Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
no tak ešte jeden príspevok pridám k tejto téme, len ako príklad: linka 50 medzi Šafkom a Auparkom..
Má dve rozdielne nástupišťa, jedno nástupište je smer Aupark a druhé smer Slimák.. V jednom smere má na transparente "50 Aupark", a v druhom "50 OD Slimák"..

Touto linkou nechodm často, ale predsa len sa mi občas stane, že idem z mesta do Auparku atď.. ale často tadiaľ nechodím, takže si nie vždy pamätám, ktoré nástupište je ktorý smer.. A hlavne keď už autobus stojí na zastávke a musím dobiehať.. Vtedy hodím rýchlo pohľad na transparent a keď tam je "50 Aupark", tak viem, že idem na správny smer..

A teraz si zoberme, že by linka 50 bola okružná.. Proste na obidva smery by mala na transparente "50 Aupark"..
Lenže jedným smerom by trvala cesta do Auparku 5 minút, a druhým smerom 40 minút..
A znovu tá istá situácia.. Ponáhľam sa, vidím, že na zastávke stojí autobus číslo 50, zisťovať, z ktorého nástupišťa ide na ten správny smer čas nemám, na transparente "50 Aupark", tak do nej nastúpim.. No a v autobuse bohužiaľ zistím, že som si vybral nesprávny smer a v Auparku budem namiesto za 5 minút za 40 minút!

Toto si myslím, že hovorí za všetko.. Nie každý vždy vie, kde je nástupište na jeden smer, a kde na druhý.. Môže sa to veľmi jednoducho popliesť, pričom pomýliť si to môžu niekedy aj samotní vodiči.. A to by sa pri inom číslovaní nestalo...
Reakcia na: Martin Fundárek #106867:
Momentálne ma napadá len ten, že rastie počet liniek. Už to nie je iba okruh s číslom, ale je to okruh v jednom smere s číslom jedným a okruh v druhom smere s číslom druhým. K tomu šípkovanie liniek v schémach liniek... Skrátka sú to nejaké informácie navyše, ktoré určitá časť cestujúcich môže vnímať ako komplikovanie systému.

