a ešte jedna podstatná vec.. ak máš namiesto dvoch autobusov jednu električku, tak potrebuješ namiesto dvoch vodičov iba jedného.. čo predstavuje 50%-tnú úsporu mzdových nákladov, čo sú nemalé čiastky..
Potvrdilo sa mi, že pokiaľ na tieto fóra píše niekto svoj názor, ktorý sa odlišuje od názoru úzkej skupinky ľudí ovládajúcich toto fórum, tak sa cenzurujú jeho príspevky a zruší sa mu prístup tak ako za čias komunizmu. Škoda tejto stránky, škoda Deko. Ach jaj, zlatý komunisti.
A trolejbusové niesú? Dnešná viacčlánková elina ti prepraví viac cestujúcich naraz, vyše 280 = 2x kĺbový trolejbus alebo 3.5x sólo. Trolejbus ti môže kedykoľvek a kdekoľvek ostať vysieť v zápche, čo električka nie pokiaľ sa jej nepostaví auto do koľajiska. Pri vzdialenosti zastávok od 400 vyššie je aj dostatočne rýchla. Trolejbusom spravíš len to, že spravíš ekologickejšiu dopravu namiesto busov, šoféri ti však vždy ostanú. Nemôžeš sem nútene chcieť vlak keď ľudia potrebuju okrem kapacitne postačujúcej dopravy aj frekventované spoje, čo v hentom vlakovom variante nejde. A v podstate zas necháš Starý most na pospas IAD+busy. Desaťročie už skoro sa hovorí o električke a zrazu pomaly pred cieľovou páskou dojdeš ty a začneš to tu celé vyvracať, takže ? ak bude hovno postavené do roku 2011 tak viem kam mám posielať "ďakovné" listy. Ostaneme tam kde sme doteraz a to pri hádkach, len tentokrát to nebude metro vs. električka, ale električka vs. vlak ?
Nechápem prečo by sa mali nároky na MHD určovať nejakými medzinárodnými linkami a my opäť v predklone voči medzinárodným nejakým nepísaným "dohodám". Neviem napríklad o tom ako sú naše osobné vlaky ktoré stoja na všetkých zastávkach podriadené medzinárodným rýchlikom, snáď len v tom, že čakajú v staniciach na prejazd EC alebo IC, inak nám tie vlaky prinášajú rýchle spojenie medzi väčšími mestami ale neriešia malé mestečká a dediny, to si riešime my sami takisto ako medzinárodná doprava v úseku Petržka - Filiálka nemá čo riešiť mestskú dopravu. My si to môžeme naplánovať ako chceme podľa potreby, samozrejme bezkolízne s grafikonmi železníc.
no a keď to neni reálne tak načo sa do toho ide potom? Aby bol ešte väčší chaos? Kto vôbec bude mať na starosti tie ľahké mestské vlakové súpravy? Mesto či železnice? Ak mesto tak si viem predstaviť, že tie súpravy zhnijú vďaka "dobrej" údržbe a ak železnice tak ich Bratislava nikdy neuvidí ani, alebo ak tak polovicu z počtu určeného pre mestské vlakové linky a budú sa nám tu stredom Petržky preháňať 810 a pantografy 560 ? ako chceš tieto neistoty odstrániť? Chceš mi povedať, že všetky strany sú plne seriózne a zaujíma ich MHD a prímestská doprava keď doteraz na ňu z výšky 10 rokov kakali?
"Obavam sa, ze dostatocna nasratost sa na magostrate nenajde - ved ide o odstranenie stavebnej uzavery v okoli Chorvatskeho ramena." - na odstránenie stavbnej uzávery netreba stavať ani vlak ani električku. Je to administratívny úkon. Stavebná uzávera s kľudne môže zrušiť, keď sa rozhodne o tom, že v budúcnosti sa už nič v danej oblasti neplánuje v rozsahu verejného záujmu a pod.
