Reakcia na: intony #121742:
1)Si predstav tie električkové linky cez Štefánikovu cez Nám. SNP a ďalej cez Dunajskú po trase 202 a druhá cez Starý most po trase 95 (samozrejme medzi Technopolom a Vlasteneckým nám. vedená cca popri Chorvátskom ramene). Ak by sa ozaj pristúpilo na ten jednosmerný okruh, tak by som uvažoval aj o električke na Šancovej, čo znie určite blbo teraz ale je to predsa frekventovaná komunikácia a keď by tadiaľ mohol trolejbus premávať len jednosmerne, nebolo by to ono. Avšak pri zrušení trate cez Štefanovičovu a nahradenie trolejbusmi až na Odborárske nám. by to nemusela byť zlá vec. Autobusy a trolejbusy by v tom okruhu nejazdili, a doprava by sa tam robila električkou, ktorá by jazdila narozdiel od IAD obojsmerne a nedotýkali by sa jej ani zápchy ?
2)Keby bola električka z Petržalky tak by Nový most využívali akurát ľudia ktorí bývajú po trasách 80 a 93. Linky idúce cez Nový most majú to mínus, že zastavujú až na Zochovej alebo končia pod mostom a nepokračujú ďalej. Električka cez Starý most zastaví v podstate hneď pri brehu na Šafku a pokračuje ďalej do centra kam autobusy zo Zochovej nemôžu ísť. Na Zochovej je aj prestup z električky na autobusy idúce smerom von z mesta problematický trochu.
intony
1. Bez komentára ?
2. Električka sa zrušila na Štefánikovej predovšetkým kvôli stavbe Nového mosta, aby autá mali k dispozícii viacej pruhov. Súbežné vedenie liniek MHD sa v centrálnej nevylučuje.
3. Samozrejme, nič nebráni ale ani tomu, aby trať v smere do centra bola po Spojnú pojazďovaná aj autami.
4. Električkou sa nerieši len samostatný pruh pre MHD, ale aj napríklad celkom logické pre trasovanie linky z Petržalky. Musím dať zapravdu M. S. a síce bez logického pokračovania je električka z Petržalky zabitá a skutočne nahrádza iba linku 95. Ak by bola však vedená koľajová linka po Štefánikovej až na stanicu, bolo by možné okamžite zrušiť autobusovú linku 93, nielen 95, navyše možnosť uvažovať o čiastočnej redukcii linky 94 a modifikácie trasy linky 68. A tu sa jedná už nezanedbateľnú úsporu minimálne vozokilometrov.
5. Kakke spomínal, že keby sa v minulosti (!) myslelo, mohla byť električka na Mlynských nivách aj na Štefánikovej.
O Kramároch nik nehovorí, ale možem ti povedať, že keby sa vytrhali z niektorého európskeho mesta v Európe všetky električkové koľajnice a pohádzali do Bratislavy, električka by ti zavadzala nielen na Štefánikovej, ale aj Svätoplukovej, Šancovej, atď.