Reakcia na: Emo #100458:
Električka je električkou preto, lebo sa, na rozdiel od vlaku či metra, približuje k ľuďom, a nie len ľudia k nej. Preto sa o nej aj hovorí, že je to prvý demokratický dopravný prostriedok na svete. To, že v centre musíš ísť pomalšie, vôbec neprekáža, pretože väčšina ľudí ide do centra a čas, ktorý stratia pomalšou jazdou sa zas ušetrí tým, že nemusia chodiť po všakovakých schodoch a eskalátoroch. Ľudí, čo idú z jednej radiály na druhú, naozaj nie je veľmi veľa. A niektoré ostré oblúky sú v centre úplne zbytočné, v pohode by sa tam zmestil aj oblúky s väčšími polomermi a hlavne s prechodnicami. V našom centre sú prechodnice použité tuším len na Kapucínskej, a to je strašne málo, mali by byť všade, kde je to len možné...
Marcelllooo
Re #100450 Ámos:
Moje odpovede su jasne a zretelne. A reflektuju otazku resp. podnet, ktory bol dany.
V tomto pripade to bola reakcia na tvoju (nespravnu) vsuvku, ze bezpecnost je zalezitostou len policie a armadnych zloziek.
Eliminacia rizik (aj bezpecnostnych) je na kazdom z nas. Preto mame zamky na dverach (mechanicka zabrana braniaca vo vstupe hocikomu). Preto sme spustili u nas projekt DEK klucov (aby do nasho domu chodili len ti, ktori maju a a by sme mali veci pod kontrolou). Preto sa podchody natieraju antisprejerskym lakom (aby neboli steny stale docarbane a lahsie sa carbanice odstranovali). Atd atd atd... My sami musime prispiet svojou troskou, minimalne zodpovednym chovanim.
Re #100442 intony: Navrhovana trat oplotenym vykopom je (bohuzial) len nahradou za 95ku. Nic viac a nic menej. Ze je to tak nespravne, vieme obaja.
Elektricka moze (za istych podmienok) splnat parametre NS MHD, ale ich nesplna a v podmienkach Bratislavy ich ani v strednodobom horizonte splnat nebude.
Bratislava mozno nie je taka velka, aby centrum bolo prekazkou z titulu svojej velkosti. Rozhodne je vsak dopravna situacia a riesenie centra dovodom, preco je CMO prekazkou v tom, aby elektricka bola v podmienkach Bratislavy nosnym systemom. Dalej je to topologia elektrickovej siete a nepokrytost rozvojovych uzemi mesta elektrickou. A samozrejme, nevyriesenie financovania.
Pytas sa spravne a dokonca aj spravne odpovedas na otazku, preco to v inych mestach ide a v Bratislave nie. Lebo su v nich vytvarane spravne podmienky. Lebo je tam spravne vedenie mesta a spravny projektovy manazment. A hlavne sa tam robia a prijimaju spravne riesenia. A to je aj rozdiel s Bratislavou. Ja za to nemozem, len na to poukazujem a upozornujem.
Ja ti neupieram tvoje pravo presadzovat v Bratislave kvalitny dopravny system (nech je na akejkolvek baze - bars aj elektrickovej). Podmienkou je ale, aby bol kvalitny, aby mestu prospel (nielen dopravne ale aj urbanisticko-kompozicne) a aj situaciu pomohol riesit. Cielom mojich pripomienok nie je odsudenie a zmetenie zo stola povedzme aj tvojho navrhu. Cielom a ucelom mojich pripomienok je, aby si svoj navrh prepracoval do takej podoby a formy, ze bude riesenim kvalitnym a vseobecne akceptovatelnym a akceptovanym. Tomu sa hovori manazment kvality cestou pripomienkovania projektu.
Pokial je elektricka objektivne v CMO pomala, lebo CMO je uzke hrdlo, nevyriesi sa to tym, ze to budes ignorovat a budes naivne verit, ze to sa nejako zvladne. To sa odstarni konkretnym navrhom opatreni a zabezpecenia financovania tychto opatreni. Podobne aj tie dalsie pripomienky a vyhrady.
Podobne, elektricka v Petrzalke nebude peknou a dobrou preto, lebo tomu veris a o tom snivas, ale bude oplotenym vykopom, lebo tak to projektuju a len na to maju peniaze.
Re #100443 Emo: Omyl. Tento sen (lahky vlak) je uz vyse pat rokov rozpracovavanym variantom riesenia dopravy v Bratislave. Nevymyslel som ho ja, ale pani zo ZSR a MDPT, ktori ho aj rozpracovali. Ja som si len vedla seba postavil dva projekty:
- elektricka v oplotenom vykope skrz Petrzalku zapojena cez Stary most do existujucej siete
- lahky vlak (ekvivalentny s elektrickou z hladiska uzivatela) v plytkom tunely a kopirujuci jednu vetvu NS MHD riesiaci hlavne dopravne prudy uz v roku 2015
Jednoduchou komparativnou analyzou som prisiel k tomu, co je lepsie (dopravne, urbanisticky, kompozicne, z hladiska vplyvov na ZP a na vlastnikov). A to lepsie riesenia aj presadzujem.
Re #100445 Emo: Chapes tomu velmi spravne. O tom to je. Nas svet nie je ruzovou zahradou z rozpravky, kde dobro za kazdych okolnosti vyhrava nad zlom. Pokial sa nevyvinu adekvatne opatrenia na eliminaciu rizik, tak svojou pasivitou prispievame k tomu, ze sa rizika naplnia a my sami budeme skodovat.