Lebo na rekonštrukciu mosta komplet čo sa týka pilierov a ostatných prác treba špecializované firmy čo robia vodné stavby a tam zas môžu byť osobitné záujmy. Teda neviem nakoľko sú firmy špecializované ale všeobecne platí, že čím viac sa bude most rekonštruovať, čím viac požiadaviek tým lepšie pre uchádzačov v tendri. A predĺženie životnosti rieši situáciu len dočasne, čiže je možné, že za 10-20 rokov bude druhá súťaž o komplet nový most, čo sa mohol postaviť teraz namiesto vyhodených peňazí. Zhotoviteľ rekonštrukcie mosta nemusí most dostať do stavu, aby vydržal 20-30 rokov ale 10-15 a potom sa môže odvolať na to, že to nešlo lepšie spraviť. Tak to aj na Slovensku býva väčšinou.
Tak hej slubov tu bolo.
Čo sa týka starého mosta -piliere sú na tom dobre aj šírkovo. Vymeniť by sa mala mostovka. Ono ked sa vezme však polovica mosta je teraz vlastne nevyužitá. V pohode bude ked sa jedna časť, bývala vlaková využije na jeden smer a terašia cestná na opačný. Individuálnu dopravu by som tam už netrepal.
Ono tá konštrukcia je vlastne provizórium ktoré trvá vyše 60rokov. Ja osobne by som most obnovil po vzore mosta Márie Valérie Štúrovo - Ostrihom ten stihli obnoviť aj v krátkom čase a to tri polia úplne chýbali tak nechápem prečo v BA je z toho Veľký problém.
Stále tu máme ešte jedno špecifikum - Starý most o ktorom nikto netuší ako bude vyzerať, čo jeho šírka, kde napr. teraz oproti sebe neprejdú SORy. Vieš, že by ma ani neprekvapilo keby pri tej všetkej sprostosti nechali tú šírku vozovky? Nadnesené ale keď vidím, koľko sa toho popísalo od roku 2002 o NS MHD, električke, metre, Starom moste a nič - nič - NIČ sa nerobilo, len sa žvástalo a písalo a nerobilo sa nič, na všetko ten náš odborník Ďurkovský a ostatní odborníci srali! 7 rokov mali možnosť vyjadriť sa k problematikám :
- Zaradenie Starého mosta medzi pamiatky
- Miera potreby rekonštrukcie, prípadne stavby nového mosta po zvážení nákladov/výhodnosti stavby nového alebo rekonštrukcie starého mosta
Keď sa 7 rokov nevedeli vyjadriť k ničomu a teraz keď je Starý most už skôr viac k podobe ruiny ako mostu, tak sa dakto prebudí po spánku a začne pyskovať, tak nechápem, za čo poberali všetcia tí inžinieri plat celý ten čas keď vedeli o zámeroch mesta a odborníci na cestnú dopravu sú zrazu vynikajúci vodohospodári a naopak vodohospodári ukážkoví inžinieri cestných stavieb... Tento bordel vypovedá sám za seba.
Ale tak zase sa aj volačo kúpilo za tú dobu. Testoval sa košický Solaris -neskôr sa kúpili aj ked 3ej generácie. Tiež sa testoval Tedom a máme ich tu aj ked novšie. Dokonca tu zakotvil i Capacity aj ked len 1 a to je čisto náhoda, že to obchodné centrum vlastne kúpilo. Tak ktovie...
Ale určite, to si myslím aj ja, že konkrétne toto skúšanie je aj na oblafnutie verejnosti, v tom sa zhodneme jednoznačne.
Ale nech sa len skúša -tým viac sa šetria busy DPB.
A ono každé mesto je špecifické klímou,terénom, sietou ulíc, tak je dobré ked sa to odskúša priamo v danom meste.
Ale inak toto testovanie ak tak neukáže všetko, ako som písal -treba hlavne otestovať v snehu ako to zvládne Pražskú cestu a v Lete ked sú 35stupnové horúčavy. Konkr. pri MANe by som aj čerpal skúsenosti z Litvínova lebo tam také vozy majú príp Vieden.
Ak ten MAN kúpia tak zožeriem kefu aj so šnúrkou na zavesenie! Ja viem, že platí "prezumpcia neviny" ak to mám tak nazvať, že ty veríš v to, že v DPB nevymreli slušní ľudia, čo aj berú na vedomie výsledky tých skúšok. A ešte mi povedz prosím ťa, či je treba od roku 1998 zbierať výsledky testov tých všetkých autobusov? Takto môžeme pokračovať non-stop, lebo na trh sa dostane vždy niečo nové, len raz si treba povedať "dosť, nemôžeme len testovať, treba aj dačo kúpiť" avšak našu dopravu len testovania a zapožičané vozidlá nespasia! Navyše, tie vozidlá čo Bratislava len testuje, tak v iných mestách aj jazdia takže referencie na tie vozidlá určite sú a Bratislava nie je ničím extrémna, čo sa týka ulíc, teplôt. Jediné čo je extrém je obsaditeľnosť vozidla, ktorú DPB prekračuje, ba nastavuje na také hodnoty, ktoré nie je ani možné uskutočniť. Určite keď Citybusy, Citelisy, Solarisy, MAN, Mercedesy a Volvá jazdia po stovkách kusov po Európe, tak niečo bude na tom, že asi tie vozidlá nemajú také muchy aby ich nemohla mať aj Bratislava.
