ta slovenska gramatika je obcas otravna. brnianska miesto brnenska, kladnianska miesto kladenska, duklianska miesto dukelska, racianska miesto februárového víťazstva
No je pravda, že Pražská - Patrónka by bol z obidvoch strán náročný pre električky. Ak to nemám dopletené, tak zo strany od mesta stúpanie ide od zastávky Sokolská po odbočku na Stromovú a v smere do mesta je Brnianska ulica v stúpaní ale zdá sa mi byť, že v menšom ako Pražská. Teraz budem asi trápny ak zas vytiahnem Brno, ale tam boli tiež trate so stúpaním, podobným tomu na Pražskej a problém nebol. Síce trate sú tam najmä vďaka tomu, že boli postavené dávno, ako povedal S499.1023. Keby mali teraz stavať niektoré trate ktoré zasahujú do pruhov pre IAD, tak by sa tiež k tomu nemali. Mňa osobne najviac zaujíma možnosť práve trate, ktorá by spájala Hl.st. - Pražskú - Patrónku - TESCO Lamač a Dúbravku okolo Dúbravského zimáku. Som presvedčený, že takáto linka by bola najvhodnejšia pre Devínsku Novú Ves, lebo by kopírovala trasu 20,22 a hlavne nosnej linky 21. Ak by som bol extrémny optimista a uvažoval by som vybudovanie trate AS - Karadžičova - Račianske mýto - Šancová - Predstaničné nám., tak by L21 mohla ísť na večný odpočinok a ostala by možno len L25 ako expresná posila k električke pre zamestnancov VW.
K Dunajskej chcem dodať toľko, že s plánovanou prestavbou Kamenného námestia by som tam naplánoval akúsi prestupnú stanicu električka+t-bus+bus. Tu by sa mohli trolejbusy otáčať, rovnako ako električky, prípadne nejaká autobusová linka. Celé by to bolo na úrovni terénu, alebo mierne zapustené 1-2m, a hore budova s 2-3 podlažiami kde by bol nejaký OC+kancelárie a prípadne hotel ale ten by som umiestnil kolmo na polohu terajšieho hotela Kyjev, tak že okolo jeho severnej strany by trolejbusy prichádzali na Kamenné námestie a južnou (Dunajská) by opúšťali Kamenné nám. Spĺňalo by to podobnú funkciu ako má Mendlovo náměstí v Brne, kde sa môžu točiť všetky trakcie Brněnskej MHD.
super ? ja som do ruhého ročníka nešiel minimálnu plochu som našiel niekde, že je 2,2x5m (prípadne na kolmé parkovanie?) takže teraz si už len zmerať tú cestu, aká je v skutočnosti široká a zistiť minimálne požiadavky na šírku pruhov. ozaj pri tých 60 stupňoch nemáš chybu že 4500+ nemá byť 3500+?
Re #134538 drink: tak chodník tam nie je, tak by to bolo iba na úkor existujúcej cesty , ktorá je teraz aj tak z pôvodných 2+2 reálne využitá ako 1+1, pričom po oboch okrajoch parkujú pozdĺžne (bez namaľovaných čiar) a taký polpruh ostáva nevyužitý... dajme tomu, že teraz tam je 4x3,5 m a po novom by bolo 3x3 m (keď capacity má šírku 2,55) + 4,5m ostane voľných...
Re #134584 S499.1023: k 1) ide o to, či je možné to tam natlačiť pri zmene existujúcich 4 pruhov na 3 zúžené a jeden parkovací 2) sorry, nevšimol som si...
Re #134624 810zssk: že o tom pochybuješ ? veď predsa vozia tých naj*
+Re súvisiace príspevky.
Budovanie nových električkových tratí možno hodnotiť len pozitívne, otázkou sú však vždy finančné možnosti daného mesta či dopravného podniku...
El. trať po trase dnešnej linky 202 by dnes bola určite viac než rentabilná. -Na trase je Autobusová stanica, Obchodné centrá a len samotná Vrakuňa má vyše 18 000 obyvateľov.
