teda pochopil by som keby sa stary most "rozrezal" takym sposobom ze sa zachovaju bocne casti a postavy sa uplne nova, samostatna nosna cast a tie zachovane bocne casti budu na okrasu, aby vyzeral verne presne ako terajsi stary most - lebo napriek tomu ze je to zlatanina povojnova, uz si nanho ludia zvykli a ja som presne za toto riesenie - uplne nova nosna cast len pre elektricky okolo nefunkccne "zbytky" na okrasu, aby vyzeral presne ako teraz... ale vyuzit nosne casti tej prehrdzavenej kopy srotu - to dufam nikto nemyslel vazne...
"jednu časť mosta zlikvidujú a druhú rozrežú, nadložia, zvaria a nadvihnú" ? to niekto (nad 5 rokov) takto vazne uvazoval... tak to je este horsie nez som cakal... to vazne robi niekto na magistrate kto ma 5 rokov a mysli si ze most cez rieku ako dunaj moze rozpolit, dvihnut, spojit... ako keby to bola stavebnica z LEGA ?
takze ako som si myslel... odpociatku sa hovorilo o niecom uplne nerealizovatelnom - nenasiel by sa ani jeden stavebny inzinier co by na to rozpolenie, spojenie, nadvihnutie a neviem co - keby to pocul tak by sa neuudusil od smiechu a nie ze na to dal svoj podpis a zaruku ze to nespadne ? mne osobne - vediac ze stary most je narychlo spravena zlatanina po vojne - ani nenapadlo ze niekto chcel vzivote pouzit z toho mosta nieco ine ako piliere a bolo mi jasne ze nic ine ako novostavba mosta na starych pilieroch nie je mozne, a to ani len elektricky... ale ako vidim, asi som malo empaticky ?
Skľudni hormóny. Načo by bola pred 10 rokmi architektonická súťaž, keď sa stále uvažovalo, že jednu časť mosta zlikvidujú a druhú rozrežú, nadložia, zvaria a nadvihnú?
Až teraz, keď si Ďurkovský zmyslel, že na moste chce mať aj autá, a z toho vyplynulo, že horeuvedený postup sa už nebude dať použiť, mala prísť architektonická súťaž na NOVÝ most - pretože tá firma, čo robila projekt, vyhrala súťaž na električkovú dráhu s REKONŠTRUKCIOU mosta, nie s NOVOSTAVBOU.
Začínam však mať obavy, či sa nakoniec električková trať z novostavby mosta z úsporných dôvodov - na veľkú radosť spevavého samosprávcu - nevynechá (podobne, ako sa okresal most Napolo). A zostane zasa len most pre ďalšie autá.
napr. aj ja som posledné dva dni videl v Ik435 dvoch bezďákov, ako si pekne "hovkali" na našich superlátkových sedadlách.. no a potom si na to sadni.. Blee..
To je perfektný článok!!! Celý prvý odstavec, ako by mi hovoril z duše!
A aj táto veta je perfektná, niečo do našej diskusie:
"Froté sedadlá električiek nasiaknuté masťou a hepatitídou bezdomovcov, nám nevysvetlia na čo sa používajú prachy z reklamy do ktorých sú zabalené električky."
No to je jasné, že sa úplne neunifikuje vozový park.. Ak sa aj vyradia všetky Tam-busy, ešte nám tu zostanú Vrakosy a Ikarusy.. Tie sa ale po čase aj tak budú musieť vyradiť..
Solarisy by sa kľudne mohli predať, ak by sme mali dosť nových autobusov..
Na druhej strane úplná unifikácia tiež nie je dobrá. Potom nastávajú obavy verejnosti z korupcie (napríklad keby SOR vyhral všetky tendre), takže úplne ideálne by bolo, ak by to bolo rozdelené 50:50 medzi dvoch výrobcov..
Čiže napr. všetky krátke autobusy v BA by boli SORy (9,5,m 10,5m, 12m), a všetky kĺbové nejakej inej značky..
