COLOR #11435:
Skor by som expresne riesil prepravu ludi z Race. Napr. Linka 3. Konci v centre, teda rychlo sa vracia do Race. Z Race by zastavovala na zastavkach Komisarky, Pri vinohradoch, Detvianska a Hybesova (obsluha uzemia - nalozenie ludi) Expresne cez zastavky Heckova a Hybesova, zastavenie na Peknej ceste, potom az na ZST Vinohrady, tam by uz cakala linka 7, ktora by isla ihned po linke 3. Linka 3 by dalej zastavovala na Mladaej Garde, Pionierskej a az na Racku. Pri preferencii na krizovaniach sa da usetrit minimalne 5 minut - tolko moznosti tam je, pri vynechani zastavok (expres) sa da skratit jazdna doba zo sucasnych 20 minut (Komisarky - Racko) na povedzme 12 minut, mozno 10. To je ale moc optimisticke). Variany sa daju robit aj s linkou 11, linka 5 nie je na to vhodna, lebo ma prilis dlhu trasu (Dubravka). Moznosi je vela...
Skor by som expresne riesil prepravu ludi z Race. Napr. Linka 3. Konci v centre, teda rychlo sa vracia do Race. Z Race by zastavovala na zastavkach Komisarky, Pri vinohradoch, Detvianska a Hybesova (obsluha uzemia - nalozenie ludi) Expresne cez zastavky Heckova a Hybesova, zastavenie na Peknej ceste, potom az na ZST Vinohrady, tam by uz cakala linka 7, ktora by isla ihned po linke 3. Linka 3 by dalej zastavovala na Mladaej Garde, Pionierskej a az na Racku. Pri preferencii na krizovaniach sa da usetrit minimalne 5 minut - tolko moznosti tam je, pri vynechani zastavok (expres) sa da skratit jazdna doba zo sucasnych 20 minut (Komisarky - Racko) na povedzme 12 minut, mozno 10. To je ale moc optimisticke). Variany sa daju robit aj s linkou 11, linka 5 nie je na to vhodna, lebo ma prilis dlhu trasu (Dubravka). Moznosi je vela...
Turbo
To je velmi zaujimava otazka. Viem si predstavit aj riesenie trojkolajnou tratou. Na kratkom useku (povedzme tak 2 zastavky) by sa mohli vozy v jednom smere predbehnut. V case rannej spicky jednosmerne do meste. Vznika ale nutnost mat na zaciatku spicky obratisko napchate dostatocnym poctom vozidiel na danu linku, lebo vracali by sa pomalsie. Ale aj takto sa to da riesit. Konkretne si viem predstavit riesenie tak, ze od Karlovej Vsi po zastavku Molecova by bola trat trojkolajna. Vyhodou je aj moznost odstavenia jednej kolaje pre ucely pravidelnej udrzby - podbijanie, brusenie, navarovanie - takto sa da v phode na cely vikend uzavriet jena kolaj bez akehokolvek negativneho vplyvu na plynulost premavky. Lebo nocne vyluky, kde je max. 4 hodiny casu su o nicom - vela sa nestihne spravit a praca chvetrne malo palatna...