Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #106858:
to je samozrejme dalsia vec, chcel som skusit aj vlakom a jednoducho vo vyhovujucom case nebol..... ale ono je to niekedy aj cez 30 minut, busy ktore nikde nestoja to niekedy dali aj za 1:05h a vlak pokial viem ide 1:40.... 35 min to uz je na taku vzdialenost podla mna dost.... lenze tie vlaky tam chodili v takych casoch ze som ani nemal sancu ich vyskusat....
Reakcia na: hoppusmark01 #106870:
A keď mám vo Viedni na jednej električke napísané Ring - Kai - Ring a na druhej Kai - Ring - Kai, tak mi to takisto príliš veľa doplnkových informácií ako nezorientovanému neviedenčanovi neprinesie 🙂. Ešte že sa môžem zorientovať podľa smeru jazdy ?
Reakcia na: 810zssk #106875:
u vlakov som nikdy nevybavoval ziaden preukaz ani u busov. Proste som mal studentsku kartu (teraz mi este plati do 31.8 aj ked som uz skoncil) a tou som sa preukazoval vsade..... a nemal som ani v najmensom umysle si vybavovat este cokolvek dalsie.....
Reakcia na: Martin Fundárek #106864:
Ako praktik Ti môžem povedať, že by to bolo presne naopak - v dnešnej situácii vodič prideleného vozidla v 99% prípadov nepíše závady, aby preboha náhodou jeho vozidlo neostalo v dielni a on nebol ochydobnený o komfort najrôznejších závesov, chlpatých koberčekov a CD-čiek zavesených v zornom poli ? . Vodič bez citového vzťahu k vozidlu nemá dôvod závadu nenapísať.
Reakcia na: kecho #106855:
minimalne v dvoch busoch som videl schemy z 1996 (cca, nebol tam datum, sudim podla liniek ktore tam boli)... jedna bola ale dotrhana, druha zachovala, bola tam dokonca reklama na Drukos ?
Reakcia na: S499.1023 #106856:
Pohodlnost je subjektivna vec a preto nie je mozne o nej diskutovat tymto sposobom 😉 Skratka, kazdemu to co mu vyhovuje 🙂
Reakcia na: kecho #106855:
V jednom "generalkovanom" Tambuse je z 1996. Aj navod na ozacovanie listkov v dierkovacich oznacovacoch
Teda, moze vymenit niekoho ineho.
Reakcia na: Emo #106852:
Lenze striedac nemusi na vodica cakat cele kolo.
Reakcia na: bwd #106850:
Vynimocne suhlasim. Toto je zial asi nad Satiho uroven aby to pochopil ze on je PLATENY a vlka su PLATIACI.
Reakcia na: Ondro #106848:
Nj, u vlakov mas hlavne moznost si vybavit preukaz ktory ti plati na celom SR a mas istotu ze ti ho vezmu, to je plus.

SAD ZV - neviem, ja mam ich dopravnu kartu aj s preukazkou.
Reakcia na: Mike #106873:
23:30? To už by mal byť spoj linky N204 s nočnou tarifou ? ?
Reakcia na: ufo #106871:
L14 Legio -> Ružinov 23:33; LX14 Legio(Krížna) -> Ružinov 23:14. Síce to nie je 30 min, ale 19, ale ten jeden odchod tam ešte pridať mohli... Smer z Ružinova na Trnavské neberiem, lebo ten nie je atraktívny a navyše, síce nie priamo z Ružinovskej, ale pre niektorých Ružinovčanov v rámci akceptovateľnej pešej dostupnosti je na Trnavskej L204, ktorá má pridané odchody z Rádiovej vďaka výluke a následnej výprave kĺbakov o 23:10 a 23:30 ☺ ?
Reakcia na: hoppusmark01 #106870:
V uvedených prípadoch pri okružnej linke (totožné nástupište alebo blízke nástupištia na tej istej hrane alebo vedľa seba) má rozhodne pri okružnej linke zmysel označenie dvoma číslami.

Pri mojej poznámke šlo skôr o to, že bwd tvrdil:
"Ak sa nechcem dopustiť omylu, musím pátrať po nejakých znakoch na vozidle, ktoré mi prezradia, ktorým smerom pôjde. Značenie XX a YY takýto omyl vylučuje, pretože smer je na prvý pohľad jasný." #106640)
a
"Prečo by mal cestujúci kmitať medzi zastávkami a študovať cestovné poriadky, ktoré sú v Bratislave často nečitateľné, keď by nič nestálo, keby boli protismerné linky nejako zreteľne označené, napríklad písmenami (ktoré sú v Bratislave voľné)?" #106658)

V sumáre bwd tvrdil, že aby cestujúci nemusel pátrať, ktorým smerom ide linka jeho okružná linka, bolo by vhodné rozlíšenie podľa čísel. Tak by nemusel študovať cestovné poriadky, ale už zdiaľky by videl podľa čísla linky, ktorým smerom ide. Potiaľto ok.

