Reakcia na: Ike #100462:
a) ide o § 4, nie § 3 zákona 315/1996b) § 4 ods. 2
(2) Vodič je povinný
...
f) dať prednosť chodcom prechádzajúcim cez priechod pre chodcov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na ten účel je povinný zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona, ktorý takých chodcov nesmie ohroziť,
A tu žiadna výnimka pre električky nie je. Vodič električky je povinný dať prednosť chodcom. Je to síce zhovadilosť, ale súčasný zákon to tak určuje a Marcelolo má pravdu.
Tento stav nastal pri novelizácii. Pôvodne písm. f) nebolo a vodiči boli povinní zastaviť iba pri súbežnej jazde a to sa vodiča električky netýkalo. Potom sa uzákonilo písm. f), ods. 4 zostal ako duplicitný a na električku zabudli.
Dúfam, že pri novom zákone električku z povinnosti dávať prednosť chodcom vyjmú. V rámci pripomienkového konania som to navrhol. (Pretože v návrhu, pochopiteľne, nič takého nebolo.)
Na rýchlosť ti už odpovedal niekto iný. Električka, ak ide po spoločnej komunikácii s cestnou dopravou (= nemá vlastné oddelené teleso v strede alebo mimo cesty), musí podľa zákona o dráhach dodržiavať zákon o premávke na pozemných komunikáciách, a teda aj obmedzenia rýchlosti.
Martin Fundárek
Električka je plánovaná do všetkých najdôležitejších rozvojových území mesta okrem štvrti Ballymore. A ak hovoríš o súčasnom stave, tak nie sú tieto územia pokryté ani cestnou, ani vlakovou sieťou.
"Jednoduchou komparativnou analyzou som prisiel k tomu, co je lepsie"
A to je práve tvoj problém, že robíš jednoduché laické analýzy. Keby si robil podborné analýzy, nerobil by si mylné uzávery.