Oni s tym podla mna nevedia jazdit. Ja som za mojho kratkeho pobytu v Londyne siel klbakom raz a to sme zobrali postovu schranku hned v prvej zakrute... Takze dlhu jazdu som si neuzil ?
No došlo mi, že tieto testovačky sú akurát ako alibi DPB pre krytie klientelizmu a pre oko cestujúceho. Keď Praha nakupuje SOR, tak asi to nie je tak zlé... Hlavne nech niesú výpadky na 83 a pod. a nech sa dajú intervaly do takého stavu aby to bolo postačujúce. Na jednej strane by som chcel aby posilnili 95 ráno zo 4min na 3, a 68 na 3/10/5//12, ale je to potrebné, keď sa človek povozí celú trasu zistí, že nie!
Linka 68 : Najväčší problém je neexistujúci BUS-pruh na Košickej a to, že tam kde by mohol byť si veselo parkujú autá až po križovatku s Mlynskými Nivami. Keby ešte existoval podjazd pre vozidlá smerujúce v smere Prievozská - Mlynské nivy tak by sa darilo ráno udržať vozidlá v rozostupoch 3-5min a poobede 5-7.
Na 95 je toto ten istý problém - na križovatkách pred Lúčankou, za Topoľčianskou, Technopol, Nám. hraničiarov a Farského. Jantárova cesta je úplne na figu postavená. Úzka, autá idúce z Jantárovej na Pajštúnsku smer TERNO zdržujú vozidlá smerujúce k Technopolu, potom úsek križovatka Rusovská cesta x Jantárova cesta - Nám. hraničiarov je tiež riadna brzda. Roky tam sú zácpy a nie je tam ani semafor, ani žiadne plánované úpravy terénu a následne križovatky niesú v pláne MČ pokiaľ viem. To aj Betliarska ulica kde je koniec Petržalky je priepustnejšia.
"Nebol to ten na linke 78, ktorého vodič blbo odbočil a potom sa na Nivách skúšal otočiť? Ak sa dobre pamätám, nešla mu zaradiť spiatočka a zostal trčať krížom cez ulicu."
Londyn chcel sice upustil od double deckerov no teraz sa vsetky klbove citara vyraduju kvoli ich nehodovosti takze sa double deckeri vracaju spät. Mimochodom Berlin prevádzkuje taktiež vela double deckerov (MAN). Ale ten Sirius či jak sa vola je aj dizajnovo na tom velmi zle.
Ako som písal. To testovanie je aj na to aby boli argumenty, aby sa nedalo povedať, že bol prípadne výrobca vybraný vopred, čo nie je dôvod nemyslieť si že to mu tak nie je.
Ale nech len skúšajú, aspoň na chvílu tu bude o jeden dobrý voz naviac a nejde o to že cena je zrejmá ale či je vôbec aj celkovo vhodný do BA, ale to by mali aj v zime otestovať za snehu ako zvládne Pražskú ulicu aj v lete či sa nebude prehrievať motor.
Potom či sa vytočí na obratiskách ale ak sa pamätám už sa tu raz aj nejaký MAN testoval, neviem či kĺbový lebo tých busov tu už bolo toľko...
Inak ktovie možno to prinesie i ovocie.
Inak by som sa na mieste DPB zaujímal o MANy Viedenské ak ich majú teda nadbytok a tie príp. výhodne odkúpiť.
Každý výrobca musí nejak začať a postupne vychytávať muchy. Držím palce aby sa výroba autobusov rozbehla i na Slovensku. Tak ako sólo i Kĺbových.
Len je mi ten typ Sírius trocha čudný smer. Že by si chceli urobiť trhy v Londýne? Aj tam majú poschodáky zo zotrvačnosti.
Ale oni to skorej myslia asi ako bus turistický - vyhliadkový, čiže nie do bežnej linkovej premávky.
Je to podľa mňa strata času a radšej by som pracoval na vývoji kĺbového vozidla na ich mieste.
Veď poschodové vozidlá sú vlastne predchodcami kĺbových, keď tie ešte neboli vyvinuté.
Skratka zbytočnosť, kto bude chcieť doubledecker na príležitostné jazdy tak si zakúpi nadbytočný z Londýna napr.
Už aj Londýn jednu dobu chcel od prevádzky takýchto busov upustiť.
Tak som poukázal len ,že ani bohatšia Praha nekúpila MAN či Citaro. Ono neviem možno aj v konečnom hladisku i Citaro výjde lacnejšie ale nezdá sa mi to. To by chcelo analýzu čo bude stáť Samotné vozidlo + cena náhradných dielov + cena údržby a samozrejme spoľahlivosť. Ale nezdá sa mi že by Mercedes bol zrovna najlacnejší. Ono tých 240 kusov je počet zaujímavý ale myslím že MAN ani Mercedes nebudú veľmi okresávať cenu.
No neviem načo testujú MAN keď cena autobusu je zrejmá... Takže už teraz keď vidím tie B732 na 83 a pravidelne na 74 a zriedený interval na 95, tak ti poviem, že už by som bral aj klbáky od SOR ak si vyrieši nedostatky čo sa týka interiéru kĺbu, transparentov a dverí. Ak hento vychytajú, tak mi bude aj SOR milý. Hrb a vajcovitý vzhľad mať mať nebude, takže budem aj ja spokojný... A nech si aj JnT urve kľudne na tom, lepšie to podľa mňa nikdy nebude a kradnúť sa tu bude stále.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
21Tr
Linka 68 : Najväčší problém je neexistujúci BUS-pruh na Košickej a to, že tam kde by mohol byť si veselo parkujú autá až po križovatku s Mlynskými Nivami. Keby ešte existoval podjazd pre vozidlá smerujúce v smere Prievozská - Mlynské nivy tak by sa darilo ráno udržať vozidlá v rozostupoch 3-5min a poobede 5-7.
Na 95 je toto ten istý problém - na križovatkách pred Lúčankou, za Topoľčianskou, Technopol, Nám. hraničiarov a Farského. Jantárova cesta je úplne na figu postavená. Úzka, autá idúce z Jantárovej na Pajštúnsku smer TERNO zdržujú vozidlá smerujúce k Technopolu, potom úsek križovatka Rusovská cesta x Jantárova cesta - Nám. hraničiarov je tiež riadna brzda. Roky tam sú zácpy a nie je tam ani semafor, ani žiadne plánované úpravy terénu a následne križovatky niesú v pláne MČ pokiaľ viem. To aj Betliarska ulica kde je koniec Petržalky je priepustnejšia.