Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jak44 #241782:
Presne ako píše 810zssk, nejde o formát licencií (ten sa tam nikde nespomína) ale o zmenu licenčného čísla linky. Totiž množstvo regionálnych cestujúcich pozná svoje číslo 1024xx.

Na druhej strane, v tom istom článku sú hneď 2x odseky o zastávkach na znamenie pre regionálne linky (raz sa to vzťahuje k územiu mesta, raz k regiónu).
Reakcia na: Jak44 #241782:
Tam sa nerieši formát licencií, ale čísla liniek. To je pre cestujúceho dosť zásadná informácia.
Reakcia na: Valec #241780:
https://www.idsbk.sk/zmeny-region/

Tu. Na vašej stránke, ktorá sa linkovala cez sociálne siete napríklad.
Reakcia na: 810zssk #241779:
Zrejme si to len prehliadol, ale TPŠ uvádzajú, že v roku 2021 má prebiehať tarifné vybavenie bez zmeny. Až pre rok 2022 je v pláne zmena vybavovania na tap-in/out a pri tej príležitosti platí aj ten text v kapitole 9.5.1 ohľadom evidencie cestujúcich.
Reakcia na: Jak44 #241776:
Kde sa tu nachádza zmienka o formáte licencií?
Reakcia na: Joyki #241778:
Predovšetkým nevydávanie lístka veľa nerieši keď sa stále ďatluje do pokladne.

Hlavne že podľa štandardov z ktorých je zdrap papiera je zakázané zisťovanie ceľovej zastávky cestujúceho čo už CL má.
Reakcia na: Jak44 #241776:
Dodnes im svietia rozdielne informácie na FB: vraj evidenčné lístky sa nevydávajú už ani pri pkúpe eCL cez kredit, a potom keď cestujúci dal fotku pod príspevok, že aha predsalen, tak odpísali, že veď jasné, je to potvrdenka o zaplatení, nie evidencia. 😂 nevydávajú sa len pri PCL, a to sú v regióne v menšine.
Reakcia na: Jak44 #241776:
Tak ono nikto nečakal že vznikne tento prúser kedy sa riešilo či vôbec pôjde nejaký autobus.
Reakcia na: Joyki #241775:
Tak lebo zo strany BID vopred, keď ešte nebolo o prúseri ani chýru ani schlychu, nebola žiadna kampaň. Okrem súhrnu zmien ktorý obsahoval pre cestujúcich aj tak podstatné informácie ako to, že sa mení formát licencií liniek.

Aj na to, že sa už evidenčné lístočky nevydávajú upozornili (mimo toho článku so všetkými zmenami) až 16.11 "po množstve otázok od cestujúcich". Pritom absencia znalosti tejto informácie bola podľa FB tiež zdrojom rôznych hádok medzi vodičmi a cestujúcimi.
Reakcia na: TomJ #241774:
Nikto nedáva znamenie v regiobusoch zatiaľ, takže o tom ani nevedia.
Reakcia na: Beata212 #241769:
Inak neviem, či je najšťastnejšie riešenie, že tá istá zastávka je pre regionálne spoje na znamenie, no pre spoje MHD je to stála zastávka. Toto tiež môže cestujúcich pliesť.
Mohlo sa to využiť a mohli zaviesť rovno aj všetky zastávky MHD na znamenie.
Ja som len zvedavý na 200 Ukrajincov z personálnej agentúry. To len bude...
Reakcia na: 810zssk #241767:
Áno, toto je ten problém. Kraj si neobjednal taxislužbu, ale explicitne objednal autobusovú dopravu. A ak si Arriva myslí, že dodaním taxislužby si plní záväzky, tak je mimo.

