Keď si tu už dal túto fotku, tak doplním informáciu, že vpravo, ako odbočuje električka na Vazovovu, sa zvára zbiehacia výhybka (terminológiu mi opravte, prosím )
Dokumentacne: 2648 na 31/4 sa po vyckavani na cas odchodu na Radlinskeho ulici napaja na trasu po tom, ako to vzdala 2649. Je ale v dost zufalom stave, nieco v nej pri kazdom vymole brutalne trieska.
Okrem, povedzme, stratifikácie obecných samospráv (čo veľmi podporujem), by nespornou výhodou bola racionálnejšia dopravná obslužnosť ne-krajských miest, kde regionálka vie mnohokrát efektívne prepravovať prepravné prúdy v meste a zároveň "regionálnym" cestujúcim skrátiť cestu v meste.
Druhá vec je, že aj tých absolventov je/bude stále menej. Keď som začínal ja, bolo nás 120 v ročníku (a záujem bol ešte vyšší), keď som končil Ing., na prijímačky na Bc. sa ledva prihlásilo 60...
Nedávno sa síce reformovali študijné odbory (konečne!) a tak vznikol odbor Dopravné služby v osobnej doprave, ale neočakávam žiadne masy v tomto odbore a sám som zvedavý na úroveň akú budú mať jeho absolventi.
Ja som mal po nástupe na súčasnú pozíciu dosť problém a musel som si veľa vecí doštudovať, keďže túto agendu sme mali v podobe asi 4-6 predmetov za celé štúdium. Ako-tak som sa zorientoval až po cca roku...
No vidno, že už dlho nie si na Slovensku, lebo zabúdaš na miestne špeciality:
- my žiadnu MHD nepotrebujeme,
- my potrebujeme aby z týchto štyroch ulíc jazdili autobusy do všetkých týchto štyroch škôl všade presne na 7:40,
- čo nám bude niekto z kraja rozprávať ako tu majú jazdiť autobusy, my to vieme najlepšie,
- ak ma zvolíte, zriadim v meste MHD,
- zriadil som MHD, tak ma zvoľte.....
"Na druhej strane, pri počte ľudí, ktorí každoročne vychodia Žilinu..."
Keď si uvedomíš, ako širokospektrálny odbor je "cestná doprava" na ŽU (a ako veľa z nich túži robiť sektore verejnej správy, tak tých 40 absolventov ročne z ktorých uplatnenie v tomto sektore hľadá menej ako máš prstov na 1 ruke (a ešte menej sa chce špecializovať na veci okolo VOD), tak neviem-neviem...
Tak to veľmi záleží na tom čo Žilina produkuje. Ale áno, aj tie zle podmienky vo verejnej správe (všeobecne, nie len malomestách) budú hrať nejaku rolu, aj keď stále si myslím že nemáme na to aby každé mesto malo schopného človeka na MHD - ani ľudsky, ani ekonomicky.
Veď a tomu Svitu to písala nejaká agentúra POSK, nie? Čiže to asi nie je úplne riešenie...
Na druhej strane, pri počte ľudí, ktorí každoročne vychodia Žilinu, sa mi celkom nezdá, že by patričných odborníkov bolo na trhu málo, skôr len proste za dnešných podmienok nemajú záujem ísť úradovať do nejakej multifunkcie v malom meste.
Otázka je aký by bol benefit oproti modelu kedy to kompetenčne spadne župe (vrátane príslušných peňazí).
Vezmi si už len ten rozdiel medzi cenou za km pri zákazke pre dve linky v malom meste vs. celom kraji. Nehovoriac o fungovaní IDS, kde tiež nemôžme dúfať že taký Prešovský kraj sa bude okrem Košického kraja, MDV a krajských miest dohadovať ešte s 20 malými mestečkami.
Žiaľ, vo veľa obciach rieši dopravu "pani zlatá", ktorá má okrem iného na starosti aj telocvičnu, hrobové miesta a organizáciu jarmoku. Pre nich je doprava len fajka v checkliste.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.