All: heh... ja som len zvedavy, ako sa zmeni pristup magistratu k DPB po volbach. A ak nijak tak sa budem rehotat jak budete nadavat na Durkovskeho, ktoreho sa tu zastavate podaktori.
Juro:
Presne tak, ale trebalo by to naprv volu Magistraru, dalej financie (preferencia nieco stoji - krizovatky a pod), potom volu ludi na DPB - ale ta by sa podla mna velmi rychlo nasla keby nejaka iniciativa vznikla z Magistratu. Teda je jasne kde treba zacat... Potom je jasne kde treba pokracovat a ak ti ludia nebudu ochotny, tak ich vymenit, ale pochybujem ze to bude nutne (vieme o com hovorim, ze )
To je celkom dobry napad - tarifne uprednostnit elektricku trakciu, myslim ze to je (alebo bolo) aj v Prahe. Dalo by sa to preradenim elin do 1.pasma, alebo predlzenim platnosti CL napr. o 5 min. Aj ked sa mi Turbove riesenia pacia, tak tie predchodenia to je uz trosku sila. Zato klasicky zeleznicny grafikon by sa na eliny aplikovat dal ( nielen tam) a dalo by sa zosuladit kopec nepripojov a odstranit zbytocne dlhe intervaly.
Kockac: mne dava zmysel iba jedna vec - skus si dat dokopy - prestupny listok (zavisly od casu) a nutnost travit nedobrovolne vela casu mimo prostriedky MHD pri prestupoch.
Nezit na slovenku - zavrhnem tuto variantu, ale zivotu tu ma presviedca o opaku .
andrej: Tak k tomu sa neda nic dodat, naozaj je to tak :-(( Musim sa priznat, ze mi castokrat unika vyznam toho, ze napriklad na Slavicom udoli (smer PKO) stiham prestupit z linky 30/37 na 31/39, ale nie naopak, pripadne ze na nejakom velkom (rozlohou) prestupnom uzle (Patronka, Racko...) mi ide spoj z opacnej strany (na ktoru sa dostanem za cca 2 minuty, ak sa chcem motat cez auta iduce 60 km/h a viac alebo 5 minut, ak nechcem) za minutu...
BTW v dopravnom kolapse ma obcas auto predsa len vyhodu, da sa odbocit z tej trasy a vymotat nejakymi vedlajsimi ulickami (ak tie nie su plne aut, ktorych vodici si mysleli, ze su chytri...)
Kockac: mne prestupy nevadia, ale vadi mi to cakanie medzi spojmi!!! Lebo v zasade, jednak idu vsetky naraz (v priebehu 2 minut a potom cely priemerny intreval /ktory je len o malo kratsi, ako samotny interval nejakej linky/ nic), alebo ta tvoja je skoro vzdy posledna. Proste by nemali existovat paradoxy. Ja sa autom dostanem do prace za 10min. + 5min. na parkovanie, a ostatne ukony. Ked pouzijem MHD v idelanom pripade je to 28min cista cesta s cakanim (minimalizovanym) na prestup + 8-10 min. dochadzak zo zastavok. No, a ze ked nemam to stastie na spoje, tak idem hodinu nemusim ani hovorit. Takze nepomer je obrvovsky a mhd pouzivam len preto, ze vlastne auto sa mi nechce zivit - aj ked uz si pomaly zacnam zvykat na tu myslienku. A co ma nastve - ked je nejaky dopravny kolaps - tak zase z toho vychadza auto lepsie - ale tu vitazi iba komfortom - sedim si pohodlne, mam radio, CD, atd... a netlacim sa v smrade, ci na jednej nohe medzi cudzimi ludmi, o ktorych jednak nic nechcem vediet a dalsich za ludi ani nepovazujem (ked nedodrzuju ani zaklady osobnej hygieny, o slusnom vychvani ani nehovorim).
Este si neodpustim. To, ze sa dnes vobec pouziva vo vacsej miere MHD v BA, nie je vobec jej zasluhou, ale tym, ze ludia nemaju v takej miere moznost pouzivat auto, ako je to inde. Inak by mhd mohli zrusit, lebo nikto normalny by ju nepouzival. Takze DP/magistrat mali zacat konat - teraz ludia znesu vselico - a urobit s MHD nieco poriadne (stacili by zaklady solidne) a neskor sa im (nam) to vrati. Inak za par rokov MHD nebude nikto pouzivat - iba nadsenci, a somraci.
Color #11418: Vyhnes... napriklad ked ides Dubravka - DNV, co je vsetko 2. pasmo...
Turbo #11427: To by bolo ono! :-))
Anndy008 #11432: Hmm... mne osobne sice prestupy nevadia, ale fakt, ze pri prestupe musim budto sprintovat (napriklad 90 sekund z Trnavskeho 31/39/78 na Racko 21/210 od ASMN), aby som stihol alebo mozem pockat cely interval (v 95% pripadov, co uz je velmi slusna sabotaz), ma vytaca. Ale ak budem moct ist do prace za 20 minut s 10 pohodlnymi prestupmi (t.j. chodzou, nie beh krizom cez celu krizovatku pomedzi auta), rad tu moznost vyuzijem (sucasny rekord je 23 minut s 1 presprintom).
COLOR #11435:
Skor by som expresne riesil prepravu ludi z Race. Napr. Linka 3. Konci v centre, teda rychlo sa vracia do Race. Z Race by zastavovala na zastavkach Komisarky, Pri vinohradoch, Detvianska a Hybesova (obsluha uzemia - nalozenie ludi) Expresne cez zastavky Heckova a Hybesova, zastavenie na Peknej ceste, potom az na ZST Vinohrady, tam by uz cakala linka 7, ktora by isla ihned po linke 3. Linka 3 by dalej zastavovala na Mladaej Garde, Pionierskej a az na Racku. Pri preferencii na krizovaniach sa da usetrit minimalne 5 minut - tolko moznosti tam je, pri vynechani zastavok (expres) sa da skratit jazdna doba zo sucasnych 20 minut (Komisarky - Racko) na povedzme 12 minut, mozno 10. To je ale moc optimisticke). Variany sa daju robit aj s linkou 11, linka 5 nie je na to vhodna, lebo ma prilis dlhu trasu (Dubravka). Moznosi je vela...
Color: no s tym zastavenim som to myslel tak, ze ja osobne chodievam 80% busmi a zvysok Tbus + eilna. A z toho sa mi nepomerne viackrat stane, ze elina mi nezastavi tam, kde chcem vystupit, lebo proste tam nedojde - havaria, zamrznuta vyhybka, nejde prud, atd... Kdezto z busu, ktory je pokazeny, ci nemohol pokracovat dalej v jazde, som musel vystupit asi tak 3x v zivote, to o elinie, ci tbuse mozem povedat, ze 3x za rok minimalne.
Andrej (Anndy008): ved ja nevravim, ze treba pouzivat elinu za kazdu cenu. ale ani neuvadzam priklad, ze aka je elina rychla na trase dubravka novy most (1/12), ved ked ides 83 + 30/37 je to pomalsie (s prestupom).
Aj Turbo uvadza rozne namety ako zatraktivnit prijatelnejsie (z viacerych hladisk). Ci uz tarifne, stavebne ci inak. Diskusia je na to, aby sa hladali riesenia ... a vselijake (a niektore aj podnetne myslienky tu aj zazneli)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Turbo
Presne tak, ale trebalo by to naprv volu Magistraru, dalej financie (preferencia nieco stoji - krizovatky a pod), potom volu ludi na DPB - ale ta by sa podla mna velmi rychlo nasla keby nejaka iniciativa vznikla z Magistratu. Teda je jasne kde treba zacat... Potom je jasne kde treba pokracovat a ak ti ludia nebudu ochotny, tak ich vymenit, ale pochybujem ze to bude nutne (vieme o com hovorim, ze )