Je to ako keby si si v autobazári kúpil Seat Alhambra, v zmluve by bolo toto auto s konkrétnym VIN číslom uvedené ako predmet zmluvy a nakoniec by Ti pristavili Škodu Fabia s tým, že "Alhambra nie je".
Reakcia na: FFF13 #241770:
Asi sme mali rovnakého vodiča, mňa sa na zastávke pýtal, že či nemám zelenú ratolesť- t.j. symbol mieru. Bol veľmi milý a neskutočne trpezlivý, keď sa skoro každého cestujúceho dookola pýtal aký vlastne chce lístok. Občas mám taký pocit, že cestujúci si myslia, že všetci vodiči sú ešte aj telepati.🤔
Reakcia na: Beata212 #241769:
ja som šiel včera tiež 737 z Nív na Prievozskú a viezol ma hrozne milý vodič, pri odbavovaní cestujúcich ktorí si pýtali lístok na zastávku Most pri BA, výskumný ústav sa ich napr. pýtal že čo idú skúmať😃
Chcela by som poďakovať vodičom reg. dopravy ARRIVA spoj: 737 Šamorín-BA - zastávka Kalinkovo IMOS o 9:50, a BA-Šamorín - 11:35 zato, že v týchto hektických časoch nastúpili do práce. Mrzelo ma, že cestujúci vynadali šoférovi (Šamorín-BA) zato, že nestál automaticky na zastávke Prievozská , kde mu nikdo nedal signál (zastávky sú už len na znamenie!!!), že má zastaviť. Z debaty cestujúcich vyplynulo, že vôbec nemajú poznatky, že všetky zastávky sú už len na znamenie, nie preto, že by informácie neboli dostačujúce ale preto, že poniektorí cestujúci jednoducho nečítajú a nepozerajú noviny a internet ale nakričať na vodiča vedia statočne.
Reakcia na: zakaznik #241764:
Chcem vidieť tú verejnosť ktorej hnev toto zmierni.

Nie že by som mal pocit že Arrive na hneve verejnosti záleží.
Reakcia na: Ike #241766:
Áno, mal som napísať PAD, nie VHD. Každopádne to čo si objednal BSK sú autobusy 🙂
Reakcia na: 810zssk #241763:
Trocha Ťa poopravím:
Zákon 56/2012 Z. z. :

§ 8
(3) Prevádzkovať autobusovú dopravu možno len autobusmi alebo autokarmi. Prevádzkovanie osobnej dopravy podľa odseku 1 vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča je prevádzkovaním taxislužby.

§ 19
(3) Objednávateľ môže vo verejnom záujme objednať dopravné služby aj vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča, ak je to ekonomicky výhodnejšie, a uzavrieť na takéto dopravné služby zmluvu o službách vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča, ak je to v súlade s osobitnými predpismi. (odvolávka na 1370/2007, ktorá definuje spôsob formulácie zmluvy o službách).

Ďalej celý
§ 26 - kto sa považuje za taxislužbu
§ 27 - čo je potrebné na vydanie koncesie
§ 30 - požiadavky na vodiča taxislužby (musí mať preukaz vodiča taxislužby, zdravotnú a psychologickú spôsobilosť, vozidlo musí byť označené tabuľkou "taxi")

Čiže technicky povedané, je možné objednať "taxík" vo verejnom záujme a ak budú prílohou zmluvy aj cestovné poriadky, nech to jazdí. Stále to ale bude taxík, ktorý musí spĺňať všetky náležitosti zákona. Pevne verím, že to Arriva neurobí na hulváta a nebude to prevádzkovať na čierno.

Každopádne, vidím už teraz porušenie zmluvy. Z nej vyberám highlighty:

Čl. 2 predmet zmluvy
Účelom tejto zmluvy je zabezpečenie a rozvoj efektívnej bezpečnej a kvalitnej pravidelnej verejnej prímestskej ***autobusovej*** dopravy(...)
+
V definíciách pojmov je pod slovom "vozidlo" výklad, ktorý začína slovom "autobus", čiže ide o prevádzkovanie autobusovej dopravy, na ktorej účel je potrebné použiť autobus, nie vozidlo taxislužby.

Nehovoriac o tom, že zmluve je 63 výskytov slova "autobus" a ani jeden výskyt slov "vozidlo do 3,5 t s obsaditeľnosťou do osem miest okrem vodiča" a jeho ekvivalentov.

Mám za to, že táto vulgarizácia, balkanizácia, západouralizácia prímestskej dopravy zo strany Arrivy je ďalšie hrubé porušovanie zmluvných podmienok a teda čakám, ako na to kraj zareaguje.

EDIT: aby nedošlo k omylu, vozidlá nad 6 do 9 miest sa v našich podmienkach označujú ako mikrobus. Z právneho hľadiska to ale nie je autobus. Je to navlas rovnaký osobný automobil ako Smart s 2 miestami na sedenie.
Reakcia na: 810zssk #241763:
Managing director pre Mainland Europe je v centrále pani, ktorá bola za slobodna -ová https://www.arriva.co.uk/en/transport-leader/about-us/leadership tak jej prípadne pošlite niekto pozdrav cez LinkedIn, že ak si chce oprášiť federálne jazykové znalosti, oplatí sa teraz sledovať slovenské médiá...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.