"Prevaha ponuky prace nad dopytom sposobuje konkurenciu na strane ponuky, teda ludia su ochotny robit to iste za menej penazi. " - zase tie pojmy. Už sa Vám tuším z tých odborných výrazov pletie hlava. Tak to vysvetlím úplne polopatisticky. Pokiaľ mám veľa voľných pracovných miest a málo ľudí kotrí prácu hľadajú, trpím nedostatkom zamestnancov. Ako ich môžem získať? Jedine tak, že ponúknem lepšie podmienky ako iný zamestnávateľ. Čo sú pre zamestnanca lepšie podmienky? V prvom rade mzda za vykonanú prácu. Z Vašej definície ale vyplýva nasledovné. Ponúkam prácu, nemám zamestnacov. Idem ku konkurencii a ponúknem im, keď prídu ku mne pracovať, nižší plat.
"Vas rozum bude asi naozaj rozum sedliaka, ktory prisiel do velkeho mesta. " - na to len jedna poznámka. Narodil som sa a celý život prežil v ja aj moji rodičia aj starý rodičia v Bratislave, takže na rozdiel od drvivej väčšiny obyvateľov Petržalky som Bratislavčan, aj keď som sa už pred pár rokmi z vlastného rozhodnutia presťahoval do jednej z obcí na okolí Bratislavy.
"Ked poznate zlozenie projekcneho timu pracujuceho na trati do Petrzalky - predstavte jeho zlozenie." - toto som ani v jednom zo svojich príspevkov netvrdil, treba čítať vety gramaticky správne. "Na celom projekte pracoval a pracuje určite celý štáb odborníkov." z gramatického hľadiska, a tak to aj bolo myslené, som vyslovnil domnienku nie tvrdenie.
"Z regionalneho hladiska vsak tato potreba uz je." - z regionálneho hľadiska to tu už aj existuje a po zavedení BID v plnom rozsahu sa stane z toho celkom funkčný systém. Nikto nemá záujem voziď do Bratislavy ľudí z Malaciek alebo Pezinka električkou.
"Ked sa chceme bavit na vysokej akademickej urovni, museli by sme mat predovsetkym potrebne vedomosti. " - plne suhlasim, preto je tazke sa s Vami bavit na vysokej akademickej úrovni. Bavenie sa na vysokej akademickej úrovni totiž nie je o tom, kto povie alebo napíše čo najviac cudzích slov. Okrem iného k tomu patrí aj používanie diakritiky, keď už sme pri tom.
"A paralela s matkou - ak ju chceme pouzit - ze to dieta je uz dospele a chce si svoj zivot zariadit samo podla svojho. " - čo Vám bráni zorganizovať petíciu a vyhlásiť referendum za osamostatnenie Petržalky. Máte na to z hľadiska legislatívy plné právo. Len si treba uvedomiť, že rodičia aj keď majú nižšie vzdelanie a nižšie pracovné zaradenie, ako ich dieťa, to ešte neznamená, že sú hlúpejší alebo neschopnejší. Najlepšia škola, ktorú navštevujeme celý život, je škola života. Závisí len od toho, či na hodinách dávame pozor alebo sa bavíme.
No a zas som sa rozpísal. A to som si v sobotu povedal, že už nebudem reagovať.
Kto skôr príde ten skôr serie. Tak si to myslel?
O tej opatrnosti by som tiež trochu pomlčal, pretože každý tu má rovnaké práva ako ty, ale NAŠŤASTIE nie také výplody ako ty. Za to, že si dospelý a máš vysokú školu biologickú, sa nemusíš hrať na dedka, ktorý má vždy, všade a vo všetkom pravdu. V prvom rade si uvedom, že kradnúť slepým tabuľky sa proste nerobí. Pochybujem, že biologicko-vysokoškolsky vzdelaný domovník dosiahne to, že sa mu podarí aj s istou skupinkou občanov z Rovniakovej 14, ktorí boli na domovej schôdzi, podarí to, čo chceš dosiahnuť.
