Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: irizar #241250:
Ale inak sa rozpustia fixné náklady (príp. aj réžia) vo výkone 600k km a inak vo výkone 45k km.
Reakcia na: Valec #241242:
Blaguss jazdi v Ruzomberku za 1,67/km. Aj ked teda o uspechu ich cenovej politiky asi najlepsie vypoveda fakt, ze sa odvtedy ziadneho ineho tendru nezucastnili...
Reakcia na: 3pa3ck3 #241248:
Mne príde skôr diskriminácia že mestá si dnes musia platiť dopravu sami, kým dedinám ich ju platí župa. Človek z Marianky a človek zo Záhorskej Bystrice idú do práce podobnú vzdialenosť, ale dopravu kraj platí len tomu prvému.

Inak samosprávy si navzájom rovnocenné byť nemusia. Napr. v Česku niektoré kompetencie pre menšie obce vykonávajú obce s rozšírenou pôsobnosťou. Na Slovensku by sme zas ako príklad mohli použiť Bratislavu ktorá si na rozdiel od väčšiny miest v štáte sama spravuje cesty 1. a 2. triedy v intraviliáne.
Reakcia na: 810zssk #241246:
Nebola by to diskriminácia menších miest? Samosprávy sú predsa navzájom rovnocenné
Reakcia na: Ike #241245:
Ďalší level bude už len zadanie "CHCEME AUTOBUSY!!!!" 😂

Ale toto len dokazuje že malé mestá jednoducho nemajú odbornú kapacitu organizovať dopravu, čo je úplne pochopiteľné. Nemôžeme mať stovky veľmi dobrých odborníkov na VHD na Slovensku. Osobne si myslím že mimo krajských miest by MHD mala byť organizovaná župou. Povedzme že s možnosťou pre obce priplatiť si za vyšší štandard, či lepší CP, ale v rámci objednávky župy.
Reakcia na: 810zssk #241243:
Ja som myslel cestovné lístky, keďže v zadaní nie je ani žiadna tarifa. Pritom pri koncesii je podnikateľské riziko na strane koncesionára, takže cena by mala byť známa (ak si ju nemá stanovovať ľubovoľne sám).
Reakcia na: Valec #241242:
Ja som tam zákaz evidenčných lístkov myslím videl.
Reakcia na: 810zssk #241241:
Ako je možné limitovať max. počet miest fakt netuším, ale už som sa s takouto požiadavkou v jednom tendri stretol.
Mňa viac pobavili veci ako "centrálny dispečing mesta malacky" (aj s malým M), ktorý riadi vodičov MAD alebo Poverená osoba na meste, ktorá vypracováva Obehy (pričom cestovné poriadky vypracováva dopravca).

Zasa na druhej strane evidencia počtu cestujúcich sa môže (ale aj nemusí robiť) a to dokonca v režime tap-in/out. Či sa budú vydávať lístky sa nikde neuvádza. Vo vozidle má byť pokladňa spĺňajúca parametre ktoré "stanovuje Štandard predaja cestovných dokladov" (nikde nepriložený), medzi skratkami je aj OCL (bez ďalšieho uvedenia v texte). Jedno je isté, že pri nástupe bude vodič kontrolovať, či cestovania chtivá osoba je občanom mesta Malacky (ale ak nie je?).

Obočie mi zdvihla aj predpokladaná cena za danú zákazku uvedená v bode 7 výzvy, ktorá hovorí "Cena za 1 km v rámci podobných súťaži sa pohybuje od 1,50 do 1,90 EUR bez DPH/km pri štandardnej trase."
Pri výkone 45.000 km ročne, t.j. 3750 km mesačne resp. 7125 € bez DPH. Z toho zaplatiť 3 vodičov plus jedného záložného, vedúceho dopravy (OK, môže to byť aj jeden z vodičov), odpisy 5 autobusov (5 je v zmluve, zatiaľ čo v Opise sa vyžadujú len 4) a PHM... tak to uchádzačovi aj mestu prajem veľa šťastia.
Reakcia na: Valec #241239:
To vždy vyzerá najhoršie keď skopiruju dobre napísaný text a potom do neho dopĺňajú svoje úplne nezmyselné vety 😂

