrel rano odstavnu plochu v Krasnanoch (pod strechou) pre elektricky... no hanabil som sa za to, ze pre ten podnik robim ! To totiz nema NIC spolocne s prachami ! Pozametat, poupratat - to chce len hybat nozickami a rucickami ! A obavam sa, ze TOTO by sa dalo aplikovat aj na stav vozidiel. Mnohe su v takom zalostnom stave v akom su, lebo sa NIC, ale ABSOLUT nic nerobi ! Ja to vidim. Vy tu rozvijate mnohi toerie, lebo nie ste tak casto v podniku ako my, co pre nich robime, ale keby ste videli garaze, dielne a HLAVNE (zdoraznujem este raz - HLAVNE!) pristup robosov a ich pracovnu moralku...................... No sem dat Solaris, Citybus, alebo Citaro.............................. Mozem uviest priklad. Trebalo napravit "drevo" na K2. Moderne pneumaticke zariadenie tam maju a maturovali nad tym najprv 2, potom 3, neskor musel prist
4. a nakonec 5 (PAT!) ich robilo robotu pre jedneho !!! A nakonec zahlasili... "***me na to, tieto moderne veci su nanic, vymyslime nejaku dobru paku a bude." Nuz... mali pravdu, na taku vec by paka bola dobra, ale svedci to o tom, aky pristup maju ti ludia k elektronike a modernej technike vobec. Ono - nic proti nim - zlati ludia, ale velmi aby som tak povedal - jednoduchy. Proste skratka - neni sanca ich naucit robit ani s kalkulackou, nie este s pocitacmi na diagnostikovanie Citybusov, Solarisov a podobne. To je fakt - s tym sa nic nespravi. A to nielen ti stari...
proste, ked niekto nevie poupratat vozovnu, nema tam co mat Trio, Citaro, alebo cokolvek nove ! Moj nazor. DPB je proste este daleko pred rokom 1990.
-
Citaro - videl som ho dnes - je super. je jasne, ze DPB ich nebude kupovat, kde by na to vzali, ale - tento jeden kus im mozno nejak ostane. Nechapem totiz preco ma pridelenu normalnu SPZ (EC), ked je tu len na skusku ? Podla zakona by mal mat prenosnu znacku. Toz... neviem. Vie toto konkretne niekto vysvetlit ?
Co takto porovnat si naklady na prevoz jedneho cestujuceho na jeden kilometer pri vsetkych nasich trakciach. Potom sa mozeme bavit o tom aka trakcia vyprodukuju najvacsi zisk...
Papyr: V podstate suhlasim az na to, ze v Presove nie je az taka mobilita pracovnych sil ako v BA (a okoli), a tym padom tam nechodia ani take natrieskane vozy - co tiez znacne poskodzuje vozidla.
Do Bratislavy sa hodi lubovolny autobus. V podstate cokolvek, co sa teraz v strednej Europe predava. Karosy 950/960, Solarisy, CityBusy, Mercedesy, Ikarusy atd. Skutocne sa vam tam hodi kazde jedno z vyssie uvedenych vozidiel. (Ma to ovsem jednu podmienku: vyhodit celu udrzbu a najat novu. Tie autobusy totiz urcite preziju bratislavske cesty, ale nepreziju bratislavsku udrzbu.)
A hlavne, nie je cas na akademicke premyslanie o tom, cim sa budete vozit az raz mozno dostavaju nejaky nosny system ci co. Vam sa rozkladaju autobusy pod zadkami TERAZ a TERAZ je aj cas na nakup novych. (Dufam, ze zase niekoho napadne stokusova seria, aby potom po case uhnilo sto autobusov naraz.)
Tvrdenie o tom, ze Agoru nie, lebo je zastarala, mi od ust Bratislavcana pride chucpe. Mate vy vo vozovom parku nieco aspon rovnako zastaralej koncepcie ako je Agora? Nemate.
Otazka rozpoctu mi tiez zostava nejasna, ked Presov ma na obyvatela rozpocet polovicny ako Blava, Agory ma dve a i desat-dvanast-rocne busy (podotykam, Karosy) su v takom stave, ako ste nedavno obdivovali na fotkach vyradenych Karos z Prahy. Tie problemy nie su rozpoctove. Skutocne problemy su neschopnost managementu DPB (prerozdelovanie financii, kontrola kvality prace podriadenych) a pracovnikov dielni a vrcharov (neudrzba vozov, nezaujem o pracu, stavby tr vedeni pripominajuce snury na pradlo).
Debata, ktorý autobus je modernejší či kvalitnejší alebo úspornejší je úplne zbytočná. Treba si uvedomiť, že pokiaľ sa nevybuduje poriadny dopravný nosný systém, každý autobus nech je už aj z Marsu v bratislavských podmienkach za 7 rokov skape aj keď má napríklad 10 ročnú záruku. Členitosť terénu, preplnenosť spojov (zahustenie intervalu nepomôže - upchajú sa ulice)to je pre každý autobus smrť. Musím však vzdať hold jednému autobusu. Aj keď asi nebudete so mnou viacerí súhlasiť jediný autobus, ktorý tieto podmienky ako tak prežíval bol IKARUS 280. Tento typ jediný dokázal nahradiť v Bratislave tak diskutovaný nosný dopravný systém plánovaný od 70-tých rokov 20. storočia. Preto si myslím, že sa treba držať pri zemi a nakupovať lacnejšie výrobky pokiaľ sa nevybuduje nosný dopr. systém. Lebo autobusy za astronomické sumy to určite nevyriešia.
Igorko
I.