Si: dik potom by sa mohli busy, ktore koncia pod mostom, tocit okolo olejkarskej, usetrili by sa dvaja dispececi (kukalo by sa priamo zo sidla dpb) a za usetrene peniaze kupit ostatnim dispecerom nieco slusnejsie ako sustaky
martiner: neverim, ze na takuto radikalnu zmenu nabreznej zony by si nasiel investora (neatraktivna lokalita najma v oblasti muzeum-most) a suhlas mesta. takisto davat na most tretiu kolaj ako rezervu je podla mna zbytocny luxus... ja som realista a snazim sa na teoreticke naklady pozerat triezvo... s tymi pesimi zonami to neznie zle, bol by som za, ale opat by si asi narazil na odpor mesta.
si: krizove situacie typu naburana lod by sa museli riesit pomocou busov, ale nie som si isty, ci smer petrzalka-mileticova bez dotyku mestom je taky atraktivny. ak by si chcel ist do trnavky, velmi by si si nepomohol a ak by si chcel ist do race, to uz rovno mozes ist inakadial... zmysluplne by to bolo iba v pripade, ze by sa vybudovala okruzna trat, spajajuca vsetky radialy a tym umoznovala vyhnut sa centru. ale opat hovorim - snazim sa mysliet triezvo, takze sa mi aj takato varianta zda byt prilis nakladna.
Stary most: chodnik pre pesich, 3x kolaje elektricky (1 tam, 1 spat, stredna rezerva), chodnik pre pesich+cyklistov.
Safko: smer od Noveho mosta na Nivy. - prad Narodnym muzeom viest cestu po nabrezi, popod stary most, okolo stoky a pri poistovni napojenie na terajsi stav; smer Novy most: cez Safko (kludne urovnove) - 3 pruhy - medzi rektoratom UK a Fifuk by ostalo miesto pre 3 pruhy + 2 kolaje elektricky.
Sturova ulica: pesia zona (2x eliny, cyklisti, chodci). Kto chce ist do ulic typu Medena, tak od Narodneho muzea (a zas ho vypluje pri narodnom muzeu), podobne Jakubovo namestie & ostatne. Neskor prichadza do uvahy zrusenie prejazdnosti kamenneho namestia.. atd atd...
si:
to je druhá vec, že sú padnutí na hlavu. Hádam sa s nimi nebudeme porovnávať. Nikoho nechcem uraziť, myslím maďarských politikov, ale nech sa nečudujú ked im za pár rokov taká poriadna augustová povodeň spláchne parlament z peštianskeho nábrežia aj s poslancami do dunajskej žumpy v rumunskej delte. Som zvedavý ako to budú potom občanom vysvetlovať ked príde povodeň a zatopí im krajinu na 30 km od oboch brehov. Meteorológovia predpovedajú obdobie povodní...
#12841 mickey
vychádzal som z toho, že v roku 2003 už hádam každý používa počítač na spracovávanie textových súborov a tým pádom sú v elektronickej forme. Takže, nie je problém ak magistrát bude mať ako jednu z podmienok pre velkých investorov aby dokumenty prikladali aj (v budúcnosti iba) v el. forme a od toho je umiestnenie na webe len na skok.
Viem že to bude pre úradníkov tažké rozlúčiť sa s pečiatkou (lebo kto má pečiatku má moc!) a papiermi, ale aj sám uznáš za nezmysel tlačiť stohy papierov ked sa posúvajú z kancelárie do kancelárie.
#12835 si
to že starý most musíš pri najbližšej rekonštrukcii nadvihnúť nie je môj výmysel, ale je to medzinárodný záväzok SR o využívaní Dunaja, kde sa každý štát zaviazal, že musí odstrániť kritické miesta na jeho území aby bola plavba bezkolízna a zabezpečená pri určitých min a max vodných stavoch Dunaja.
#12829 hroch2:
ja som nemyslel ten nezmysel rekonštruovať, ale odstrániť a na jeho mieste postaviť most nový s parametrami dnešnej doby, či už iba pre eliny alebo aj pre autá, pričom typ konštrukcie by mohol byť ako je terajší.
Starý most rekonštruovať (rozumej obnovovať terajšiu konštrukciu), nemá zmysel, stálo by to viac peňazí a aj efekt by bol o ničom. Tu je potrebný postaviť úplne nový plnohodnotný most.
riko: este raz spat k tej plnicke CNG v areali DPB. Mas spolahlivo overenu informaciu o tom, ze zadavatel poslal na magistrat materialy k zameru v elektronickej forme? Alebo to v SPP napisali vo Worde, ale na magistrat poslali vytlacenych 40 listov A4? Minule #12617) si totiz pisal, ze cely zamer bol spracovany v elektronickej forme, tak reku mozno si insider...
hroch: vetvenim az za starym mostom nedosiahnes ale az taky dobry efekt, pritom ta kosicka by mohla byt dost zaujimavy smer (trh na mileticovej a pod) a aj dost ludi asi cestuje do priemyselnych oblasti v raci a na trnavke a nie je potrebne aby krizovali centrum mesta... nehovoriac o tom, ze ak do mosta zas nabura neaka log, tak to nemas kadial presmerovat a cela doprava v petrzalke je v ...
si: co sa tyka mosta, plne suhlasim s tebou, ako keby si mi myslienky cital safko a nabrezie mi ale z hlavy odkukal KLF , nemyslim si, ze je realne zdvojkolajenie nabrezia bez obmedzenia IAD na nom a taketo obmedzenie by urcite pre mesto nebolo prijatelne...
tr3mp: jaj fakt, asi mas pravdu... doma sa kuknem z okna, nech si to overim... pravdu mas ale aj s bezpecnostou, pravdepodobne by tam dochadzalo k mnozstvu nehod, to je dalsi dovod, preco si myslim, ze toto trasovanie by nebolo idealne.
okej, presvedcili ste ma, mozno by to fakt chcelo v petrzalke mat aj druhu vetvu... viazat ju na kosicku ale nie je potrebne, fsaq trat mozes odvetvit aj hned za starym mostom, v smere po bosakovej k EU je dost miesta na polozenie kolaji... a je po probleme
hroch2: Nejaku druhu trat v Petrzalke netreba chapat ako zalohovanie prvej, a porovnavat to s ostatnymi castami mesta, kde je len 1 radiala. Petrzalka je dostatocne velka na to, aby ju obsluhovali aj dve elektrickove radialy.
