No to je jasné, že sa úplne neunifikuje vozový park.. Ak sa aj vyradia všetky Tam-busy, ešte nám tu zostanú Vrakosy a Ikarusy.. Tie sa ale po čase aj tak budú musieť vyradiť..
Solarisy by sa kľudne mohli predať, ak by sme mali dosť nových autobusov..
Na druhej strane úplná unifikácia tiež nie je dobrá. Potom nastávajú obavy verejnosti z korupcie (napríklad keby SOR vyhral všetky tendre), takže úplne ideálne by bolo, ak by to bolo rozdelené 50:50 medzi dvoch výrobcov..
Čiže napr. všetky krátke autobusy v BA by boli SORy (9,5,m 10,5m, 12m), a všetky kĺbové nejakej inej značky..
architektonicka sutaz mala byt vypisana asi tak pre 10 rokmi, ked niekto prvy krat spomenul elektricku do petrzalky a padlo rozhodnutie ze bude elektricka nosny system (teda padlo vlastne uz take rozhodnutie??? ci to sa stale akoze hrame ze cakame na metro, a toto je docasne riesenie a vlastne stary most je len docasne riesenie, lebo potom bude v petrzalke chodit vlak z tunela z filialky a popri tom metro... ze... ZLA KOMEDIA)
a ta architektonicka sutaz mala byt nie len na most, ale na cele uzemie stavebnej uzavery v petrzalke!!! malokto tusi aka "pandorina skrinka" sa otvara touto elektrickou... a asi keby nebol tlak na to zrusit konecne tu stavebnu uzaveru v celom centre petrzalky, tak to hybe cele este pomalsie... Durkovsky okrem slubov volicom o elektricke asi nasluboval nieco aj developerom o nehorazne lukrativnych pozemkoch popri elektricke - ktore budu vpodstate v centre, a aj ta elektricka - teda bleskovy pristup do takmer celeho mesta nebude na zahodenie, podla mna ide o jedny z najlepsich volnych stavebnych pozemkoch k dispozii momentalne (snad s vynimkou extremne dobrych lokalit ako su nabrezie dunaja, lesny park a podobne, cela lamacska brana napriklad je o nicom oproti tomu co poskytuje zrusenie uzavery v petrzalke... a J&T uz urcite caka... )
takze namiesto diskusii s domovnikmi a podobnymi individuami o tom ci elektricka alebo metro alebo dokonca vlak ? a ci na moste, v tunely, po zemi, po vode, po vzduchu... mala byt - pred tymi 10 rokmi - architektonicka - a asi aj dopravno projektantska (alebo ako to nazvat, lebo tu nejde len o estetiku - architektonicke hladisko, ale aj dopravnu funkcnost) sutaz a napriklad limit 1-2 roky na diskusiu verejnosti o vysledkoch, pripadne v pripade velkych rozporov REFERENDUM o najvyhranenejsich otazkach (napriklad vo svajciarsku su bezne referenda v dedine aj o tom ci bude mat krcma otvaracie hodiny do 8mej alebo do 9 tej...) ale sme na slovensku, v J&T city a hrame smutnu komediu... komediu na mesto, na planovanie, na nosny dopravny system...
na magoriate zrejme prave teraz prisli na to, ze auta+elektricka+cyklist+chodci na sucasnom starom moste je nerealne, nerealizovatelne... prisli na to v case, ked sa postup "prac" na elektricke priblizil k prvemu realnemu kroku - teda konkretnemu projektu, projektu stavby a projektu prac - vykonavacieho postupu... bratislavcania si mozu gratulovat ake schopne vedenie mesta maju ? a tak necudo ze na ziadnu architektonicku sutaz cas nemaju, lebo tym sa cely postup posuva nie do bodu NULA ale do bodu MINUS PAT ? ? ?
