Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #100112:
"Projekt elektricky este nie je ani spracovany a uz vobec nie je uzemne rozhodnutie. Taketo vyhlasenia su predcasne."

Ale prosím Ťa! Stále sa hovorí o tom, že električka pôjde (aspoň zo začiatku) cez Starý Most. Predpokladám teda, že ani v projekte to nebude inak. ?
Ja by som tu pritomnym odporucal precitat si autorsku prvotinu Xaviera Crementa (X.Crement), ktorej nazov si jednoduchym sposobom vygooglite. Pochopite, ze Marcelllooooo fakticky za nic nemoze, nemoze za to, aky je, je to dosledok tazkej choroby, ktora ho zziera pravdepodobne uz od narodenia.
A garantujem vam, ze majorita z vas dospeje k nazoru, ze je lepsie a zdraviu menej skodlive ignorovat jeho "radoby" odborne nazory. ?
Reakcia na: Ike #100137:
Dalsia mylna informacia: nadradena dopravna infrastruktura v roznej hierarchii vyplyva z platnej legislativy a medzistatnych zavazkov.

Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok.

Prave preto, ze BA nema peniaze (a nema ich ani na trat do Petrzalky), nerozumiem, preco presadzujes model, ktory ju z penazi vyzmykava. Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie.

Koho a aky zaujem tym hajis?

Re #100138 Ike: Tak to hybaj na doucovanie napriklad do nasledujucich institucii: NDS, SSC, ZSR, MDPT SR, Drahovy urad SR atd. Alebo mrkni pritom napriklad do STN736101...

Alebo staci dat do googlu retazec "nadradena dopravna infrastruktura" a "kategorizacia ciest"...
Reakcia na: Ike #100137:
aby som este dodal, akakolvek infrastruktura sa deli na kategorie, nie na nadradenost/podradenost. napr cesty su
- D a RK
- I. II. III. a miestne..

pritom ZIADNA nie je nadradena alebo podradena, pretoze DOLEZITE su vsetky rovnakou mierou 😉

nadradena a podradena moze byt akurat prevadzka(ale aj to je zavadzajuce), teda upravuje sa priorita priamo na komunikaciach (IC maju prednost pred Os, vozidla na dialnici prednost pred vozidlami z odbocovacieho pruhu atd)..

ale nadradene alebo podradene nie je nic... opat dokazujes svoju nekompetentnost
Reakcia na: Marcelllooo #100136:
medzinarodna nadradena doprava? to je co? moze byt aj medzinarodna nenadradena doprava? mimochodom opat si mylis pojmy... ziadna nadradena a podradena nie je. infrastruktura sa stava podla frekvencie, to znamena ze je tu dopyt po tranzitnej (medzistatnej) doprave a my jej mame poskytnut priestor...

krasnym prikladom je D1 Pecna - Zlate Piesky... dam ti kvizovu otazku, akym sposobom sa prislo na vystavbu tohto useku?
a) cez Slovensko neprechadzala ziadna medzistatna tranzitna doprava, mali sme tu prazdne cesty, postavili sme dialnicu a hned sa sem prihrnuli kamiony

b) bratislava bola upchata, kamiony s vysokou produkciou emisii prechadzali priamo ulicami mesta, smradili tu, nicili okolite budovy, cesty, zneprijemnovali zivot a tak sa postavil spominany usek, aby sa to "vycistilo"


spravne B je spravne... ty so svojim NDS chces dosiahnut A, ale to pri dopravnom planovani nejde... s vyssou kapacitou ratat mozes a dokonca by to bolo vhodne, nie vsak v reorganizacii dochadzkovych a dopravnych vztahov... to je prilis velka rarita na to aby sa na to vyclenovali financie, ktorych nemame vela...

keby mala BA bezodny mesec penazi, ver tomu ze ako prvy sa prihlasim za realizaciu rollercoasteru tvoj balkon-tvoja praca, tvoj balkon-nakupne centra, tvoj balkon-frajerka... zial nejde to
Reakcia na: enumaelish #100131:
Nadradenia dopravna infrastruktura je od toho nadradena, ze diktuje podmienky vsetkym nizsim stupnom. Ak je to medzinarodna nadradena doprava, tqak diktuje vnutrostatnej doprave.

A to ostatne je uplne v poriadku - distribucia dopravnych narokov a vykonov v case a priestore: o tom cely cas hovorim.

Re #100133 enumaelish: To by najprv mesto muselo priznat farbu a povedat co a ako. Musela by sa vypracovat koncepcia a strategia rozvoja dopravy v Bratislave, nadvaznost na IAD a rozvoj cestnej infrastruktury atd.

Vies sam, ze to ocakavat nie je realne.
Reakcia na: Ike #100134:
Choď busom, alebo si vybav kartu Rail Plus ?
ja len dodam, ze priciny blbnutia mojej ISIC karty su zname a chyba bola tam kde som ocakaval - ZSSK

vzdy po tom, co mi ZSSK prilozili kartu na ich citacku, mi ine citacky vyhodnocovali kartu ako neplatnu a musel som ju reaktivovat

http://www.fns.uniba.sk/index.php?id=186&tx_ttnews[tt_news]=387&tx_ttnews[backPid]=18&cHash=a0cfb5bb8a
btw. neviete ako sa to riesi?
Reakcia na: Marcelllooo #100123:
A hlavne ak chceš ľudí učiť využívať mestské vlakové linky tak začínať potom bude neskoro. Okrem totiž (bohužiaľ) stroskotanej 155 tu nič nikdy takého rázu ani nepremávalo. Takže je na čase premýšľať už teraz nad linkou 121 - DNV - Lamač - Hlavná stanica - Nové mesto - Pod. Biskupice a s výstavbou zastávok TESCO Lamač, Račianska, Martinský Cintorín, Vrakuňa, lebo s tatko riedkou sieťou staníc toho moc neporiešime vlakovými linkami. K tým možnostiam budovania nových zastávok je toho veľa čo povedať.
Reakcia na: Valec #97805:
Včerajším dňom sme dosiahli 100tisíci príspevok, takže nastáva čas na vyhodnotenie.

Výhercom sa stáva S499.1023, ktorý "trafil" presný dátum už takmer mesiac vopred. Srdečne blahoželám.

Len pre info, do súťaže sa zapojilo až 7 ❗ účastníkov. Druhý, ktorý bol k uvedenému termín najbližšie sa "pomýlil" o 3 dni. Solidera ako majiteľa tohto jubilejného príspevku netipoval nikto. ?
Reakcia na: Marcelllooo #100123:
Lenže nadradená dopravná infraštruktúra nemá čo diktovať vnútroštáne požiadavky. Lenže neviem prečo teda musia nutne chodiť vlaky v 10min intervale v tom úseku, lebo dakomu zo zahraničia sa to páči? Tá trať je tak využiteľná pre ľudí cestujúcich na danej trase + smer Rača (priamo), na prestup : Vajnorská, Trnavská, Ružinovská, Prievoz, Vrakuňa. Na druhej strane je spojenie Petržka - Dúbravka/Ružinov/Zlaté piesky možné riešiť električkou a priamým spojením. Takže bohate stačia vlaky Petržalka - Filiálka s intervalom 10 až 15 minút, kedže cez most Apollo určite pôjde linka na Trnavské mýto/Nivy. Čakáš, že ľudia z Ovsišťa sa budú trepať na ten vlak? Hej ale ak pôjdu na smer východ tak nastúpia doň na ASMN, a ak pôjdu do Viedne alebo Maďarska tak si zvolia ŽST Petržalka. Takisto ako ten vlak nenahradí linky 80,93,94 a 98 vôbec a z liniek 3,5,11,59,68,78,88,91,95,191 preberie časť výkonov (koľko si nedovolím odhadnúť) no ak bude daná linka priamym spojom alebo bude bližšie k cieľu cestujúceho tak volí autobus, to dúfam chápeš nie? ? výhodou vlaku ktorý pôjde na trase Petržka - Rača/Vajnory je, že ľudia ním cestujúci ale vystúpia oveľa bližšie k centru a tej "bussiness centre" oblasti ako ľudia idúci vlakom z DNV, (Dúbravka?!) a Lamača ktorí vystúpia na Hlavnej stanici, ktorá ešte je nejaký ten kus cesty vzdialená centru mesta.
Reakcia na: hoppusmark01 #100127:
Tak na Zochovej to obchadzam vrchom ked vystupim z elektricky inak cez podchod...
Reakcia na: hoppusmark01 #100125:
S tými nočákmi to môže byť problém. Tiež sa mi nepáči výrub toľkých stromov. Na druhej strane som rád, že sa vôbec niečo bude (?) so stanicou robiť, takže - zmiešané pocity ?
Možno by som skôr akceptoval jednu 30 poschodovú budovu za predpokladu, že by okolo zostala zeleň.
Som aj za zbúranie prístavby.
Tie podchody by som nevidel až tak tragicky, ale nepoznám detaily.
Reakcia na: hoppusmark01 #100127:
a ešte si položím takú hypotetickú otázku.. ako by to asi vyzeralo, keby sme mali metro? Viete si predstaviť ten humus, ako by vyzerali stanice v podzemí? Keď sa mesto nevie postarať o blbé 3 podchody v centre mesta..
som rád, že žiadne metro nemáme.. ?
Reakcia na: 810zssk #100126:
no ja si myslím, že problém je v tom, že ich mesto nevie udržiavať.. Myslíš, že ja chodím cez podchody? Nie... Pretože sú otrasne špinavé, je tam koncentrácia asociálov (Trnavské mýto), nie je tam kamerový systém, takmer nikdy nefungujú eskalátory, atď..
Jedine cez Zochovu chodím podchodom, pretože tam neexistuje alternatíva v podobe priechodu pre chodcov, a zabiť sa na Staromestskej nechcem..