Aj ked vzhladom na to, ze na moste Kosicka elina tak na 99.9999% elektricka nebude, nejaka druha elektrickova radiala je v nedohladne ...
KLF: kolajisko na bratislavskej strane OK, aj ked ja by som asi najradsej spachal na 2kolajku aj smer z nabrezia do "zony pribinova" :-))
umiestnenie kolajiska do stredu medzi 2 jazdne pruhy aut ale vytvori niekolko problemov:
1. ak sa stane havarka na ceste, gumokoly to bud budu obchadzat cez kolajisko alebo to nebudu mat ako obchadzat (a uviaznu tam aj busy)
2. na petrzalskej strane mosta musis prejst s tym jazdnym pruhom cez trat (kolizie a pod).
Ked, tak radsej dat v smere od rakuska: lavka pre pesich a cyklistov, 2 jazdne pruhy pre auta, 2 kolaje pre elektricky (aspon sa tam nebudu chodit motavat ludia a bude moct byt otvoreny zvrsok :-)) zaroven to umozni rovne pokracovanie trate z mosta dalej do petrzalky...
hroch2: ja som nikde nepisal ze je nutne obe petrzalkse vetvy budovat naraz (akurat by bolo dobre nechat na novostavanom mozte priestor pre umiestnenie kolajiska, ale vzhladom na to ze to je uz podpisane, je to pase:-( ), a ked si precitas neake moje "projekty" tak je tam pisane aj inych radialach, ze musia mat vzdy prepoje na susedne radialy (kvoli eliminacii zranitelnosti). Dubravcania a karlovestania ti urcite nepovedia nic dobre na to, ked neaky pako skonci pri tuneli alebo PKO v kolajisku a nic na celeh dlhociznej radiale nepremava. (moje projektiky by v takomto pripade fungovali tak, zeby elektricka od botanickej zahrady odbocila do mlynskej doliny, presla by na radialu od lamaca a tunelom popod kramare cez hlavnu stanicu k NBS, odkial by sa napojila na povodnu trasu.
Moja predstava: prva cast totozka so Si-ckom (co sa tyka rekonstrukcie). Profil:
chodci, auta 1 pruh, elektricky 2 kolajka, auta 1 pruh, cyklisti. Most by bol sirsi ako teraz samozrejme, ale to aj bude.
Riesenie elektriciek na "bratislavskej" strane:
2kolajka po sturovej az po Tesco (klasika). Na Safku velka kolajova krizovatka. 2kolajka Sturova - most, 2 kolajka Sturova - Pribinova, 1 kolajka Vajanskeho - Sturova (ako aj je).
Petrzalska strana: 2 kolajka po chorvatskom ramene.
Moja predstava stareho mosta: zhodit existujucu kovovu konstrukciu, opravit piliere a pripadne trocha rozsirit (a pripadne nadvihnut aby tu nik nebrblal ze most je nizky:-) ). Na to umiestnit novu kovovu konstrukciu (prutovku), ktora z pohladu z lode by vyzerala bud rovnako ako sucasna alebo ako konstrukcia ktora tam bola pred 2. svet. vojnou (t.j. s oblukom v strede). Prejazdovy profil by tvorili 2 kolaje, ktore by boli zadlazdene, resp. boli by zaasfaltovane a po takto vytvorenej vozovke by boli opravneny jazdit vodici MHD, sanitiek, poziarnych vozidiel a policie. Na strane k rakusku by bola cast pre pesich a cyklistov (sirsia ako dnes).
Moj navrh Stareho mosta: v smere prudu Dunaja: chodnik pre chodcov, elektrickova trat prejazdna aj pre zachranarske vozidla, cyklisticka cesta. Prejazd Safarikovym namestim Dostojevskeho rad - Vajanskeho nabrezie podjazd. Sturova by bola jednosmerna v smere z centra (1 pruh), v strede 2-kolajna trat, v terajsom pruhu do mesta cyklisticky chodnik. Trat z mosta by sla jednak na Sturovu + poza umelku na Pribinovu.
Videl som STUDIE (pozdravujem Rika ;)) rekonstrukcie Stareho mosta a nepamatam si zeby bol nejak extremne siroky. Ale bola tam studia, ktora sa mne pacila a ta vyzerala takto:
Po okraji pas pre chodcov, v strede pas pre automobily a po druhom okraji pas pre elektricky. Dalsia co sa mi pacila bola podobna - po okraji zas pas pre chodcov a potom pasy: auta, eliny v strede a auta.
Boli tam aj studie bez elektriciek. Takze co som tym chcel povedat - auta tam jazdit pravdepodobne budu.
(U nas na stavebnej som si to pozeral.)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
riko
to že starý most musíš pri najbližšej rekonštrukcii nadvihnúť nie je môj výmysel, ale je to medzinárodný záväzok SR o využívaní Dunaja, kde sa každý štát zaviazal, že musí odstrániť kritické miesta na jeho území aby bola plavba bezkolízna a zabezpečená pri určitých min a max vodných stavoch Dunaja.