Mňa by len zaujímalo ako pán Z. chce unifikovať vozový park, ked teraz máme vozidla značky Karosa, Ikarus, TamBus, Solaris a SOR. Ok teraz sa nakúpia Sor-ky 11m, ale som zvedavý, aké nakúpia 18m metrové. Lebo kedy budú čakať na homologizovanie SOR 18NB tak sa tak skoro klbakov nedočkáme a okrem toho by sme ich viac menej testovali medzí prvými v každodennej premávke a vychytávali muchy. A keď sa zoberú vozidlá inej značky (dúfam, že to tak bude) tak sa zase neunifikuje vozový park..
a uz to vyzeralo, ze by sa mohol spravit prvy realny krok k elektricke do petrzalky a predsa nie, predsa bratislava nesklame ? zatial sa rozrprava a rozprava a planuje a vybera a posudzuje a hlasuje a sutazi... ? a pokial viem, nehovoriac o takych absurditach ako prve vykop, prva tehla, prvy srob... este mam pocit ze ani REALNY PROJEKT, vykonavaci postup projektu alebo nieco podobne nie je hotove...
ale inak suhlasim... nieco ako most zo safarikovho namestia, vlastne most v centre, by si zasluzilo architektonicku sutaz... len tu stoji otazka CO SA ROBILO DOTERAZ??? vsak toto je ako zo zlej komedie...
Môj osobný názor: Varianty A a B sú strašné, varianta C celkom ujde a aspoň pripomína Starý most..
čiže ak by vyhrala varianta C, je to celkom v pohode.
Najsprávnejšie riešenie je však vyhlásiť architektonickú súťaž, možno by sme sa dočkali omnoho lepších návrhov..
A mne na tých 11m sor-och najviac vadí, strašne málo miesta vo vozidle, čím vzniká nepohodlnosť a malé dvere, ktoré neumožnujú rýchlu výmenu cestujúcich.
No ja mám taký pocit, že na Slovensku si brzdíme výstavu dôležitých stavieb aj my sami, lebo vždy sa nájdu nejaký chytráci, ktorý si zmyslia v poslednej chvíli, že to je nevhodné alebo chcú vyťažiť, čo najviac z pozemkov pod nimi. A paradox na druhej strane, že finančné skupiny si stavajú, čo chcú a kde chcú a nikto im v to nemôže zabrániť, lebo stavebné úrady sú buď neschopné. Mesto by sa malo obnovovať, novými stavbami, ktoré však musia tvoriť harmonický celok s už existujúcimi stavbami, čo mi v BA dosť chýba, napr. oproti Prahe. Inak nebol by som proti, keby ten nosný systém, čo sa týka architektúry vypracoval arch. Kotas, ktorý navrhov v Prahe rôzne dopravné stavby včetne staníc metra a vozov M1 a električkovú trať na sídlisko Barrandov.
To ze sa NS nezacne v tomto volebnom obdobi stavat by som vnimal ako pozitivum. Vyplyva to z mojej naivnej predstavy ze po volbach pride niekto normalny kto to postavi normalne.
Mesto malo vela casu na vsetko, teraz nech si uzije problemy ked sa blizia volby. Tak im treba, somarom.
Len keď tak čítam ma napadlo, že ani ZŠ sa neopravujú... Teda opravovala sa len tá pre zahraničné detičky z KIE... Aaa ak sa opravujú tak za sponzorské dary... Veď na Dlhých dielov sa jedna škola začala stavať ešte v 80tich rokoch a dokončila sa (neúplne) na začiatku 2000 a temer celú ju dokončili okolo 2002. A aj to v takom stave, že tráva alebo stromy tam neboli a kuchyňu nedokončili takže jedlo sa musí dovážať... ? Síce to bolo OT, ale aspoň tak aby sa vedelo ako sa školy opravujú...
Ani ja som neni architekt, a myslím si, že v BA by sa mal postaviť ešte nejaký most, ktorý by bol zase dominujúci ako napr. Apollo (ten je fakt pekný), ale ten by mal byť na inom mieste ako súčasný starý most. Neviem, ale mne sa súčasná iniciatíva zmeniť súčasné návrhy ako zdržovanie, ako nakoniec pri všetkom na Slovensku, čas na diskusiu už bol, teraz by sa malo konečne stavať, aby mala Petržálka konečne nosný systém.
Do architektury sa nevyznam, ale skratka, chcel by som nieco krajsie Z BA mostov sa mi najviac paci Apollo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk