Reakcia na: ivanbuto #100192:
Aha - tak to je ale nieco ine - to je otazka konkretneho spracovania. Lebo v principe su mimourovnove krizovatky to najlepsie co mozeme mat na cestach typu Bajkalska, Vajnorska, Dolnozemska atp.
Potom v hustejsie urbanizovanych lokalitach treba kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule, ale zaroven sluzia ako retarder a teda neda sa speedovat. Umoznuju taktiez pesi prechod a v centre kruhu umiestnit sochu, monument, ci len kvety.
Re #100193 ivanbuto: Ano, nestratilo sa.
Vidim, ze v ohlade riesenia zapadnej strany mesta nemame zasadnejsie rozpory, i ked tu som sa do takej hlbky neponaral.
Len upozornujem, ze Elina nemoze sluzit ako hlavna spojnica do centra alebo dalej, na to je moc pomala. Jedine, ze by sa dostatocne zrychlila. Lenze tu potom vychadza taka priemerna rychlost...
tr3mp
Ujal sa určite aj kvôli tomu, že podchod je zatiaľ neschodný ? A pri nevhodom nastavení križovatky by ten podchod bol ten podchod častokrát rýchlejší.
Súhlasím však s názorom, že mimoúrovňové križovatky do centra (a všeobecne do obytných zón) nepatria, resp. v minimálnom množstve.