Ulice na to sú skoro všetky dostatočne široké, problém by mohol vzniknúť jedine na Vrakuňskej. ul. Tam ale nevidím dôvod trať viesť popri ul. Svornosti a mimoúrovňvým križovaním prejsť priamo na Kazanskú ul. Ešte problematická môže byť v centre Dunajská ul. ,no to všetko závisí aj od vôle zmeniť príp. legislatívu aby bolo umožnené budovať trať aj po niečo užších uliciach. Kde je vôľa tam je aj cesta.
No, za dnesnej situácie by som dal prednosť takým častiam kde el. trakcia vôbec nie je - napr. Petržalka, Dev. N. Ves, možno Lamač.
Ohľadom el. trate do Vrakune sa mi zdá byť voľačo reálnejšie aj finančne menej náročné predĺženie ružinovskej radiály po Vrakuňskej ceste a Hradskej ul.
Pražská a Brnenská ul. je veľmi náročná na stúpanie pre električku. Netvrdím, že by to bolo úplne nereálne ale vozy by museli mať všetky podvozky hnacie, s veľmi účinnou výzbrojou a aj tak by dostali ešte poriadne zabrať. Riešením by bola možno segregovaná trať s tunelom alebo ešte hlbším zárezom.
Toto celé aj pre finačné možnosti mesta aj pre ne-vôľu vedenia nepokladám za veľmi reálne v dohľadnej budúcnosti.
Trať po Šancovej by padla vhodne tiež, vlastne keby sa vybudoval celý polokruh - Šafárikovo nám. - Dostojevského Rad - Karadičova - Legionárska - Šancova. Bol by to akýsi električkový obchvat centra ktorý v Bratislave chýba.
Z nových tratí čo ale určite najviac súri, je už toľko omieľaná radiála do Petržalky.
To len pan Z napravuje chyby, ktore mu nedavaju spavat nakolko byva hned nad cestou a Tedomy su hlucne asi pripravuje plan B kde v mediach povie, ze su nevhodne na DD a preto tam nasadia Citelisy a Tedomy "vyradi" do inych M.Č.
Necháme sa prekvapiť ani sa nevie na 100% aký počet príde a či vôbec. Ale ostatné boli s veľkými šúpacími oknami iba pár ich bolo s malými. Vyzerá to ako keby DPB zbieral všetky predvádzačky a voľné Citelisy po celom Česko-Slovensko Čo kus to original. Necháme sa prekvapiť niekde na námestí pri veľkolepom vystavovaní.
Všímam, a navyše je expert na vkladanie slov do úst, ktoré neboli nikdy vyslovené - pričom na základe toho vynáša súdy. Je to klamár, až na Himalájach rastú kaktusy...
pôvodne som ti chcel na príspevok a ďalšie odpovedať, keďže diskusné forúm je odvodené od slova "diskutovať" a nie "urážať, keď nemám argumenty"... ale napokon som si to rozmyslel.
Pravdu povediac, mal som o Tebe vyššiu mienku, ale po tom, čo si medzi mojimi argumentami hľadal slovíčkarčenie, sám si neposkytol relevantný zdroj (nikde o 70% nevidím) a navyše si to všetko zaklincoval v poslednej vete príspevku, na ktorý odkazuje tento, si myslím, že celkom seriózne si beznádejný prípad.
Ale ani mi to nie je ľúto, viac mi je ľúto ľudí, ktorí sú s Tebou v akomkoľvek príbuzenskom vzťahu.
Vyfarbil si sa pekne, ale ja sa na nadávky a bezhlavé škatuľkovanie ponižovať nebudem - poviem Ti len toľko, diskutovať s Tebou má asi taký zmysel ako učiť hlísty lyžovať...
A áno, máš pravdu, 70% Rómov je integrovaných... verím Ti to, žeriem Ťa... úplne si môj idol...
Btw. nadávky by boli zbytočné, pretože každý si po prečítaní tvojich príspevkov o Tebe pomyslí svoje, takže písať akúkoľvek nápovedu nemá zmysel.
