Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hoppusmark01 #107264:
na hrbate SORky ? okatejsie to uz nejde
takze opat som sa presvedcil ze to v tomto meste ide dole vodou.. Zasa chcu len usetrit.. tak sa budeme opat vozit v SORkach, namiesto konecne normalnych autobusov.. uz mi je aj jasne, kto vyhra tender na klbaky..
Reakcia na: NN #107262:
Bozeeee, to hadam nie, ze "Low-entry poziadavku"... No a kto iny ma low-entry poziadavku? Samozrejme ze SOR..
To nemohli zaplatit radsej o tych 20 percent viac alebo kupit menej autobusov ale poriadnych?

Takze dalsi tender na SORky.. ?
Reakcia na: Osky #107220:
Vidím, že už vtedy boli niektorí schopní vliezť autom až do obchodu. ?


Keď už tak vyhľadávate pesničky. Raz som videl videoklip k jednej pesničke (neviem ani názov ani autorku) v ktorom po celý čas (alebo väčšiu časť) bolo možné sledovať cez zadné okno električky T3 (alebo K2?) cestu z centra do Dúbravky. Keby sa niekto chcel zbytočne pýtať či trval 20 minút, tak bolo to zrýchlené. To skúste niekde vyhrabať. ?

Re #107240 bwd: V mnohých nemeckých mestách napríklad zmenili začiatky vyučovania z 8:00 na (napr.) 7:30 a 8:30, čím docielili rovnomernejšie rozloženie študentov v MHD, a tým aj nižšiu potrebu vozidiel a lepšie využitie.

Re #107258 Vladimír: "Dnes už však na to doba podľa mňa nie je."

Akože nie? Môžeš to nariadiť v školách, mestských podnikoch, po dohode aj v regionálnej a štátnej správe. Naviac dnes už máš pohyblivú pracovnú dobu pomaly všade a ľudia si tak vyberajú začiatok aj podľa toho, kedy sa im lepšie cestuje.
Bratislavskú MHD čaká zásadná premena. Za miliardy
04. 07 | 00:00 - Dopravný podnik chce investovať, ale aj šetriť

Bratislava - Vozový park mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste by sa mal do roku 2011 zmeniť na nepoznanie.

Staré a v dezolátnom stave premávajúce vozy plánuje dopravný podnik nahradiť novými a pohodlnejšími. A to všetko za niekoľko miliárd korún. Prioritou budú pritom autobusy, keďže viac ako 230 z celkových 442 kusov je po "dátume spotreby".

"Najhorší stav je v oblasti kĺbových autobusov. Tu je až 67 percent vozidiel po životnosti," vysvetlil generálny riaditeľ bratislavského dopravného podniku Róbert Kadnár pre Aktuálne.sk.

Do roku 2011 pribudne 240 autobusov
Ak bude podnik v pláne úspešný, pribudne do bratislavských ulíc 100 nových autobusov už budúci rok a rovnaký počet nových vozidiel pribudne aj v roku 2010. Posledných 40 príde do hlavného mesta ešte o rok neskôr.

Bratislava chce do dopravy investovať miliardy
Finančné zdroje na ich zásadnú výmenu chcú získať z komerčného úveru a menšiu časť z mestských priorít. Podľa šéfa podniku by z banky chceli týmto spôsobom dočasne získať 2,6 miliardy korún.

"Máme už pripravený tender na 18 metrové vozidlá, vyhodnotili sme už tender na 11,5 metrové vozidlá," priblížil aktuálnu situáciu Kadnár.

Prenájom na druhý pokus
Na druhý pokus sa pokúsia prenajať aj 12 metrové vozidlá. Túto verejnú súťaž museli totiž pred niekoľkými týždňami zrušiť. Dôvodom boli o 20 percent vyššie ponuky oboch uchádzačov, než boli finančné limity podniku.