architektonicka sutaz mala byt vypisana asi tak pre 10 rokmi, ked niekto prvy krat spomenul elektricku do petrzalky a padlo rozhodnutie ze bude elektricka nosny system (teda padlo vlastne uz take rozhodnutie??? ci to sa stale akoze hrame ze cakame na metro, a toto je docasne riesenie a vlastne stary most je len docasne riesenie, lebo potom bude v petrzalke chodit vlak z tunela z filialky a popri tom metro... ze... ZLA KOMEDIA)
a ta architektonicka sutaz mala byt nie len na most, ale na cele uzemie stavebnej uzavery v petrzalke!!! malokto tusi aka "pandorina skrinka" sa otvara touto elektrickou... a asi keby nebol tlak na to zrusit konecne tu stavebnu uzaveru v celom centre petrzalky, tak to hybe cele este pomalsie... Durkovsky okrem slubov volicom o elektricke asi nasluboval nieco aj developerom o nehorazne lukrativnych pozemkoch popri elektricke - ktore budu vpodstate v centre, a aj ta elektricka - teda bleskovy pristup do takmer celeho mesta nebude na zahodenie, podla mna ide o jedny z najlepsich volnych stavebnych pozemkoch k dispozii momentalne (snad s vynimkou extremne dobrych lokalit ako su nabrezie dunaja, lesny park a podobne, cela lamacska brana napriklad je o nicom oproti tomu co poskytuje zrusenie uzavery v petrzalke... a J&T uz urcite caka... )
takze namiesto diskusii s domovnikmi a podobnymi individuami o tom ci elektricka alebo metro alebo dokonca vlak ? a ci na moste, v tunely, po zemi, po vode, po vzduchu... mala byt - pred tymi 10 rokmi - architektonicka - a asi aj dopravno projektantska (alebo ako to nazvat, lebo tu nejde len o estetiku - architektonicke hladisko, ale aj dopravnu funkcnost) sutaz a napriklad limit 1-2 roky na diskusiu verejnosti o vysledkoch, pripadne v pripade velkych rozporov REFERENDUM o najvyhranenejsich otazkach (napriklad vo svajciarsku su bezne referenda v dedine aj o tom ci bude mat krcma otvaracie hodiny do 8mej alebo do 9 tej...) ale sme na slovensku, v J&T city a hrame smutnu komediu... komediu na mesto, na planovanie, na nosny dopravny system...
na magoriate zrejme prave teraz prisli na to, ze auta+elektricka+cyklist+chodci na sucasnom starom moste je nerealne, nerealizovatelne... prisli na to v case, ked sa postup "prac" na elektricke priblizil k prvemu realnemu kroku - teda konkretnemu projektu, projektu stavby a projektu prac - vykonavacieho postupu... bratislavcania si mozu gratulovat ake schopne vedenie mesta maju ? a tak necudo ze na ziadnu architektonicku sutaz cas nemaju, lebo tym sa cely postup posuva nie do bodu NULA ale do bodu MINUS PAT ? ? ?
Mňa by len zaujímalo ako pán Z. chce unifikovať vozový park, ked teraz máme vozidla značky Karosa, Ikarus, TamBus, Solaris a SOR. Ok teraz sa nakúpia Sor-ky 11m, ale som zvedavý, aké nakúpia 18m metrové. Lebo kedy budú čakať na homologizovanie SOR 18NB tak sa tak skoro klbakov nedočkáme a okrem toho by sme ich viac menej testovali medzí prvými v každodennej premávke a vychytávali muchy. A keď sa zoberú vozidlá inej značky (dúfam, že to tak bude) tak sa zase neunifikuje vozový park..
a uz to vyzeralo, ze by sa mohol spravit prvy realny krok k elektricke do petrzalky a predsa nie, predsa bratislava nesklame ? zatial sa rozrprava a rozprava a planuje a vybera a posudzuje a hlasuje a sutazi... ? a pokial viem, nehovoriac o takych absurditach ako prve vykop, prva tehla, prvy srob... este mam pocit ze ani REALNY PROJEKT, vykonavaci postup projektu alebo nieco podobne nie je hotove...
ale inak suhlasim... nieco ako most zo safarikovho namestia, vlastne most v centre, by si zasluzilo architektonicku sutaz... len tu stoji otazka CO SA ROBILO DOTERAZ??? vsak toto je ako zo zlej komedie...
Môj osobný názor: Varianty A a B sú strašné, varianta C celkom ujde a aspoň pripomína Starý most..
čiže ak by vyhrala varianta C, je to celkom v pohode.
Najsprávnejšie riešenie je však vyhlásiť architektonickú súťaž, možno by sme sa dočkali omnoho lepších návrhov..
Plastový interiér má i Solaris, MAN, Mercedes, Sor, Tedom, Scania, Volvo a další.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav
ale inak suhlasim... nieco ako most zo safarikovho namestia, vlastne most v centre, by si zasluzilo architektonicku sutaz... len tu stoji otazka CO SA ROBILO DOTERAZ??? vsak toto je ako zo zlej komedie...