Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vladimir: no urcite taku rychlost nie je mozne pripustit vo vnutri sidlisk (alebo aspon sa s nou neda pocitat pocas beznej premavky, vynimkou mozu byt sluzobne jazdy v case ked nie je vysoky pohyb ludi vonku), ale napriklad cez polia do devinskej by zas bola blbost vliect sa neak pomaly :-))
Si: No, ale ak sa bavime o elektrickovom systeme, resp. zrychlenej elektricke (aspon ja ircite ano), tak si neviem predstavit rychlost 110 km/h. Je pravda, ze kosicke elektricky v minulosti "stovku" dosahovali, ale na rychlodrahe medzi VSZ a KE. Neviem si predstavit takuto rychlost niekde v Karlovej Vsi.
Vladimir: ja som sa v lete pohraval s takou myslienkou ako nezastavovanie vsetkych elektriciek na vsetkych zastavkach, ale spekuloval som nad vytvorenim akehosi cestovneho poriadku podobneho ako maju SADky alebo ako mozes vidiet na zeleznici (teda mas napisane vsetky spoje na vsetkych zastavkach a vidis kde kedy ten ktory spoj bude (alebo tam vidis prazdne miesto ked tam nebude) stat, podla dolezitosti zastavok niekde stali vsetky spoje a niekde len niektore, ale bolo to tiez postavene na tom ze linky premavajuce na danej trati mali priblizne rovnaky pocet zastavok (t.j. napriklad linka a stala na 1., 2., 4. a 6tej zastavke a linka B zas na 1., 3., 5. a 6tej zastavke). Okrem toho som sa hral aj s oznacovanim liniek a bolo to asi na principe pismenneho znacenia jednotlivych radial (napriklad ruzinov - B, centrum - A, karlova ves - D, hlavna stanica - C (oznacenie bolo troska prespekulovanejsie:-)) tak v ruzinove by boli cestovne poriadky pre linku "B" pricom na poslednem riadku (pozri zeleznicne cestovne poriadky) by bolo uvedene na akej trase linka dalej pokracuje (takze miesto linky 8 by bola linka B - A - C, miesto linky 9 B - A - D a miesto linky 14 B - A - B. Okrem toho som este spekuloval nad systemom plnej zabezpecovacky, kde by dispeceri mali na starosti aj stavanie trati (podobne ako na zeleznici) a vodici by len jazdili...:-)) vyhodou by bolo relativne slusne dodrziavanie grafikonov, operativne odklananie dopravy v pripade poruch a vyluk, mozne predbiehanie vozov (najma v skorych rannych a v neskorych vecernych hodinach) cez druhu (protismernu) kolaj pri vyjazde/dojazde a pod. Nutny by bol ale o nieco vyssi pocet dispecerov v centralnom dispecerskom stanovisti v 24hodinovej prevadzke, schopnych okamzite reagovat na akukolvek situaciu na trati. O tretej kolaji na radialach ma ani nenapadlo snivat, s tym by sa dali ale uz v takomto systeme robit zazraky... Optimalnym doplnkom by boli kopletne vzdialene ovladane elektronicke informacne systemy tak vo vozoch ako aj na zastavkach (hmm len co s vandalmi), kde by sa dalo taktiez operativne informovat o vylukach (v pripade neprejazdnosti jednej z 2 kolaji na radiale si viem predstavit (s urcitymi nie velkymi zdrzaniami) jednokolajnu prevadzku, ale nedalo by sa zastavovat na zastavkach ani v jednom smere na vylucenom useku).
Este navrhovane signalizacie pre zabezpecovacku:
zelena - volny usek
zlta (oranzova) - v useku je vozidlo (vlak), jazda na dohlad (pripadne + maximalna rychlost 60 km/h)
cervena - stoj - uzavrety usek (ci uz z dovbodu vyluky alebo ze ide vozidlo z opacneho smeru (jednokolajna prevadzka))
mozno by stalo este za uvahu dat aj signal na posun (obojsmerne vozidla, napriklad na otacanie sa na konci trate bez obratiska alebo niekde na trati)
jasne v tejto fantazii uvazujem s kvalitnymi tratami, vyhybkami, vrchnym vedenim a novymi vozmi (hmm maximalna premavkova rychlost cez 110 km/h a pod:-))
Citam vlastny prispevok a krutim hlavou ake blbosti pisem (asi som uz ospaly) 🙂 Spravne ma zniet:

Ja som pred casom dostal napad, ako zrychlit dopravu elektrickami do Dubravky a sucasne sa vyhnut nepopularnemu riedeniu zastavok.