Mesto sa stále sťažuje, že nevie nájsť firmu, ktorá by si podchody prenajala, a preto tak strašne tie podchody vyzerajú... Ja sa pýtam, prečo by si mal podchody niekto prenajímať? Prečo ich neudržuje mesto? Prečo tam nenainštalujú kamery a nevytoria niečo také ako dohľad nad stanicami v metre vo Viedni?
Reakcia na: hoppusmark01 #100125:
Slovaci hlavne nemaju vo zvyku podchody / nadchody vyuzivat a pokial sa da, radsej sa vyberu krizom, trebars aj cez Patronku.
Reakcia na: drink #100122:
no ale potom to skončí ako v prípade L68, že vodiči nebudú mať kde prestávkovať.. Takisto neviem, ako to chcú vyriešiť v prípade nočákov, pretože na jednorázový rozjazd toľkých vozidiel tam absolútne miesto nebude..
Naopak, v centre mesta obratiská pre MHD chýbajú, a prestavbou Predstaničného námestia si ideme jedno z najdôležitejších obratísk rušiť..
Okrem toho k tomu priestoru Predstaničného námestia sa treba postaviť úplne iným spôsobom.. Teraz je primárny cieľ postaviť tam obrovské nákupné centrum, kancelárske budovy, a funkcia železničnej stanice a plochy pre MHD sú až na úplne poslednom mieste záujmu.. A malo by to byť presne naopak..
Okrem toho ak ideme do detailov, tak napr. počet stromov, aký sa vyrúbe, nebude mať ako a hlavne KDE byť nahradený, pretože zastavanosť toho územia bude takmer, ak nie presne 100%.. To znamená zhoršenie kvality vzduchu...
Za ďalšie sa tam plánuje veľké množstvo mimoúrovňových križovatiek, ktoré značne obmedzia pohyb peších... Pritom základným princípom dopravného plánovania v meste je, obmedziť mimoúrovňové križovatky, podchody a nadchody na minimum.. Totiž sú to príliš veľké bariéry pre chodcov, viď napr. podchody na Hodžovom námestí, Zochovej, Trnavskom mýte.. Kto mi zaručí, že v tých podchodoch okolo Hl.stanice budú fungovať eskalátory a osvetlenie 24 hod. denne? Nikto.. Nie, že by som bol lenivý, ale na úkor zisku developera nebudem prekonávať výškové rozdiely schodami, keď teraz môžem prejsť úrovňovo cez prechod pre chodcov...
Reakcia na: drink #100121:
No, ja som s tym problem nemal. Navyse, vsetko aj napr. lozka kupis v automatochna kazdom nastupisti. Ale da sa to riesit vyhradenim poschodia na zeleznicne zalezitosti.
Reakcia na: enumaelish #100120:
O kvalite UP ako aj o jeho dalsich nalezitostiach, myslim, nenastane ziaden nazorovy spor. V principe suhlasim s tvojou charakteristiku i ked ja sam by som ju nikdy takto neformuloval. Suhlasim aj s tvojou charakteristikou kvality sucasnej architektury "sklenenych pekiel".

Co je vsak dolezite - je to platny uzemny plan mesta a teda pravne zavazny a podla neho sa ide. Kazdy, kto sa chce relevantne vyjadrovat k zamerom v meste, musi ho brat do uvahy.

Omyl - trat sa nerealizuje kvoli tomu, aby sa podla nej prisposobilo vsetko ostatne, ale presne naopak, ide sa stavat lebo je to nadradena dopravna infrastruktura medzinarodneho vyznamu a zaroven ma saturovat dopravne naroky v dosledku realizacie investicnych zamerov, ktore su rozbehnute v sulade s platnym UP.

Nasim zaujmom je teraz ovplyvnit veci tak, aby z toho pre nas vyplyvalo co najmenej negativ a co najviac pozitiv.
Reakcia na: hoppusmark01 #100077:
"vybudovanie VEĽKÉHO obratiska pre autobusy " - ako som pozeral ten plán, bude možné otáčanie autobusov a trolejbusov cez Žabotovu, okolo stanice na Pražskú a Šancovú (a naopak). Okrem toho bude môcť stáť pri stanici viac priebežných liniek, takže by sa počet končiacich liniek mohol aj redukovať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.