Na toto mám pomerne vyhranený názor - kto nesvieti celý rok, je blbec. Nemám v novom aute ešte namontované denné svietenie a som z tohoh celý nervózny, že to musím pri každom štarte kontrolovať, už sa mi aj zo dvakrát pošťastilo ísť s obrysovkami.
Rozdile v potrebnej výške nástupnej hrany je v tom, že vo Viedni sa preferuje nástup priamo z úrovne vozovky, resp,. z viedenského nástupišťa. V Praha nástup z ostrovčeka, ktorý má tých 30 - 33 cm. V Prahe by museli pre ULF väčšinu ostrovčekov znížiť ? . V tom ostatnom máš pravdu ? . Ale ULF do Prahy skutočne nie je vhodný.
Není potřeba být fanatickým a nekritickým obhájcem jedině toho, co je v Praze. Ty vyžrané oblouky kolejí jsem ve Vídni ve větší míře než v Praze neviděl. I kdyby tomu tak bylo, zrovna ve smyčce v tom nevidím problém. A asi ani Praha v tom neviděla problém, když si objednala 14T s pevnými podvozky ? . Tenkrát jsi hájil pevné podvozky ? .
ULF nemá extrémně vysoké nápravové zatížení, problémem ULF-u jsou vysoké NEODPRUŽENÉ hmoty. Takže když už chceš oponovat s 15T ULF-u, tak alespoň oponuj kvalifikovaně.
Viedenské koľajnice sú robené v princípe rovnako ako u nás, len kvalitnejšie. To ale nemá vplyv na stúpavosť električiek. ULF má zo 6 náprav hnané 4 a to je na pražské pomwery naozaj málo (aj keď si myslím, že by nemal byť problém urobiť aj tie vodiace nápravy hnacími).
Bola, problémy "vraj" sú v dĺžke kanálov. Dĺžka VarioL2 je o 2 metre viac ako kachna, nie je mi dosť jasné, ako sa niekomu môže zdať kĺbové vozidlo kratšie ako sólo ? .
No tak s električkami máš pravdu (ale celá nová dodávka ULF-ov má byť klimatizovaná), metro (nie U6 ? ) jazdí v diere, takže klímu nepotrebuje a autobusov pribúda...
"Nevýhodou chladenia klimatizáciou nie je to, že v klimatizovanom prostredí je chladnejšie. Nevýhodou je práve spôsob, akým sa nižšia teplota dosahuje - vháňaním studeného vzduchu do miestnosti, vozidla (pričom ten studený vzduch má ešte nižšiu teplotu, než na ktorú je nastavená klimatizácia). V lete pritom ľudia chodia oblečení ľahšie, ako v zime, a teda chladný vzduch môže prúdiť priamo na nechránené časti tela - a byť vystavený studenému prievanu nechránenými časťami tela nie je to najlepšie pre zdravie."
A práve preto by mala byť klimatizácia nastavená tak, aby rozdiel v teplotách bol maximálne 10° C. ?
No ja keď tade idem, tak si vždy počkám na zelenú a nikdy mi to nepridalo nejak veľmi dlho (a keby aj hej, tak bezpečnosť je prednejšia). Ale možno som si už zvykol. ?
"Keď Ti príde v zime nevykúrený autobus, aj vtedy povieš, že v zime má byť zima?"
Ja to radšej rozviniem, keďže som sa asi nevyjadril dostatočne zrozumiteľne (a zároveň si vybral vetu, ktorú som dal do príspevku na odľahčenie):
Nevýhodou chladenia klimatizáciou nie je to, že v klimatizovanom prostredí je chladnejšie. Nevýhodou je práve spôsob, akým sa nižšia teplota dosahuje - vháňaním studeného vzduchu do miestnosti, vozidla (pričom ten studený vzduch má ešte nižšiu teplotu, než na ktorú je nastavená klimatizácia). V lete pritom ľudia chodia oblečení ľahšie, ako v zime, a teda chladný vzduch môže prúdiť priamo na nechránené časti tela - a byť vystavený studenému prievanu nechránenými časťami tela nie je to najlepšie pre zdravie.
Kúrenie (vo väčšine prípadov) funguje tak, že mám výhrevné teleso, ktoré sála teplo. A aj keby bola miestnosť ohrievaná prúdom vzduchu, v zime bývaš viac oblečený, takže prievan až taký problém nie je (menej nechránených častí). Naviac keď Ti fúka napr. na krk nie teplý ale studený vzduch, tak je to rozdiel.
Inými slovami, nevadilo by mi až tak ochladzovanie vozidiel, keby bolo zabezpečené inteligentnejším spôsobom ako fúkaním ľadového vzduchu
No a až teplota vzduchu stúpne až neviem kam a slnko svoj pekelný výkon spustí naplno, tak sa v tom IGK pozatváram, stlačím tlačidlo s nápisom "AC", na krútivom koiesku si nastavím číslo "23" a budem v pohode ? .
Mne je jedno, ako to vnímaš. Ja pred neklimatizovanou MHD uprednostní klimatizovaný IGK a je mi úplne jedno, že to oslabuje moju schopnosť vyrovnávať sa s vyššími teplotami prirodzene ? .
ked tadial moze prejist porschetera, ktora ma o vyse 40% vyssie napravove tlaky, "fixne" dvojosove podvozky, tak by nemal byt problem ani ULF
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023