Hehe, Dubravka = Dopravka :))
Ja som pred casom dostal napad, ako zryclit dopravu elektrickami do Dopravky a sucasne sa vyhnut nepopularnemu riedeniu zastavok.

Na trati by linky zastavovali len na kazdej druhej zastavke. Premavali by tam napr. dve kapacitne linky, pricom jedna by zastavovala na zastavkach Pri krizi, Drobneho, Svantnerova... a druha na zastavkach OD Saratov, Alexyho, Damborskeho... V centre by sa stalo na vsetkych zastavkach.

Ako vyhodu chapem to, ze elektricka by mala o 50% zastavok menej, bola by teda rychlejsia, zaroven by ostali v platnosti vsetky zastavky MHD.
Nevyhodou by bolo, ze by sa nedalo cestovat na neparny pocet dnesnych zastavok.

Nie som vsak Blavak, nepoznam podrobne vase podmienky, davam to len ako napad. Co vy na to? Je to az taka blbost?
Hmm to s tou linkou Karlova Ves-Petrzka nie je zly napad. Nerata sa z 92 po podobnej trase v buducnosti?!
Ja som ale zasa na druhej strane pocul, ze autobusy v Karlovke (101 etc.) zrusili, pretoze starosta Karlovky nebol ochotny platit este aj za autobusove zastavky.
Hmmm. QUAKEMAN> Nooo, asi si nedával v škole na hodinách elektrotechniky dosť pozor, ale shunty celkový výkon motoru zvýšia. Totižto s otáčkami klesá odber a zaradením zoslabovača budenia sa zmení pomer stator/rotor, celkový odoberaný prúd bude väčší a P=U.I - toto hovoríme o príkone. Výkon bude znížený o straty v zoslabovacom budení. Jednosmerný motor by zvyšoval otáčky do nekonečna? Blbosť. Max. otáčky závisia od presných parametrov motora, ako je napr. konštanta vinutia a pod. Pri max. otáčkach sa napätie generované rovná napätiu zdroja. Museli by sme mať zdroj s nekonečným napätím, aby motor išiel do nekonečna. V praxi sa to však nedosiahne, lebo to platí o motore bez záťaže. Motor má istú záťaž predstavovanú trolejbusom a teoreticky dosiahne takú rýchlosť, pri ktorej je schopný motor vydať dostatočný krútiaci moment na udržanie rýchlosti trolejbusu (na konštantnom stúpaní/rovine). A shuntovaním sa tento bod posunie smerom hore, pretože sa motor odbudí a jeho stator sa môže otáčať rýchlejšie. Čím je budenie menšie, tým vyššie sú otáčky motora na úkor napr. krútiaceho momentu. Za tým si stojím, pretože mám s tým teoretické a praktické skúsenosti, nemusím ani opravovať trolejbusy aby som to vedel.

A čo sa týka toho kardanu, to fakt neviem, pretože nie som strojár, ale povedal mi to človek v dosť vysokej funkcii, ktorý má na starosti údržbu a myslím, že on sa v tom vyzná. Takéto veci by vedel lepšie posúdiť napr. Turbo.
JEZO: Pravda, pravda, len keby to starostovia Petrzalky a Karlovky vylobovali...
Dnes vnoci bude historická elina 31 odtiahnutá do krasňan,stojí vedla haly ľahkej údržby v Juráku.
Myslím si, že by mal premávať autobus z Karlovej Vsi Do Petržalky, resp. z Petržalky do Karlovej Vsi. A to po trase: Kuklovská - Molecova - Einsteinova - Dvory - Ovsište a naspäť.
Spectre-na tvojom mieste by som pomlčal o vedomostiach o elektrovýzbrojách vozov,lebo uvádzaš samé zavádzajúce informácie.Shunty slúžia na odbudenie trakčného motora a na zníženie jeho výkonu,keby to tak nebolo tak by jednosmerný motor zvzšoval svoje otáčky do nekonečna a čo sa týka pulzného meniča ten bude bzučať dovtedy pokial charakteristika trakčného motora nedosiahne bodu keď sa pulzný menič otvorý naplno a trakčný motor je napájaný plným trolejovým napätím.A na trolejbusoch nie su nevyvážené kardany ale nevyvážené nápravy a kolesá!!!
Ze elektricka nevie brzdit? Blbost. Najlepsie tramvaj ubrzdi nejaka sliepka s autom na priecesti! (Aj ked.....)
Dovolim si este drobnu poznamku k #11585 (Kami).