Sopliak.
V princípe som pochopil čo svojím riešením preferuješ,chápem aj finančnú situáciu a všetko okolo toho.Rád by som sa vyjadril k spoločnej premávke E na vlakovej trati.Tam nieje ani taký veľký problém v profile a type koľajnice,skôr sa jedná o napájacie napätie.E ho má 600V jednosmerných,ale železničná trakcia (a teraz sa vopred ospravedlňujem,lebo možno tresnem) 3kV.Skôr tam vidím väčší problém.
Pravdepodobe máš informácie o ktorých netuším,ale myslím,že urobiť jednu radiálu v Petržalke a riešiť diverzifikáciu dopravy trolejbusmi a poprípade autobusmi sa mi nevidí ako optimálne riešenie.Veľakrát bol Bratislave vytýkaný systém električkových radiál.Ani nie tak kvoli radiále,ako skôr tomu,že niesú medzi sebou pospájané a neexistuje vetvenie.To by vo veľa prípadoch zabezpečilo zbytočné cestovanie.Preto som tiež skôr zástanca takéhoto vetveného systému v Petržalke.Totiž aby si ma porozumel,z tohto pohľadu sa mi totiž zdá,že ide iba o to nahradiť v podstate linku 95 ľahkým vlakom.Aj keď je mi jasné,že kapacitne by 95 nemala v budúcnosti šancu.
Pri riešení ľahkého vlaku na Nivy a následnom diverzifikovaní v priestore Šafárikovho nám. a ďalej v oblasti Starého mesta si v tejto úlohe neviem predstaviť trolejbusy.Je tam proste na to málo miesta a v tomto smere sa mi javí dnešná električka ako nie síce ani zďaleka optimálny,ale napriek tomu v podstate dobrý systém.
A nakoniec NS sa nebude týkať ani zďaleka Petržalky,hoci jej možno v najväčšej miere.Keďže máš prístup k informáciám,neskúsil by si vyhodiť nejaké globálnejšie riešenie pre celé mesto?
1. Ja sa za teba namahat nebudem. Dal som ti navod, je na tebe, aby si podla neho postupoval. Ak mas zaujem o nove info, urobis tak. Ak uvidim uprimny zaujem, pomozem ti viac.
2. Zivot prinasa zmeny. Nie inak je tomu aj v pripade dopravneho systemu - je to dynamicky system. V zmysle matematickom i bezne hovorovom.
Potrebny dopyt je uz do znacnej miery uz dnes. Dolezitejsi je vsak vyhlad uz do roku 2015, kedy dopravne potreby prave v tomto prude sa rapidne zmenia.
3. Ano, vsetko to, co uvadzam je lacnejsie. Investicne aj prevadzkovo. Pre porovnanie investicne naklady:
Planovana trat do Petrzalky - 8 mld Sk
Trolejbusova trat v Petrzalke - cca 700 mil Sk
BTW: Rozdiel rekonstrukcii Stareho mosta v uprave s a bez upravy pre elektricku je cca 400 mil Sk v prospech (lacnejsie) bez upravy pre elinu.
4. Cize si osobne zainteresovany na presadeni elektricky?
5. Az absolvujes tie doucka, potom novonadobudnute vedomosti konfrontuj so sucasnymi vyjadreniami a povedz v com spociva nazorovy posun.
Kedze si uz nacal kategorizaciu ciest, mohol by si este mierne zabrdnut do kategorizacie zeleznicnych trati (medzinarodny koridor, regionalna trat atd.)
Az to absolvujes, pochopis aj to, akym sposobom nadradena dopravna infrastruktura dikutuje podmienky nizsim...
P.S. Skus dat do googlu aj interpunkciu...
P.S.S. Cekol si aj tu technicku normu?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marcelllooo
P.S. Tunel plne hradi EU.