"Upravili sme mierne podmienky, prestali sme požadovať 100 percentnú mieru nízkopodlažnosti. Miesto toho sme do podmienok vložili tzv. low-entry požiadavku. Tam počítame s úsporou nákladov, pretože toto je konštrukčne jednoduchšie riešenie. Počítame s tým, že v tomto prípade by sme mali byť schopní zmestiť sa do našich finančných limitov," vysvetlil Kadnár, kde chce podnik ušetriť.

Spomínaná low-entry požiadavka znamená, že stredné a predné dvere budú nízkopodlažné a zadné dvere budú ako v klasických autobusoch.

"Umožní to bez problémov nastupovať aj hendikepovaným občanom či mamičkám s deťmi v kočíkoch," myslí si šéf dopravného podniku.

Na nových električkách vraj ušetria
Kadnárové plány však nekončia len pri nových autobusoch. Bratislavský dopravný podnik totiž plánuje obstarať aj nové trolejbusy či električky. A práve s električkami majú veľké plány.

"Inšpirovali sme sa dopravnými podnikmi v Čechách, ktoré robia obnovu električiek vlastnými kapacitami. To znamená, že finalizáciu vozidiel realizujú vo vlastných dielňach. Na to máme podmienky aj my a ušetríme tak 20 až 40 percent nákladov na obstaranie vozidiel," odtajnil plány pre Aktuálne.sk Kadnár.

Električky by pritom mali v budúcnosti bratislavskej dopravy hrať ústrednú úlohu. Majú totiž predstavovať základ dopravy v hlavnom meste. A to už o niekoľko rokov.

"V prvom rade sa sústredíme na veľkokapacitne trojčlánkové električky, ktoré majú kapacitu približne 250 cestujúcich. Tie by mali byť základným vozidlom nosného dopravného systému v Bratislave aj po predĺžení a výstavbe jednotlivých tratí," prezradil ďalej šéf dopravného podniku.

Predstavitelia DPB tak tvrdia, že vďaka takto naplánovaným nákupom je možné bez nárastu dopravných výkonov a počtu vodičov zabezpečiť zvýšenie kapacity na linkách MHD. Obmenou a modernizáciou vozového parku sa totiž zníži miera ich poruchovosti, čím sa zabráni ich častým výpadkom. Či bude taká aj prax sa ukáže už v budúcom roku.

http://aktualne.centrum.sk/pda/clanek.phtml?id=1160966
Reakcia na: Ámos #107255:
na GJH (Novohradskej) bol v 1990's začiatok vyučovania tuším 7:00 alebo 7:30 práve kvôli tomu, aby nebolo potrebné tlačiť sa v busoch...
Reakcia na: 810zssk #107259:
zeby sa dal aj cenovy vymer mesta nazyvat zakonom?
Reakcia na: Ámos #107256:
Zlavu pre dochodcov nad 70 myslim prikazuje zakon.
Reakcia na: hoppusmark01 #107230:
Veď o tom presne píšem. Koordinácia začiatku pracovných dôb a vyučovania, resp. pokusy o ňu, tu už boli za socializmu - niekde viac, niekde menej úspešné. Dnes už však na to doba podľa mňa nie je. Dnes proste fabrike nenadiktuješ, že bude začínať o hodinu neskôr. Ak nápor pracovníkov MHD nezvláda, dnes firma nemá problém zabezpečiť si zmluvnú dopravu u akéhokoľvek dopravcu.

