Hej, hej. A keď príde sanitka po nejakú starú babku (ktorú budú v byte pol hodinu kriesiť), tak buď odpíše električkovú dopravu alebo zastaví v strede ulice. ?
Čím sa toho viac napojí na električku, tak tým lepšie (samozrejme nie električková extáza a napojiť aj nemôžné, to nie!). Potom inak kde už budú električky tak väčšinou nasleduje krok minimalizovania súbehu autobusových liniek s električkovými, aj v BA také dačo nastalo viď 101,105,106 a 115... takže tam by stačila trať nejak oddelená od vozovky a autobusy by robili len doplnky kdesi ako DNV - Devín - Nový most, v rámci Petržalky a cez Prístavný most, Rača - Východné / Na Pantoch - Vajnory - Zlaté piesky - Ružinov - Vrakuňa - P.Biskupice, Lamač - Dúbravka - DNV a plus dáke lokality ako robia 41,44, 51, 57, 77, 79 a 151.
"to ze by sli elektricky v buspruhoh by aj zabezpecilo, ze tam nebudu parkovat vsakovaky tuaregovia" - Ty si davno nebol na Obchodnej... a to je to este aj pesia zona..
so stefanikovou a jednosmernym okruhom je to dost dobry napad... ak by sme zakomponovali intonyho ideu ze elektricky by sli po okrajoch vozovky, tak by to bolo podal mna pekne realizovatelne... to ze by sli elektricky v buspruhoh by aj zabezpecilo, ze tam nebudu parkovat vsakovaky tuaregovia
1)Si predstav tie električkové linky cez Štefánikovu cez Nám. SNP a ďalej cez Dunajskú po trase 202 a druhá cez Starý most po trase 95 (samozrejme medzi Technopolom a Vlasteneckým nám. vedená cca popri Chorvátskom ramene). Ak by sa ozaj pristúpilo na ten jednosmerný okruh, tak by som uvažoval aj o električke na Šancovej, čo znie určite blbo teraz ale je to predsa frekventovaná komunikácia a keď by tadiaľ mohol trolejbus premávať len jednosmerne, nebolo by to ono. Avšak pri zrušení trate cez Štefanovičovu a nahradenie trolejbusmi až na Odborárske nám. by to nemusela byť zlá vec. Autobusy a trolejbusy by v tom okruhu nejazdili, a doprava by sa tam robila električkou, ktorá by jazdila narozdiel od IAD obojsmerne a nedotýkali by sa jej ani zápchy ?
2)Keby bola električka z Petržalky tak by Nový most využívali akurát ľudia ktorí bývajú po trasách 80 a 93. Linky idúce cez Nový most majú to mínus, že zastavujú až na Zochovej alebo končia pod mostom a nepokračujú ďalej. Električka cez Starý most zastaví v podstate hneď pri brehu na Šafku a pokračuje ďalej do centra kam autobusy zo Zochovej nemôžu ísť. Na Zochovej je aj prestup z električky na autobusy idúce smerom von z mesta problematický trochu.
Vacsinu vykonov v BSK zabezpecuje SL tak nevidim problem. Aj v okoli Brna su myslim nejake nezaintegrovane linky.. Este co sa tyka IDS JMK - nefunguje tam nahodou ten system, ze sa dopravca vybera v sutazi (co ma byt casom aj v BID)?
Lenže BID to nie je jeden dopravca MHD, jedna SAD a jedna železničná spoločnosť... Do BID by mali zapadať všetcia dopravcovia účinkujúci na území daného kraja. Teda ak sem zasahujú linky SAD TT a SAD DS, tak by aj tieto linky mali byť zapracované do tarifného systému a systému označovania liniek, pokiaľ viem, tak v IDSJMK, je tak integrovaných čo najviac dopravcov (nedovolím si tvrdiť, že všetcia). Tak tie nočáky by mohla robiť aj SADDS po dohode s BSK, ak by na tom bol obojstranný záujem to začleniť.
Re #121748 Ámos: "z vtedy ked som videl salinu zmiznut pod zem som si uvedomil, ze tam je!"
A keby si ju nevidel zmiznúť, tak ani nevieš že tam je a tým pádom ju ani nevyužiješ. Tým chcem povedať, že všade kde je to možné radšej pod zem IAD ako električku. Ale nie na Račku, tu by to naozaj bolo lepšie opačne.
vsimni si podjazd pre auta na hodzku a najdi foto podjazdu pre saliny na Sudtiroler platz vo Viedni. Az vtedy ked som videl salinu zmiznut pod zem som si uvedomil, ze tam je! Nestavajme dalsie opachy v centre Bratislavy.
to by bolo komplikovanejsie a financne narocnejsie riesenie s rovnakym vysledkom ?
Elektrickova trat totiz tvori priamku a mozno ju hocikedy "ponorit" a "vynorit"... cesty tvoria zhluk krizovatiek zo 6 roznych smerov... toto vsetko by muselo ist pod zem respektujuc stupen klesania a stupania...
Dovod? Podjazd pre elektricky s podzemnym nastupistom a vychodmi na vsetky strany zaberie ovela menej priestoru. Pre IAD ostane Racko nadalej bodom, ktory ju bude spomalovat.
V smere do Rače bude musieť stačiť jeden pruh a pre rozšírenie zastávky (smer centrum) by bolo potrebné ubrať kúsok z chodníka na druhej strane cesty, čo by ale neprekážalo, pretože hlavný chodník vedie ďalej od cesty.
1. Bez komentára ?
2. Električka sa zrušila na Štefánikovej predovšetkým kvôli stavbe Nového mosta, aby autá mali k dispozícii viacej pruhov. Súbežné vedenie liniek MHD sa v centrálnej nevylučuje.
3. Samozrejme, nič nebráni ale ani tomu, aby trať v smere do centra bola po Spojnú pojazďovaná aj autami.
4. Električkou sa nerieši len samostatný pruh pre MHD, ale aj napríklad celkom logické pre trasovanie linky z Petržalky. Musím dať zapravdu M. S. a síce bez logického pokračovania je električka z Petržalky zabitá a skutočne nahrádza iba linku 95. Ak by bola však vedená koľajová linka po Štefánikovej až na stanicu, bolo by možné okamžite zrušiť autobusovú linku 93, nielen 95, navyše možnosť uvažovať o čiastočnej redukcii linky 94 a modifikácie trasy linky 68. A tu sa jedná už nezanedbateľnú úsporu minimálne vozokilometrov.
5. Kakke spomínal, že keby sa v minulosti (!) myslelo, mohla byť električka na Mlynských nivách aj na Štefánikovej.
O Kramároch nik nehovorí, ale možem ti povedať, že keby sa vytrhali z niektorého európskeho mesta v Európe všetky električkové koľajnice a pohádzali do Bratislavy, električka by ti zavadzala nielen na Štefánikovej, ale aj Svätoplukovej, Šancovej, atď.
tak to ano, obavam sa ale ze potom by tam zostali 1+1 pruhy ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
intony