To však nie je argument za odlišné číslovanie smerov práve pri okružných linkách. Len z uvedeného by vyplývala potreba číslovať odlišne aj neokružné linky. Lebo ani pri neokružných linkách nevie náhodný cestujúci len z čísla linky, na ktorú stranu ulice sa má postaviť. Buď si musí prečítať cestovný poriadok alebo počkať na autobus a podľa cieľa zistiť, či je na správnej zastávke.

Argument za odlišné číslovanie podal napr. Martin Fundárek. bwd bohužiaľ nie.

Mimochodom: iným riešením by mohlo byť zavedenie striedačov a priebežných konenčných pri okružnej linke. Zároveň by sa každému smeru okružnej linky zaviedla iná konečná, napr. pre vnútorný okruh Autobusová stanica a pre vonkajší smer Hodžovo námestie.

Tým pádom by boli oba smery okružnej linky rozlíšené cieľom pri jednom číslo (teda takisto ako pri neokružných linkách). Tak by odpadla potreba odlišného číslovania smerov.
X14- pochopím dlhšie intervaly, ale prečo končí o pol hodinu skorej, ako električky?
no tak ešte jeden príspevok pridám k tejto téme, len ako príklad: linka 50 medzi Šafkom a Auparkom..
Má dve rozdielne nástupišťa, jedno nástupište je smer Aupark a druhé smer Slimák.. V jednom smere má na transparente "50 Aupark", a v druhom "50 OD Slimák"..

Touto linkou nechodm často, ale predsa len sa mi občas stane, že idem z mesta do Auparku atď.. ale často tadiaľ nechodím, takže si nie vždy pamätám, ktoré nástupište je ktorý smer.. A hlavne keď už autobus stojí na zastávke a musím dobiehať.. Vtedy hodím rýchlo pohľad na transparent a keď tam je "50 Aupark", tak viem, že idem na správny smer..

A teraz si zoberme, že by linka 50 bola okružná.. Proste na obidva smery by mala na transparente "50 Aupark"..
Lenže jedným smerom by trvala cesta do Auparku 5 minút, a druhým smerom 40 minút..
A znovu tá istá situácia.. Ponáhľam sa, vidím, že na zastávke stojí autobus číslo 50, zisťovať, z ktorého nástupišťa ide na ten správny smer čas nemám, na transparente "50 Aupark", tak do nej nastúpim.. No a v autobuse bohužiaľ zistím, že som si vybral nesprávny smer a v Auparku budem namiesto za 5 minút za 40 minút!

Toto si myslím, že hovorí za všetko.. Nie každý vždy vie, kde je nástupište na jeden smer, a kde na druhý.. Môže sa to veľmi jednoducho popliesť, pričom pomýliť si to môžu niekedy aj samotní vodiči.. A to by sa pri inom číslovaní nestalo...
Reakcia na: Martin Fundárek #106867:
Momentálne ma napadá len ten, že rastie počet liniek. Už to nie je iba okruh s číslom, ale je to okruh v jednom smere s číslom jedným a okruh v druhom smere s číslom druhým. K tomu šípkovanie liniek v schémach liniek... Skrátka sú to nejaké informácie navyše, ktoré určitá časť cestujúcich môže vnímať ako komplikovanie systému.

Ja osobne by som sa asi napokon priklonil k číslam dvom. Pýtal si sa však na jeden dôvod proti, tak ho ponúkam 🙂
Reakcia na: Martin Fundárek #106864:
Oukej. V tom prípade uvažujme o striedačoch ako o zdravom kompromise. Zachovaný vzťah medzi vodičom a vozidlom odkladá potrebu okamžite riešiť prístup dielenskej sféry a teda máme o prekážku menej pri zavedení zrýchleného obratu vozidiel a následne nevyhadzovaní cestujúcich na konečných. Ja som za.
Reakcia na: 810zssk #106829:
Boli tu návrhy, ako riešiť problémy, ktoré rovnaké označenie prinesie. Nebol tu nijaký dôvod, prečo nepoužiť dve rôzne čísla. A ten by som chcel vedieť. Aspoň jeden.
Reakcia na: Emo #106852:
Na linke 11 máš poobede 7 vodičov a dvoch striedačov.
Ak by sa oddeľovali vodiči od vozidiel, bolo by treba 8 vodičov (napr. vodič poradia 1 príde do Rače, vystrieda ho nový, pôvodný po 30 min. prestávke prejde na poradie 3).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.