klimatizacia by mala byt, ale ako vravis, ziadne extremy. Bolo by vhodne tak, ako ked ides v letny den napr. domov a si v brane, kde je prirodzeny chlad. Takyto chlad "vyrobit v busoch", aby tam nebolo tak teplo, ale zase nie mraznickovo... okna by boli vhodnejsie... najidealnejsie take ake su vo vlakoch, ze vyslovene polka okna dole
To mas prast ako uhod. Bud ti niekto skolabuje z tepla, lebo mu klesne tlak, alebo sa nachladi v klimatizovanom priestore. Oboje moze u oslabenych jedincov skoncit fatalne. Pripadne - este sa da skolabovat po nahlom ohriati pri prechode z klimatizovaneho priestoru do vonkajsej horucavy. Kazdopadne, aj keby sa klimatizacia zaviedla, nemal by klimatizovany priestor byt chladnejsi o viac ako 10 stupnov oproti teplote v tieni vonku.
Je to obrovsky problem. Aky obrovsky problem to je, je vidiet aj na tom, ze DPB je jediny autobusovy dopravca na Slovensku, ktory neponuka predaj CL u vodica a do toho pocitam aj vsetky styri zostavajuce Dopravne podniky na Slovensku.
ale k tym oknam, fakt je to pravda... netreba ani klimu (i ked je to super osviezenie) ale hlavne oknaaaaa... nie to miniokienko... ja som pekne v tej kolone na fotke stal so stiahnutymi vsetkymi oknami, pustena hudba, pohoda klidek a vobec mi nevadilo ze tam stojim...
v buse staci jeden clovek co stupil do hovna a cesta busom je peklo
uplne staci nekupovat autobusy s upravou okien vhodnou na SEVERNY POL (solarisy, Tr25), v leta ma byt teplo, len treba VETRAT, a na to musi manazment chciet take okna ake patria do nasej podnebnej oblasti - vid BUDAPEST...
Karosa B732 ma medzi 2. a 3. dverami usporiadanie 2+2 a medzi prvymi a druhymi 2+1.
Sor B 10,5 ma medzi prvymi a druhymi dverami usporiadanie 2+1 s vinimkou priestoru kolies kde je 2+2.
Okrem ineho kapacita autobusu sa rata ako celkova podlahova plocha krat 4/6/8 osob na m2. Nerata sa (celkova plocha minus plocha pre sedadla) krat 4/6/8 osob na m2.
Okapujem rozdiel v dlzke Karosy B732 a SORu 10,5 je 32,5 cm.
"Mnohí, najmä zahraniční cestujúci sa neraz domáhajú zakúpenia lístkov priamo v autobuse. Podľa vyjadrenia dopravcu tento spôsob momentálne nie je možný."
Jednoznacne! Dat do kazdeho vozidla zasobu napr. 30-minutovych listkov za napriklad 25 sk je naozaj velky problem!
"Vedla vo Viedni je predsa rovnake pocasie a zastavky tiez nie su redsie nie?"
Zastávky sú tam oveľa hustejšie, ako v Bratislave. Lenže sa tam zbytočne neotvárajú dvere, ktoré sa otvárať nemusia a zatvárajú sa automaticky potom, ako cestujúci opustia dverový priestor, teda zostávajú otvorené len na nevyhnutne potrebný čas.
Ideálna ďalšia linka pre SORy C10.5 - požiadavka na batožinový priestor. A keďže tam sa očakáva špecifický pohyb cestujúcich, teda nie ako na bežnej linke MHD, nebude prekážať ani 2 dvere a usporiadanie sedadiel.
Takze bude podla teba lepsie ak ludia budu kolabovat v narvatom buse? Neber vsetko globalne, ale myslim si ze klima v busoch pre cestujucich je POTREBNA, aj vzhladom na klimaticke menenie sa podnebia. Urcite vsak treba skolenie ako klimu pouzivat, aby sa nestalo, ze v buse 20 st. a vonku 37 , to je uz na na organizmus vela ?
To je vec názoru. Ja to, že máme v Bratislave vozidlá bez klimatizácie, vnímam ako pozitívum. Keď je leto, má byť predsa teplo, nie?
Naviac to, že sa človek neustálen zdržiava v klimatizovanom prostredí, v konečnom dôsledku oslabuje jeho schopnosť vyrovnávať sa s vyššími teplotami prirodzene (keď kolegovia v lete prechádzajú z klimatizovaného domu do klimatizovaného auta, alebo z klimatizovaného auta do klimatizovanej kancelárie, tak sa tvária, že idú zomrieť) ?
Usporiadanie sedadiel je dane moznymi konfiguraciami od vyrobcu a je limitovane maximalnym povolenym zatazenim naprav a dalsimi faktormi. A pokial si vozidlo dodatocne upravis, mozes ohrozit zaruku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
stevo