Trolejbus ma lepsie jazdne vlastnosti ako autobus a to, ze pri jazde maju vodici drzat plny pedal je styl jazdy vyplyvajuci zo zapojenia el. vyzbroje, ktora je pulzna. Keby tam bol zrychlovac, tak by to bolo uplne inak 🙂. S trolejbusom sa da v AKEJKOLVEK rychlosti dat jemna aj silnejsia jazda. Vacsina vodicov pedal jazdy od 30km/h jemne popusti, preto to prestane tahat. Stlacenim pedalu az na podlahu to preradi na dalsi shuntovaci stupen, ktory sposobi zvysenie odberu. Chapeme? Inac pri spravnom style jazdy (rozbeh) by mali tyristory bzucat zhruba do 30 km/h! To iba Hrobusti sa rozbiehaju na dve polohy jazdneho pedalu.

A "trasenie" trolejbusu? To ze ma vacsina trolejbusov nevyvazeny kardan je problem udrzby. Potom od toho rezonuje vsetko. Btw. vo vozoch napr. 6300, alebo 6233 nepocut jediny zakmit. Ani 6601, ale tam zase hucia napravy. Presny opak je 6625 - tam je to nieco hrozne. Takze by som to nebral takto.

Inac, to v BA nie su trolejbusy v plnej krase, chod niekedy do Brna. Tam tahaju do rovneho smeru cez stare plechovkove veksle v 30km/h rychlosti a nic sa nedeje. To su trolejbusy!
Turbo: Elektricka vo vseobecnosti vie brzdit - a velmi dobre, ale mozes sa spytat BigMaca, preco potom pred par rokmi neubrzdil na trnku so 7832 a narazil do busu... Su jednoducho situacie, ked to nebrzdi 🙂
Turbo: co mas proti Krasnancom ??? Zas to vyplyva z tvojich teoretickych znalosti a ne praxe !!! Meskanie na linke 5 je NORMALNE a su aj vacsie. Samozrejme sa kazdy snazi ist na cas !!! Ty si myslis, ze zamerne meskame ??? Sa uz spamataj Ty trtko... 😢
Turbo: Uz prestan s tymi Krabustami. Jazdi sa zle aj z Krasnan aj z Juraku, neviem, naco stale delis vodicov na tych zlych (=Krasnany) a dobrych (=Jurak), ked vsade su aj taki aj onaki. Ad. zrychlena 12 - muselo by sa to spravit tak, aby na zastavke Segnerova, kde bude semafor, bola 12ka plne preferovana, inak bude stat v priestore zastavky a neotvori dvere. A urobit taku preferenciu, aby semafory pustali len 12ku je myslim si nemozne 🙂 A este jeden detail, posledny spoj z mesta do Dubravky by musel stat vsade, lebo je to zaroven aj posledny spoj do Karlovky.

Ad. chorometraze - typicky priklad natiahnutej chrono je 70 a 71, priklad dobrej chrono je 59. Predpokladam, ze vacsine ludi je milsie to, ak spoj ide o dve minuty neskor ako o minutu skor a o to tu ide... A je tu este jeden faktor - dajme tomu, ze spoj ma odist 16.30. Tak mu BUSE odveli 16.30.00, aby vypadol. Keby mu vsak zapipal 16.30.59, tak este odchadza v minute svojho odchodu a zaroven nema sancu ist zopar nasledujucich zastavok v predstihu. Nie ako vcera, ked posledna 5ka uz na tretej zastavke isla o 1 min. skor...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.