Nech si ich pekne obyvatelia DD nechajú v takom stave v akom sú, keď si nevedia vážiť to, že DPB(Z) by im zniesol aj modré z neba. Dostávajú najnovšie vozidlá a ničia si ich, tak také budú mať. O vozy ostatným m.č. sa tiež nikto nestará nadštandardne ak si ich zničia.
Ak ma do BA dojst dalsi Citelis s minivetracikmi,tak to radsej nech zostane v Tempuse - vsak ak pojde dakto tym aspon 20 minut na L50 tak eXne z toho tepla ?
a do 25 Tr by uz mali namontovat aj kamery, bo 6705 otras vzadu !!!a tie nove sedadla kde operadlo sposobuje lordozu a kifozu chrbtice , tak na tie by som posadil Zahradnika.
Čo sa týka Gagarinovej tak dnes som to bol prejsť. Ono je tam miesta po stranách popri ceste. Zas ako je tam dobrý extrém, že tam kde nie je žiadny prístup k obydliu alebo totálne riedke osídlenie, tak tam, je chodník 2-3m široký (úsek Ríbezľová - Ondrejovova), ale ďalej už chodník pohlcuje zeleň alebo konáre stromov tam tak prevýsajú, že ani 1,5m vysoký človek neprejde bez zohnutia. Skrátka chodník na južnej strane Gagarinovej ulice nemá moc význam, (vždy čo som tadiaľ šiel ako by tam ani nebol život, akurát čo ľudia zbehnú do Lidla a prejdú do Prievozu cez prechod a do ulice ústiacej k Mierovej, presne k Radničnému námestiu) takže cesta by sa mohla rozšíriť do strán, tak aby boli všade dva pruhy a do stredu mohla ísť električka. Bohužial neviem presne od oka odhadnúť rozmery, takže neviem či by to všade šlo.
K Pražskej a Brnianskej chcem dodať, že tam sú myslím 2+1 pruhy (IAD+BUS) a plus v strede je myslím aj nejaký ten zelený pás na Brnianskej ale až. Pražskú by šlo rozšíriť v pohode od miesta kde prechádza do Brnianskej až po prvé objekty železníc, ktoré by museli ustúpiť rozširovaniu cesty a tak by sa do stredu mohla dať električková trať. Ak sa nemýlim tak dačo z tých železničných objektov má myslím aj ísť dole pre prístupovú cestu od Pražskej do Predstaničného námestia, takže by to mohol byť benefit aj pre električku takýto prístup do Predstaničného námestia.
Na Šancovej by najprv. pomohlo keby sa zabránilo parkovaniu áut na ceste a potom zhodnotiť či by sa tam vošla aj električka. Samozrejme, tu aj pre Štefánikovu uvažujem o tom, žeby sa tam ruka v ruke so zavedením električky zrušili trolejbusy a tie by premávali zo smeru Kramáre cez Štefanovičovu a pri NBS sa delili na smer Trnavské mýto, Kollárovo nám. a Odborárske nám., to by si vyžadovalo vybudovať spojenia existujúcich tratí v centre s touto novou.
Keď už sme pri tých nových tratiach, spomínal som, že na STU som videl výkres, kde bola vykreslená trať Šafko - Pribinova - Košická - trhovisko. Teraz by už taká trať bola nerealizovateľná, ale ako druhá trať do Ružinova by som navrhol trať, ktorá by sa od tej súčasnej oddelovala kdesi pri nemocnici, a stúpaním (podľa toho ako by križovala Bajkalskú) prešla k zastávke Mliekarenská kde by križovala Bajkalskú (úrovňovo alebo ju zapustiť pod zem) a vyšla by na (povrch, ak križovala Bajkalskú mimoúrovňovo) Trenčiansku ulicu, kde by trať stála v stredovom páse a pokračovala na Dulovo nám. a ďalej dve varianty :
1) Košická - Mlynské nivy - AS...
2) Páričkova - AS - ...
...pokračovala by po Dostojevského rad a pripojila by sa k existujúcej sieti na Šafárikovom námestí.
Koľko Citelisov sem má vlastne prísť? A načo budú DPB? Veď kraťasov máme dosť... Či sa s nimi počíta miesto busov z BB? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike