Andrej (Anndy008): ved ja nevravim, ze treba pouzivat elinu za kazdu cenu. ale ani neuvadzam priklad, ze aka je elina rychla na trase dubravka novy most (1/12), ved ked ides 83 + 30/37 je to pomalsie (s prestupom).
Aj Turbo uvadza rozne namety ako zatraktivnit prijatelnejsie (z viacerych hladisk). Ci uz tarifne, stavebne ci inak. Diskusia je na to, aby sa hladali riesenia ... a vselijake (a niektore aj podnetne myslienky tu aj zazneli)
Andrej prepac, ale ako si to myslel s tym zastavovanim na zastavkach? Mne sa stalo jediny raz ze elina nezastala na Krcacoch a v buse sa mi bezne stava ze zastavi len na niektorych zastavkach (57 -> Pamiatkostav )
Turbo> Taktiez by sa to dalo aj do Race, resp. Krasnan - linka 7 expres, zastavky ZST Vinohrady, Mlada Garda, Pionierska, resp. Urisnyho , Racianske myto a potom uz kazdu. Viem o com hovorim, lebo na Ursinyho su vozy vzdy najplnsie a prave tam ja nastupujem
Andrej (Anndy008):
Vsak ano, hej je to tak. Ale konkretne vnimanie plynulosti brzdy/jazdy elektricka/autobus je velmi subjektivne, zalezi castokrat na stave vozovky (autobus), adhezie (elektricka), type vozidla (oba), vodicovi (oba), etc... Dalej je jasne ze prestupovat znamena cakat, casto aj 5 minut - a to je uz moc, pri dazdi zmoknes, to je tiez minus. Ale vsetky tieto boliestky sa daju riesit - rozumny grafikon, pristresky, vodici ktori pockaju "prepoj", teda nie take hovada ako, mno, nebudem menovat, ale vieme kto... (Istky Krabusti aj Zrybusji).
No nemyslim si, ze je nutne riesit, ci mat, alebo nemat expresne linky elinove. Stacilo by, keby eliny mali preferenciu poriadnu, dalej keby ich interval bol taky, ze nemusi stat na zastavke dlhsie ako ma jazdnu dobu medzi nimi a podobne. To by zrychlilo dopravu o vela. Ved si zoberte aky jerozdiel medzi casmi v spicke a napr. poslednym spojom - a trat aj zastavky ostavaju!
Turbo: No ja netvrdim, ze to nejde. Treba rozlisovat dve veci (mozno aj viac).
1. Hovoril som o sucasnom stave a plati to, co
plati.
2. zavidim vam, ze vas bavi stale o tom istom "snivat". Mne sa zda, ze vsetci vedia, co treba robit, ale aj tak sa nic nerobi. Uz ma unavuje to kecanie (nie je to vasa vina, aby ste to tak nebrali) a aj tak vysledok sa nepriblizuje tomu ani na 5%.
Musite vsetci uznat, ze dnesna elina je hnoj, a je to skor parodia ako elina, preto jazda busom vyznieva casto krat lepsie. Osobne (z hladiska prepravy) ma nezaujima, ci brzdi lepsie bus, ako elina, ked na 99,99% mi bus aj elina zastavia na zastavke, na ktorej maju (neodpustim si, u eliny je to percento nizsie :D) - a subjektivne sa mi zda, ze brzdia rovnako komfortne/nekomfortne - zavisi od individua, ktory vedie to vozidlo.
Co sa tyka tej 83/88/12 - tu je podstatne, ze nemusim prestupovat - je to sice nefer porovnanie, ale prvotny je pre mna start/ciel cesty a ked tam mozem ist bez prestupu, tak elinou nepojdem, ked je s prestupom. Tak isto by to bolo opacne. A celkovo prestupy u nas neznasam, lebo su koncipovane tak, aby clovek viac cakal, ako sa viezol.
tr3mp:
To je velmi zaujimava otazka. Viem si predstavit aj riesenie trojkolajnou tratou. Na kratkom useku (povedzme tak 2 zastavky) by sa mohli vozy v jednom smere predbehnut. V case rannej spicky jednosmerne do meste. Vznika ale nutnost mat na zaciatku spicky obratisko napchate dostatocnym poctom vozidiel na danu linku, lebo vracali by sa pomalsie. Ale aj takto sa to da riesit. Konkretne si viem predstavit riesenie tak, ze od Karlovej Vsi po zastavku Molecova by bola trat trojkolajna. Vyhodou je aj moznost odstavenia jednej kolaje pre ucely pravidelnej udrzby - podbijanie, brusenie, navarovanie - takto sa da v phode na cely vikend uzavriet jena kolaj bez akehokolvek negativneho vplyvu na plynulost premavky. Lebo nocne vyluky, kde je max. 4 hodiny casu su o nicom - vela sa nestihne spravit a praca chvetrne malo palatna...
Turbov prispevok ma privadza na otazku, ci niekde na svete existuje elektrickova prevadzka, kde chodia obsluzne aj expresne elektrickove linky po tej istej trati - teda aj s presnym grafikonom ako na zeleznici?
Da sa to riesit. Treba zvysit atraktivitu elektricky. Teda plna preferencia na krizovatkach, tka sa da usetrit na useku Dubravka - Safko cca 5 minut. Mozno viac. Dalej je na mieste prehodnotit pocet zastavok a ich polohu. Takisto zaviest zastavky ibe pre niektore linky. Konkretne mam na mysli napr. zlucenie zastavok Horne a Dolne Krcace do jednej zastavky na znamenie "Krcace"; dalej zastavka "Karlova Ves" iba pre linky konciace v Karlovej Vsi, linky 1, 5 a 12 by tam nezastavovali. Takisto by tieto linky nezastavovali v zastavke Lackova a Jurigovo nam. V grafikone sa to da spracovat. Nemuselo by to byt po cely den, ale povedzme ze v case rannej spicky a pod. Linky odchadzajuce z Karlovej Vsi pojdu minimalne 3 minuty pred linkou prichadzajucopu z Dubravky, potom sa vyhneme dobehnutiu. Od Zastavky Molecova je hustota zastavok pomerne dobra, staci na pokrytie uzemia a netreba tam ziadne zastavky rusit. Tam sa da zrrychlit elektricka preferenciuo, napr. v Krizovatke pod mostom Lafranconi, dalej pri Chatam Sofer, pod Novym mostom, na Nam. L. Stura a Safarikovom nam. Viem si to velmi dobre predstavit. Takisto si viem predstavit ze miesto sucasnych 26 minut, ktore potrebuje linka 12 na trase Pri Krizi - Safarokovo nam., prejde tuto trasu za 15 minut - aj ked to je na prvy pohlad nerealne, viem si to predstavit. Potom ludia velmi radi prestupia z autobusu 83 alebo 34 na elektricku. Navyse ak bude aj v Dubrevke v 1. tarifnom pasme... Daju sa zaviest kapacitnejsie elektrickove vlaky, napr. 3xT, alebo nakupom novych, nizkopodlaznych clankovych (povedzme ze aj 45 metrovych) elektriciek. Dalej sa da zhustovat interval, samozrejme po urcitu hranicu, aby bolo mozne zachovat "expresnost" linky 12 (aby nevznikali preblemy pri dobehnuti linky konciacej v Karlovej Vsi.
Ona uz ledva premava o 2100 nieto uz o 2200
Elina/bus: elina podla mna brzdi lepsie, vynimkou su len klaty, a tiez ma lepsi tah. Kolajnice (nie v dnesnom stave!) su taktiez rovnejsie ako asfalt a perovanie E je tiez lepsie. Asi tak.
Color: - ja som nehovoril iba o Ch. Grobe, a vy tiez nie - takze tak.
Color + all: Mna moc nemusite presviedcat o vyhodach elektrickej trakcie - ale uprimne - elina (nie jej vyseobecny pojem, ale to co jazdi tu v BA) nie je moc (vobec) pohodlna (moj nazor) oproti busu. Skor je to opacny pomer - teda urcite.
Minule som s hrozou zistil, ze uz o 2200 nepremava 9-ka - no fakt ma skoro slak trafil.
no trochu som to prehnal asi . Ale je fakt, ze 83-kou som z ovsista na zaluhach (svatnerova) za cca 32-35min. Kdezto napr. z tej istej zastavky, ale 12-kou som na safku za cca 25+ min. Ked mi ide hned 88, tak je to porovnatelne, ale to sa casto nestava
Andrej (Anndy008): #11416 inak cesta 83kou z Damborskeho na Hodzovo nam. trva 18minut, 12kou z Damborskeho k Novemu mostu tiez 18? Samozrejme v pripade, ze na Lamacskej nie je zapcha (alebo auto na kolajach co je ale menej casto). No a ked je moznost rovnako dlho cestovat za lacnejsie, myslis, ze si cestujuci nevyberie taku moznost. Naviac, podla mojho nazoru, casovy rozdiel v dochadzke do zamestnania v rozmedzi do +-5 je prakticky zanedbatelny.
Andrej (Anndy008):
Nie, ale trochu zasrandovat si snad mozeme, nie? Ja vravim ze najprv treba vyriesit dopravu v meste, potom sa obzriet na region, ale troska utopie (este k tomu aj humoru)... To nezaskodi. Vzdy je to zdravsie ako snivat o elektricke z Kamenneho nam. do Pezinka. , nie to este do Viedne...
ja=aj
Andrej> dones do Grobu kolajnice a droty a ked tam spravis trat tak si dobry
frenky> lenze ked chces cestovat z 2. pasma do 2. pasma (dajme tomu Dubravka - Raca), tazko sa vyhnes tomu aby si cestoval 1. pasmom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.