Skrátka MHD dnes buď je alebo nie je použiteľná. A o to, aby použiteľná bola, sa má starať dopravca a v prvom rade jej objednávateľ, t.j. Mesto.
Reakcia na: Vladimír #107228:
Podľa mňa by mohli dôchodcom zrušiť bezplatné cestovanie v špičke a bol by aspoň trochu pokoj.
Re #107252 Ámos: S tým zhromaždením máš pravdu.
Verejné kultúrne podujatie podlieha v zásade oznamovacej povinnosti podľa zákona 96/1991 o verejných kultúrnych podujatiach (§3 ods. 1: Usporiadateľ je povinný písomne oznámiť zámer usporiadať podujatie obci, na území ktorej sa má podujatie konať. Ak sa má podujatie konať na území niekoľkých obcí, treba jeho konanie oznámiť každej z nich.)
O inom zákone, ktorý to upravuje neviem. No samozrejme, že ak by sa podujatím napr. rušil nočný pokoj a pod. tak potom najskôr povolenie treba.
Dokonca si myslim, ze keby 63 rocny dochodca zazaloval DPB za diskriminaciu na zaklade veku tak by uspel.
Cena by podla mna mala byt jednotna pre vsetkych a neunosnu financnu sutuaciu riesit cez socialne davky a stipendia.
Elektricenka by tak miesto 790 a 1580 stala 1185 pre vsetkych.
Reakcia na: hoppusmark01 #107230:
Preco by sa podnik nemal snazit posuvat hodiny nastupu do skol a inych institucii ci ucit ludi pouzivat MHD viac mimo spiciek ak to ide.
Reakcia na: Papyr #107239:
Samozrejme, ze sa da zrusit cestovne zadarmo pre dochodcov nad 70 rokov. Dokonca im mozes dat platit plnu sumu.
Reakcia na: Ámos #107252:
no ved mne sa to zda normalne ? to vysveli tuto viedencanovi...

myslim ze by nebolo ok, len tak si ohradit chodnik, zacat vrieskat o polnoci a este na tom zarabat (vstupne)... to nema nic s zhromazdovanim
Reakcia na: Ike #107248:
koncert je kulturne podujatie a to podlieha povoleniu. Napriklad aj pre uroven hluku z takeho koncertu na stadione a hlasna hudba po 22.00 atd atd.
pri zhromazdeni (myslim protest) mas ohlasovaciu povinnost tusim.
Reakcia na: bwd #107247:
pocuj baklazan laskavo tie tvoje recicky a urazky slovenska a bratislavi si nechaj pre tupich rakusakov co ti to zeru pre mna ako clovek si nist zdrhol si a teraz to kritizujes a hras mudreho to dokaze aj dement si posera ked si taky mudri prit sem a zmen to! tu ti to aj tak nikto nezere a jedine co robis tak nasiejas normlanych ludi a zacinam mat proti tebe averziu ze ked ta stretnem tak z fleka ti urobim sminku na fialovo ❗ ?
Reakcia na: Ike #107248:
"...koncert je zhromazdenie?"

Vidím, že naivita a právne bezvedomie je tu bežné. Áno, aj usporiadanie koncertu na súkromnej pôde podlieha na slovensku schvaľovaciemu procesu komunistických úradníkov. Poslal som predsa pred chvíľou link, stačí si prečítať, čo sa tam píše.
Reakcia na: hoppusmark01 #107246:
no ich to nezaujíma... na jednej strane to je na fajku, že sa 93 prekladá s 94, lebo 94 je skôr výrazne študentská linka a mala by sa skôr prekladať s 31/39 ako s 93. Okrem toho 94 je neporovnateľne kratšia než 93. Detto "preklady" 83 a 84 sú od veci keď 84 ide dakedy s max 30 až 50 ľuďmi aj to len po Jungmannovu kde už pre súbeh s frekventovanejšou L99 stráca na atraktivite. Hlavne, že z Lidlu na Šustekovej idú dva spoje na Bulíkovu a Ovsištské nám., to je alpha-omega problémov MHD v Ovsišti. To, že na Šafko prestupujú ako somáre im nevadí ?
Reakcia na: bwd #107247:
koncert je zhromazdenie? ? to ma podrz... tak potom preco pytaju vstupne... hajzli.. ?

a inak este otazka, nepatri stadion artmedie aj mc petrzalka nejakou castou?
Reakcia na: zakaznik #107080:
"...Ako môže samospráva zakázať / nepovoliť koncert na súkromnom štadióne?"

Je to samozrejme zase špecifikum predposratých svojprtných a samostatných obyvateľov slovenskej komunistickej džamahírie, ktorí odmietajú každý vplyv svetovej civilizácie (podľa: 'svoje si nedáme, cudzie nechceme'. Veľmi pekne je táto problematika popísaná napríklad aj tu http://tinyurl.com/6rdku2

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.