Ja osobne by som sa asi napokon priklonil k číslam dvom. Pýtal si sa však na jeden dôvod proti, tak ho ponúkam 🙂
Reakcia na: Martin Fundárek #106864:
Oukej. V tom prípade uvažujme o striedačoch ako o zdravom kompromise. Zachovaný vzťah medzi vodičom a vozidlom odkladá potrebu okamžite riešiť prístup dielenskej sféry a teda máme o prekážku menej pri zavedení zrýchleného obratu vozidiel a následne nevyhadzovaní cestujúcich na konečných. Ja som za.
Reakcia na: 810zssk #106829:
Boli tu návrhy, ako riešiť problémy, ktoré rovnaké označenie prinesie. Nebol tu nijaký dôvod, prečo nepoužiť dve rôzne čísla. A ten by som chcel vedieť. Aspoň jeden.
Reakcia na: Emo #106852:
Na linke 11 máš poobede 7 vodičov a dvoch striedačov.
Ak by sa oddeľovali vodiči od vozidiel, bolo by treba 8 vodičov (napr. vodič poradia 1 príde do Rače, vystrieda ho nový, pôvodný po 30 min. prestávke prejde na poradie 3).
Reakcia na: AAA #106840:
Medzi HlSt a Šafkom môžeš ísť na jeden prestup. Spojenie chýba najmä medzi Zochovu a Novým mostom resp. Šafkom, kde sa v súčasnosti dá prakticky len peši.
Reakcia na: Vladimír #106809:
Oddelenie vodičov od vozidiel je síce použiteľné na všetkých linkách (pri striedačoch musíš mať vhodný bod na trati, vybavený WC a oddychovou miestnosťou), ale vidím tam určité mínus v tom, že vozidlá budú "bezprizorné", nebudú sa hlásiť závady, pretože "jedno kolo to vydržím a prečo by som mal byť práve ja ten zlý, ktorý píše závady" a pod.
Striedač je podľa mňa optimálny stred - znižuje spotrebu vozov a zachováva vzťah medzi vodičom a vozidlom.
Re S499.1023: S ostatnými troma príspevkami bezvýhradný súhlas!
Reakcia na: Emo #106852:
Nemáš predstavu o tom, ako funguje striedač.
Reakcia na: bwd #106850:
V tomto prípade s tebou plne súhlasím. To však neznamená, že tvoje príspevky typu "Spravte všetko tak, ako vo Viedni, Viedeň je najlepšia" sú akokoľvek hodnotné. Videnčania sa sami sťažujú na ohavné jazdné doby električiek, postávanie na zastávkach a na semaforoch z dôvodu neexistencie preferencie...
Reakcia na: Sati #106849:
Tak tu si úplne, ale úplne mimo. Doprava je pre cestujúcich, nie pre vodičov.
Reakcia na: AAA #106840:
A to už načo? 13 neexistuje?
Reakcia na: Ondro #106836:
Tých 20 minút ma rozhodne nevyvedei z konceptu. Len by to malo jazdiť aspoň po 2 hodinách v takte a nie trikrát denne, sovietsky systém spojenia (odvšadiaľ všade dvakrát týždenne) ma na Zločineckej Spoločnosti irituje celkom mimoriadne.
Reakcia na: 810zssk #106834:
Dosť kopíruje 212? Od Kollárka po Vlársku?
Reakcia na: 810zssk #106832:
No tqak pohodlnejší je prakticky všade, kde nejazdia regiošuky.
Reakcia na: 810zssk #106747:
len aby sa tí Rakušáci neurazili, že im posielame staré busy ?
Re #106748 TeBeCe: "4-6ročný bus" 3529 som videl na L901 dnes popoludní, len som nestihol zrátať, koľko hláv s atam prevážalo ?
Re #106773 PVo: buď rád, že sú aspoň na zastávkach nové s (c) 2008. podĺa mňa s adakde nájdu v busoch aj z pred09/05 ?
Re #106780 Emo: choď na 12tku a môžeš ?
Re #106783 Emo: a čo tak rovno dva fungl nové klimatizované capašity? ale len na 901, lebo inde by to cestujúci zneužili ?
Re #106798 Emo: žeby aj vodič potreboval prestávku? či dokážeš vydržať xhodín sedieť za volantom bez toho, aby si musel ísť napr. na wc? a tuším vo voze nesmieš nechať nikoho, keď nie si prítomný...
Re #106807 luky133: za 1,5eura? veď to je už vlastne ako do Pombara od Wolfsthalu, prvého zahraničného vlka, ktorý má vlastnú linku ?
Reakcia na: bwd #106801:
Voľnejšie grafikony podľa tvojej predstavy nie sú síce nemožné, ale sú nevhodné. Ale zbytočne s tebou diskutovať, keď na akékoľvek argumenty príde odpoveď, že hlúpy Slovák nechce pochopiť tebou prezentované viedenské superriešenie.
Reakcia na: Petto #106851:
Nezbláznil, trvám na tom, že 133 je nesystémová linka. To, že ani prestupný terminál ani preferencia tu nie sú, resp. ani nebudú (v dohľadnej dobe?), realitou, síce zvyšuje atraktivitu 133, ešte neznamená, že riešenie ako také je vyhovujúce a rozumné.

901 nekomentujem, to je jasné.
Reakcia na: S499.1023 #106823:
Akože nie. Veď keď predtým jazdil jeden vodič, tak striedači musia byť dvaja.
Reakcia na: ivanbuto #106846:
Si sa zblaznil ? vsak 133ka je zachrana ked vypadnu rano elektricky,co nebyva zriedka.Okrem toho odchody po 7 hodine pod NM chodia hodne napraskane az pod New Bridge ( uz na Matejkovej je problem dakedy nastupit ).Nebolo by zle keby ju este predlzili po AS MN
Ked uz hovoris o ruseni , tak zrusit 180 ,901 okamzite !!! ani v 38 velky vyznam nevidim - identicka trasa s 37 - tych par dochodcov co odvezie .A vytvorit linku do Rajky ,ktora by denne odviezla stopro viac ludi ako vsetky tieto tri trapne linky .
Spolocna zastavka nebude nikdy s elektrickami - vsak sme predsa na SK - tu nic nejde , ale problem vidim aj v tom ,ze rano by ta spolocna zastavka pre busy,tbusy,eliny nezvladla asi 45 odchodov za hodinu .
O preferencii nebudem hovorit radsej nic - Skoda reci a hlavne penazi .

Otazka do fora :
V akom studiu je elektricka do Petrzalky ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.