Reakcia na: Marcelllooo #100139:
1) "vyplyva z platnej legislativy" - uz by si mohol uviest aj zdroje
2) "Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok. "
Novu situaciu zvycajne nevytvara tam, kde je uz stovky rokov zauzivana ista relacia, navyse v tvojom pripade nie je ani potrebny dopyt /skus si spravit anketu/ - Petrzalka - Nivy - Filialka
3) "Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie. "
Vystavba nadvlaku, prestavba elektrickovych sieti na nadvlak, kupa nadvlakov, vystavba trolejbusovych trati, nakup trolejbusov, to je vsetko lacnejsie ano? Elektricka je z dlhodobeho hladiska najefektivnejsia a najvhodnejsie financne narocna. nehovoriac o dodrzani dochadzkovych prudov, resp ich zdokonaleni... v tvojom pripade ide o degradaciu..
4) "Koho a aky zaujem tym hajis? " zaujem mojho mozgu, zial IQ mam len 116, cize v porovnani s tebou som vlastne hlupak...
5) "Tak to hybaj na doucovanie..."
na toto mi je usmevne aj reagovat, pretoze pri zadani prveho retazca mi to vprvom rade vyhodilo tvoje prispevky a potom nejaku tu dokumentaz z ktorej je jasne ze slovicko nadradeny vyjadruje dialnicnu a rychlosntnokomunikativnu siet dokopy a je v tom zmysle, ze je to vyssia trieda ako cesty 1.triedy...
ty to spajas s vystavbou a dopravnymi vztahmi (vid #100136)...
to by ma teda sakramentsky zaujimalo, ako taka D1ka na useku BA-PB diktuje podmienky nizsim stupnom, ked dialnica tu je by očko vyse 25 rokov, ale medziokresne cesty 1.triedy uz nejake to storocie...
praveze castokrat je to naopak, dialnice a rychlostne cesty robia akoby spojnicu dopravnych vztahov, ktore tu uz davno boli... a akurat sa vyprofiluju
Ike
krasnym prikladom je D1 Pecna - Zlate Piesky... dam ti kvizovu otazku, akym sposobom sa prislo na vystavbu tohto useku?
a) cez Slovensko neprechadzala ziadna medzistatna tranzitna doprava, mali sme tu prazdne cesty, postavili sme dialnicu a hned sa sem prihrnuli kamiony
b) bratislava bola upchata, kamiony s vysokou produkciou emisii prechadzali priamo ulicami mesta, smradili tu, nicili okolite budovy, cesty, zneprijemnovali zivot a tak sa postavil spominany usek, aby sa to "vycistilo"
spravne B je spravne... ty so svojim NDS chces dosiahnut A, ale to pri dopravnom planovani nejde... s vyssou kapacitou ratat mozes a dokonca by to bolo vhodne, nie vsak v reorganizacii dochadzkovych a dopravnych vztahov... to je prilis velka rarita na to aby sa na to vyclenovali financie, ktorych nemame vela...
keby mala BA bezodny mesec penazi, ver tomu ze ako prvy sa prihlasim za realizaciu rollercoasteru tvoj balkon-tvoja praca, tvoj balkon-nakupne centra, tvoj balkon-frajerka... zial nejde to