Nechcem tu nikoho krkolomne presviedčať, ale kľudne to môže byť aj pravda - sme na Slovensku.
Už len čo si človek môže myslieť aj o nákupe toľkých 9.5 a 10.5 SORov -a to bol evidentie tender šitý na SOR ...že do 11m.
Aj to na tie klbáky pripravujú dlho pre dlho a je to nafigu ...
nehovoriac o iných tendroch mimo dopravy všeobecne v SR.
A potom, že má človek niečomu veriť.
? ja neviem na koľko lodiach si ty s Ivom Bendom počas noci a koľko sedení si mal s Oštarou Šeranom ale ja o Merecedesoch radšej nesnívam od kedy som sa dopočul o grilovačkách v Oslu a Londýne.
No tak rovnako je subjektívna záležitosť aj to, že tebe ten hrb neprekáža. A tie schodíky mi chceš povedať, že je to normálne. Akurát tak dobré na PN, na nič viac!
Bodaj by uspeli, ale nepredpokladám že Londýn bude práve kupovať busy od neznámeho výrobcu zo Slovenska.
Ako Londýn je v tomto konzervatívny -sú na to zvyknutí za tie roky, len poschodák do bežnej premávky jmusí byť dosť nepraktický pri obmene cestujúcich podľa mňa, nehovoriac o bezbariérovosti. Už 3 schody sú problém pre vozíčkar nie to 15.
Inak niečo sa mi marí že som videl, že poschodáky vyrába tušim aj Mercedes ale to som si ozaj nie istý.
Ako myslíš, že uniká zmysel testovania?
Nie je to tak ako som napísal + toto testovanie konkrétne i dôvod navyše.
Ale ako som písal testovať by sa malo hlavne v zime a v lete pretože vtedy sa ukáže ako ktorý bus vhodný.
Samozrejme aj iné náležitosti ako rýchlo sa obmenia cestujúci, nástup, výstup ale tu sa to skresľuje lebo do skúšobných busov sa ľudia tlačia aj ked nemusia - lebo každý "aha aký nový bus podme aspoň jednu zastávku".
Podla duncoidnej logiky SOR nie je autobus ale prisera, ktoru na nas poslali Anjeli tmy Ale neboj, vesmirny ludia a Anjeli Svetla uz za chvilu pridu s Mercedesmi
"No pre mňa je racionálny dôvod to, že to vyzerá nevkusne a na autobus dosť blbo. Low-entry busy vyrábajú aj iné továrne a bez hrbu, takže neviem prečo to nejde teraz."
Milý Dunčo, toto je táááák subjektívna záležitosť... Mne osobne hrb ani vajcovitý vzhľad vôbec nevadia. Dokonca by som povedal, že sa mi to aj páči. Čo mne na vadí hrbatých SORkách, je málo miesta na nohy medzi sedačkami v zadnej časti. My vyšší sa tam jednoducho nezmestíme.
: "No došlo mi, že tieto testovačky sú akurát ako alibi DPB pre krytie klientelizmu a pre oko cestujúceho"
E-e, nepochopil si. Tie testovačky sú dobré na otestovanie vozidla v podmienkach daného mesta. Je to výhodné jednak pre výrobcu (aby mohol vychytať prípadné muchy) ako aj pre dotyčný DP (výsledky testovania zavážia pri rozhodovaní o kúpe).
No pre mňa je racionálny dôvod to, že to vyzerá nevkusne a na autobus dosť blbo. Low-entry busy vyrábajú aj iné továrne a bez hrbu, takže neviem prečo to nejde teraz. A zlatý klinec sú tie schody do vyvýšenej časti, ktoré teda fatk dobre "pečú", to som v živote nevidel v žiadnom autobuse taký stupeň víťazov ako más SOR v tom BN.
Osobne schvaľujem MIDI busy tam kde to nevadí ale nie na 30,37,56 a 65, čo sú linky ktoré v prípade prvých dvoch obsluhujú časti kde to robí akurát zlobu, najmä čo sa týka linky 37. Čo sa týka posledných dvoch tak to sú linky čo nepremávajú viac ako 3x do hodiny. MIDI busov by nám stačilo do 40ks keď nepočítam linky kde sú 9.5 nasadzované aj napriek tomu, že sa na to ľudia sťažovali a kde sú nevhodné.
Oni s tym podla mna nevedia jazdit. Ja som za mojho kratkeho pobytu v Londyne siel klbakom raz a to sme zobrali postovu schranku hned v prvej zakrute... Takze dlhu jazdu som si neuzil ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.