Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #100218:
Bratislava je male mesto... a Modry Kamen je potom co?

a viacpruhovy kruhovy objazd JE zvrhlost, pokial nie je velky... ked tak, idealna je nejaka velka ringstrasse, ktora je jednosmerna a napaja sa na nu vyhradne z prava, odbaca sa vyhradne do prava a vsetko bez semaforov...
Reakcia na: eripmav #100204:
Zaujimave, ze viacpruhove kruhace funguju vo francuzsku, taliansku... Vsetko to zavisi od riesenia.

Re #100209 eripmav: Cestna infrastruktura existuje. Realizacia bus pruhu je radovo niekolko krat lacnejsia nez stavba trate.

Bratislava hlavne neni velke mesto, ale male mesto. Nehrajme sa na nieco, co nejsme. A tie velkomesta, co spominas, tak kolajovu dopravu sa snazia tlacit pod zem.

Nie je jedno, ci hovorime o elektricke alebo metre alebo vlaku. vsetko su to diametralne odlisne zalezitosti, hoci vsetky kolajove.

Re #100217 hoppusmark01: Alebo hladat ine riesenie. Ale naco by sa niekto namahal...
Reakcia na: hoppusmark01 #100216:
čiže ide o to, že kruhový objazd má veľmi malú kapacitu, a dvojpruhový sa stavať ani neoplatí, lebo má kapacitu len o 50% vyššiu ako obyčajný.. Okrem toho na dvojpruhovom môžu častejšie vznikať kolízie kvôli preraďovaniu áut z jedného do ruhého..
Takže od toho počtu vozidiel 28.000/deň je už vhodnejšie budovať svetelné križovatky..
Reakcia na: eripmav #100215:
ešte raz sa ospravedlňujem, nie je to za hodinu, ale za deň..
Reakcia na: hoppusmark01 #100211:
cisto empiricky, mne prejazd cez kruhovy objaz pri vajnoroch trva cca. 2-3 sekundy, pri prejazdnosti 28000/hodinu by muselo byt teda pri prejazdnej dobe 2-3 sekundy sucasne na tomto obajzde asi 15-23 vozidiel, co je nerealne ? jasne ze kruhovy objazd moze byt znacne vacsi, ale asi radovo vacsi nez ten vajnorsky, ale ked bude vacsi, tak asi aj prejazdna doba sa moze predlzit, takze, neviem, neviem... ale nehadam sa, mozno nejaky mega kruhovy objazd moze dosiahnut 28.000/hodinu, len asi bude zaberat viac miesta ako svetelna krizovatka...
Reakcia na: eripmav #100213:
aha, tak predsa som sa pomýlil.. To bude 28.000 za DEŇ..
Reakcia na: hoppusmark01 #100211:
tie cisla ma dost prekvapuju... 28000/hodinu je 7,8/sekundu. samozrejme zavisi to od polomeru objazdu - od ktoreho zavisi rychlost ktorou mozu prechadzat vozidla, ale aj tak si neviem predstavit ako ide cez jednoduchy krukovy objazd 7 aut za sekundu...
Reakcia na: hoppusmark01 #100211:
tak som si to práve overil, takže sa nemýlim ?
Reakcia na: eripmav #100204:
obyčajný kruhový objazd má kapacitu max. 28.000 vozidiel za hodinu, dvojpruhový 36.000, ak sa nemýlim..
Reakcia na: ivanbuto #100173:
"projekt prestavby Hl. St. ráta s mimoúrovňovou križovatkou Šancová - Žabotova" - ak by tam bola podzemná zastávka električky, tak by sa ten "nútený" podchod pre chodcov dal vydržať. Šancová nie je veľmi príjemným miestom na prechádzky, podchod by mohol byť o niečo príjemnejším.

Inak súhlasím, čím bližšie k centru, tým väčšiu dôležitosť by mal mať chodec. Ak niečo posielať pod zem, tak autá!
Reakcia na: Marcelllooo #100179:
k CENE TROLEJBUSU si prosim zarataj aj CESTU. Ci cesta (bus pruh, aj aj obycajny pruh) je podla teba ZADARMO??? Vsetky velkomesta riesia velke prepravne toky kolajovou dopravou a je jedno ci to nazvu elektricka, rychlodraha, vlak, metro, U-bahn, Subway, Undreground... My nemusime nic skumat ani sa o nicom dohadovat. Kolajova doprava je od urciteho objemu cestujucich vyhodnejsia a bodka, to je vo svete davno vypocitane (samozrejme ze ale k svojmu autobusu s tykadlami musis zaratat aj cestu, pomernu cast cesty ktoru pouziva).
Reakcia na: hoppusmark01 #100196:
To je samozrejme idealne riesenie.
Reakcia na: eripmav #100205:
Skôr by si mal povedať kruhový objazd na priamej ceste bez odbočiek 😃
Reakcia na: ivanbuto #100193:
No, linky SAD po zavedeni BID velmi po Prazkej jazdit nebudu, kedze vacsinou su linky zo Z.Bystrice ukoncene na Patronke. T.j., tam by nahradenie BUS pruhu elektrickou az tak nevadilo - ba naopak, na Patronke by sa dal vytvorit prestupny uzol elektricka - primestsky autobus.
Reakcia na: Marcelllooo #100203:
ked si citam Marcelllooove prispevky, tak prestavam chapat preco sa s nim este niekto bavi...
clovek co pouziva argumenty typu "...kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule..." s takym sa neda diskutovat... dostatocne je kolko? 1000vozidiel/hodinu v jednom smere? 10000vozidiel/hodinu v jednom smere?
Reakcia na: Marcelllooo #100203:
Aka je podla teba maximalna priepustnost kruhove objazdu s jednym pruhom (viacpruhove kruhove objazdy su zhovadilosti maximalneho druhu - vid pristavny most)??? naozaj ma to zaujima, taky odbornik ako ty by urcite nevypustil len tak nejaky drist ze "Su dostatocne priepustne a plynule", takze chcem pocut cislo priepustnosti v jednotkach pocet vozidiel za hodinu... ci dostatocne znamena podla teba nekonecne priepustne? lebo tak by to mohlo vyzniet... najlepsie bude ked das nejaky vzorec, mozes pouzit premenne tieto premenne: max. rychlost prejazdu cez objazd, polomer objazdu, bezpecna vzdialenost vozidiel.
Reakcia na: ivanbuto #100192:
Aha - tak to je ale nieco ine - to je otazka konkretneho spracovania.

Lebo v principe su mimourovnove krizovatky to najlepsie co mozeme mat na cestach typu Bajkalska, Vajnorska, Dolnozemska atp.

Potom v hustejsie urbanizovanych lokalitach treba kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule, ale zaroven sluzia ako retarder a teda neda sa speedovat. Umoznuju taktiez pesi prechod a v centre kruhu umiestnit sochu, monument, ci len kvety.

Re #100193 ivanbuto: Ano, nestratilo sa.

Vidim, ze v ohlade riesenia zapadnej strany mesta nemame zasadnejsie rozpory, i ked tu som sa do takej hlbky neponaral.

Len upozornujem, ze Elina nemoze sluzit ako hlavna spojnica do centra alebo dalej, na to je moc pomala. Jedine, ze by sa dostatocne zrychlila. Lenze tu potom vychadza taka priemerna rychlost...
Dneska rano to nebol klbovy bus co horel ale solo
Reakcia na: ivanbuto #100174:
"prechod cez Štefánikovu ulicu pri Hodžovom námestí kedysi neexistoval - ujal sa však natoľko, že ho nikto už ani rušiť nebude"

Ujal sa určite aj kvôli tomu, že podchod je zatiaľ neschodný ? A pri nevhodom nastavení križovatky by ten podchod bol ten podchod častokrát rýchlejší.

Súhlasím však s názorom, že mimoúrovňové križovatky do centra (a všeobecne do obytných zón) nepatria, resp. v minimálnom množstve.
Reakcia na: tr3mp #100198:
ono, moj nerealizovatelny sen je nahradenie vsetkej autobusovej primestskej dopravy zeleznicou (nieco na styl TEZ, nazvyme to BEŽ ? )... cize ak by sa to niekedy v buducnosti podarilo, tak by stacil na patrnoke jednoduchy terminal a ostatne prestupy by sa mohli realizovat na HLST...
zial problem tohto mojho "sna" je v tom, ze nema zazemie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.