Sor keď vyrobil prototyp 18m autobusu tak ho testovali na slovensku a aj v čechách.Čakali len na licenciu aby mohli vyrábať prvé sériové vozidlá.Dokonca majú dva vyrobené 18m sory ten druhý má len iný face a je myslím,že oranžový ale nie som si v tej farbe istý musím si ho pozrieť na fotkách keď som bol v čechách.
Urcite ich neodstrani, ale urcite ich zmierni. Ak by mal klbak mensiu kapacitu o 10 osob tak na takej 21tke to za hodinu špičky spravi o 120 osob vyssiu kapacitu. To je ako keby si nasadil o 15m voz naviac. Skutocne mas pocit, ze to nepomoze???
Jednoducho klbovy SOR je dlhsi a teda ma vacsiu kapacitu, ma viac dveri=rychlejsia vymena cestujucich a teda su to dva plusy, ktore konkurencia nedokaze prekonat. Jedine vozidlami CapaCity a MAN ma tiez nejaky dlhsi voz, ale to si aj riadne priplatis.
Dnes sa SOR javi pre DPB ako najlepsia volba. MHD nie je o dizajne a ci sa nam bus lubi alebo nie. MHD je o kapacite, intervaloch, spolahlivosti a nakladovosti dopravy.
Nič by sa nestalo keby sa namiesto SOR kúpil klbák s kapacitou menšiou o 10 až 15 ľudí. Určite nie si tak naivný a nemyslíš si, že klbák čo má o 10 až 15 ľudí väčšiu kapacitu odstráni tlačenice v autobusoch. Podstata bola, je a bude vždy v prístupe k obnove vozového parku, dopĺňanie počtu vozidiel, údržba na takej úrovni aby autobus mohol kedykoľvek zasiahnúť do premávky a nestál opäť po oprave za týždeň alebo nečakal kým sa nad ním údržbári zľutujú a opravia ho. Tá "väčšia" kapacita a prepočty na metre sú neoklamateľné, však fakty ale tlačenice to neodstráni pokiaľ sa nebudú linky posilňovať aj lepšími intervalmi okrem kapacity autobusov.
Aha ? Takze spolocnost J&T, inak aj Jakabovic&Tkáč, ktorej vlastníkmi sú dvaja Bratislavčania, chodili do školy na Groslingovu, po neuspechu v Cechach sa vratili naspat do Bratislavy. ? Neuveritelne.
Preco by som sa na vozidla nemal pozerat cez dlzku a kapacitu? Ak klbovy SOR aj Citaro budu stat trebars 10 mega tak viem, že pri SORe za rovnaku cenu dostanem vacsiu kapacitu. Ci o klbakoch mame uvazovat len tym sposobom, aby to vyhovovalo v tvojich konstrukciach???
Vraj sa dačo plánuje na oživenie TAM BUS a vraj aj Ikarus chystá comeback. Ale neviem či to sú len domienky, alebo naozaj sa to niekto chystá postaviť na nohy?
Klbák ako klbák, nemôžeš na ne pozerať len skrz dĺžku a kapacitu. Dĺžka napríklad ovplyvňuje určite "spratnosť" vozidla do zákrut alebo tam kde sú tesnejšie pomery. Keď môžu inde žiť s Citelismi, Manmi a pod., tak BA by si tiež zvykla a museli by sa podľa toho aj intervaly možno trocha nastaviť, tie mimochodom na určitých linkách treba posilniť aj tak. Keď už sa spomenuli Many, tak ma napadlo, že Bratislava má záložnú dopravu komfortnejšiu než dopravu s vozidlami DP.
Ako krásne sa bavíte a bavíš o niečom čo som nepovedal.Prečítaj si ešte raz čo som napísal a zistíš,že tam nie je nič o tom,že SOR NEUSPEL.Aj ty máš 14 rokov?fakt,že nečítate noviny a sedíte len u počítača a potom nie nadarmo sa takým hovorí počítačový maniaci!Pre mňa tupci.Bolo to v Bratislavských novinách a na internete.Tak veľa šťastia....
Chytáš sa za slovíčka ja som nepovedal,že sor neuspel ale,že tá J&T v čechách neuspela.Asi si rozumovo 14 ročný a navyše ma bavíš ty sám a len krútim nad tebou hlavu a nad ostatnými podobnými k tebe.:-))))))
V podstate máš pravdu ale to je vizitka cestujúcich a potom DPB.Pravidlá cestujúcej verejnosti sú vylepené v interiéry autobusu a sú následovné:do vozidla sa nemá nastupovať v montérkach(špinavých alebo mastných) a už vôbec nie v oblečení v akom sú bezdomovci!Keby sa mala nejaká panička alebo pán sťažovať,že má špinavé nohavice alebo šaty od špinavých,mastných sedadiel tak by od nášho dpb nič nevysúdili ako v iných krajinách.Čo sa týka tých 18 m Sorov tak pokiaľ viem ešte nedostali licenciu a navyše nevyrobili 100ks CNG a 200ks naftových čo je v požiadavkách v tendry.
ráno som išiel z Meidlingu L59A, vodič prišiel na konečnú, do odchodu mal ešte päť minút, vypol motor, ľudia vystúpili, nechal samozrejme otvorené dvere a kto chcel, tak nastúpil. Ako obyčajne.
Kto hovorí o nastavení semaforu? Ja hovorím o bezohľadnosti vodičov DPB, ktorí odchádzajú zo zastávky aj keď vedia, že o pár metrov majú červenú a budú na nej čakať aj vyše minúty, pričom by zatiaľ mohli ešte nastupovať cestujúci. Tak, ako je to v civilizovaných krajinách bežné.
SIEG H***, bez do toho dokonaleho Rakuska ? (volby ukazali kým Rakusania stale su) Som rad, ze uz s nami nemas nic spolocne ak sa priznavas k tomu narodu a citis sa ako Rakusan!
A k tomu semaforu na Hodzovom. Co ma s nastavenim semaforov DPB? Ak chces pomenovavat problemy, tak to rob spravne. To ako funguju semafory je zalezitostou magistratu a Siemens. (Mimochodom tiez z toho dokonaleho zapadu)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
Jednoducho klbovy SOR je dlhsi a teda ma vacsiu kapacitu, ma viac dveri=rychlejsia vymena cestujucich a teda su to dva plusy, ktore konkurencia nedokaze prekonat. Jedine vozidlami CapaCity a MAN ma tiez nejaky dlhsi voz, ale to si aj riadne priplatis.
Dnes sa SOR javi pre DPB ako najlepsia volba. MHD nie je o dizajne a ci sa nam bus lubi alebo nie. MHD je o kapacite, intervaloch, spolahlivosti a nakladovosti dopravy.