Inak zaujala ma požiadavka na MAXIMÁLNY počet miest v autobuse. To je čo za absurditu? 😃
Množstvo zastávkových prístreškov JCDecaux dostalo reklamy Kaufland, tie však neumiestnili do reklamných vitrín ale nalepili na sklo prístreškov z oboch strán. Napr. na zastávke Pri krematóriu (na znamenie) nevidí čakajúci človek v prístrešku prichádzajúci autobus ani vodič autobusu jeho. Neviem akému inteligentovi toto napadlo...
Súťaž na koncesionára MHD vyhlásilo (už skoro pred mesiacom) aj mesto Malacky. Či sa niekto do stanoveného termínu prihlásil netuším. Je však nespochybniteľné, odkiaľ skopírovali asi 90% textu v zadaní. Či však výsledok dáva zmysel a je možné podľa neho postaviť ponuku nechávam na samostatnom zvážení každého čitateľa.

https://www.malacky.sk/index.php?page=obcan&menuid=1445
Reakcia na: Viko #241237:
Aktuálne vysoké ceny energií a palív nemusia byť automaticky problém, pokiaľ má DPB dlhodobé zmluvy na dodávky (neviem, ako sa veci majú - nechce sa mi teraz lustrovať CRZ). Pri ad blue je ale riziko, že jednoducho nebude na trhu vôbec.
Reakcia na: fanatikmhd #241234:
Keďže problém s Adblue je kvôli vysokej cene plynu, neviem, či zrovna plynové 741 sú tá správna záchrana.
Už som som to tu raz asi spomínal. Viete mi niekto vysvetliť, prečo na niektorých videách na YouTube s jazdou historického autobusu vodič pri preraďovaní z nižšieho rýchlostného stupňa na vyšší dáva medziplyn? Veľakrát to robia aj vodiči, ktorí vyzerajú, že majú veľa najazdené a pamätajú si prevodovky bez synchrónov.

Skúsim sedliacky rozum:
Predstavme si, že vozidlo ide konštantnou rýchlosťou (bez straty rýchlosti) a teda aj výstupný hriadeľ sa točí rovnako.

Ak idem na 4. prevodovom stupni, mám nízke otáčky. Pri podradení na 3. stupeň výstupný hriadeľ cez točiace sa kolesá roztáča motor do vyšších otáčok. Aby mi (nesynchrónna) prevodovka hľadko podradila, odpojím hriadele cez neutrál, medziplynom roztočím motor do vysokých otáčok a následne hľadko zaradím tretí stupeň.

Ak idem na 3. prevodovom stupni, mám vysoké otáčky. Pri preradení na 4. stupeň mi výstupný hriadeľ spomalí otáčky. Aby mi prevodovka hľadko preradila, vytočím vysoké otáčky, zaradím neutrál, nechám stranu vstupného hriadeľa klesnúť na najnižšie otáčky a potom zaradím vyšší stupeň.

Medziplyn pri preraďovaní nahor mi pripadá to najhoršie, čo môžem spraviť. Aký to má význam?
Reakcia na: fanatikmhd #241234:
silova elektrina na tom s cenami tiez nie je uplne ideal.... (teda ak ju nevyrabas a nepredavas 😃 )
Pani, v nadvaznosti na sucasnu situaciu AdBlue, ma DP nachystany krizovy plan ako fungovat s E6? Co B741? Nepatria do planu "kdyz to nepujde", ako zaloha za toho casu nemozne fungovanie E6? Btw, co dramaticky rastucka cena plynu a AdBlue? Neovplyvni to zasadnejsie prevadzku? Nevie niekto ci sa ohladom toho uz zacali podnikat kroky?
Solo vozy 12M s diesel pohonom vyhrala SORka ( nevedno aka karoseria) - zdroj UVO
Reakcia na: 810zssk #241230:
Asi hej, sú na to nejaké zákony pre krízové situácie. Ak nie pred r. 2020, tak si ich pri príležitosti zavádzania koronafašizmu schválili.

Vláda nenechá žiadnu krízu nevyužitú, ale berie to vždy ako pomôcku na dosr***e vecí ešte viac, než boli predtým. 😁

Gejza - ak je narodnoštátnym záujmom zaistiť, že nikto nikde nebude držať nijaké zásoby vôbec ničoho pre prípad núdze, lebo nejaký pologramotný dement mu to pri prvej príležitosti znárodní, tak toto opatrenie bude fungovať dokonale. 😁

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.