Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aha

Nebude to teda elektricka aku si vacsina ludi predstavuje. Bude to nieco totalne prerobene. Potom si myslim, ze tato koncepcia ma blizsie k metru, ako k elektricke. Menej caste zastavky, trat aj pod zemou, vacsia rychlost - to uz je v podstate metro, rozdiel je len v zberacoch elektriny, nie?

Ak sa bude tato koncepcia presadzovat pod nazvom "elektricka namiesto metra", u verejnosti sancu nema. Lepsie by bolo nazvat to "prerobme elektricky na metro", ono by sa urobio par zmien, postavalo sa par trati, odbornici by vedeli, ze je to elektricka, ale volalo by sa to metro a vsetci by boli spokojni.

Lebo ako laik medzi vidim hlavny rozdiel elektricky a metra prave to, ze elektricky su pomale, stoja na kazdej zastavke, chodia po cestach zmiesanych s inou dopravou. A teraz sa dozvedam, ze su aj ine elektricky...

No ja neviem, myslim, ze potrebujeme 2 typy dopravy, jeden typ, co stoji na kazdom polkilometri - za takyto typ dopravy povazujem elektricku a druhy, ktorym sa dostanem z centra napr. do DNV maximalne cez 2 zastavky. Zlucit oba typy do jedneho asi nejde - jedna elektricka by stala napr. v karlovke na desiatich zastavkach a druha by sla z centra priamo do DNV a stalo by sa raz v Karlovke a raz v Dubravke - to nejde dat na jednu trat. Preto stale trvam na metre, popripade elektricke / rychlodrahe nezavislej na sucasnej elektrickovej sieti, ktora je dimenzovana na to, aby "stala kazdy polkilometer" a nie na rychle spajanie mestskych casti a centra. Tym sa ale asi hlavna vyhoda elektriciek straca, cize zase mi to ide k tomu metru.
Pozi: V zasade sa da povedat, ze navrhovana elektricka sa plne vyrovna metru na trase Luky - Stary most. Potom sa to zacina lisit - metro by islo pod zemou a elektricka podla toho realistickeho projektu by pokracovala po trati. Ak by sa vsak nasli prachy, elina by uz pri zostupe z mosta vedela zaliezt pod zem a prejst polobluk cez Nam. SNP a Hlavnu stanicu k Trnavskemu mytu pod zemou. Zalezi to len od toho, kolko penazi sa najde. Elektricka ma aj tu vyhodu, ze najskor to mozes postavit podla projektu a ked sa najde dalsi balik penazi, mozes dodatocne centrum "zakopat" pod zem. Metro by si musel pod zemou postavit cele...
k tomu mojmu dlhemu prispevku:

pri tejto vete:

Elektrickova trat v tuenli je uplny extrem: Blokove kolajnice B1 vo velkopolosnych paneloch BKV! Taketo trate su jedym z najhlucnejsich sposobov a sa vobec cudujem, preco su v tuneli, kde sa to este viac ozyva.

som mysle tu trat, ktora je dnes pod hradom a nie tu, ktora by sa mohla postavat. Postavat by sa mala trat s protihlukovymi a protivibrcnymi opatreniami (teraz je jedno ci to bude metro alebo elina)
si> keby bol kazdy ako ty...ale vacsina si cakajucu elektricku (napr. pri gastanaku) ani nevsimne...kazdy musi za kazdu cenu prejst este predtym ako prejde elektricka (co na tom ze po par metroch ostane stat v zapche)...a ked sa aj elina natlaci do stredu cesty, tak pokym este nejaky kusok miesta ostane tak vzdy sa najde niekto kto tam este MUSI prejst len aby nedajboze musel zastavit a pustit tu elektricku...
votrelec: ako si si uz iste vsimol, najradsej by som z centra mesta uplne odpratal individualnu dopravu, resp povolil tam len vjazd tamojsim obyvatelom, co kebyze sa aj kontorluje a dodrziava (nie ako v sucasnosti) tak by neboli ziadne kolizie s elektrickami. A okrem toho, ak aj riadim osobne auto a niekde trci neaky spoj MHD, VZDY ho pustim (totiz prepravuje viacej ludi ako ja a z toho dovodu mu dam prednost !), obcas sa zlutujem nad neakym nakladiakom, ale ak pustim neake osobne auto, to sa musi nieco vazne stat...
QUAKEMAN:
Ano, furt to chceme, ale akosi sa to stale nedari. Peven dufam ze teraz to vyjde! Dvojstovaky boli popri 6MTckach najlepsie dvojosaky v BA (subjektivny nazor, tak ma za nho nechytajte :-))
Pozi:
Provizorne reisenie je to, co je v Petrzalke dnes - autobus. Elektricka moze plnohodnotne nahradit metro a v centre moze ist tak po ulici, ako aj pod zemou. V mestach Vieden, Hannover, Brussel, Stuttgart, Rouanne, Karlsruhe, Strassburg, Philadelphia a inych su elektrickove trate pod povrchom. Je to technicky realizovatelne a dovody preco sa komuto rieseniu jednotlive DP odhodlali su zrejme: Elektricka ma uz vybudovanu siet a ked ju chceme dostat niekam, kde sa po povrchu neda, tak ju dame pod zem. Naklady na podzemnu trat elektricky a metra su priblizne rovanke, ale eketricka moze ist pod zemou napr. 500 metrov a potom vyjst na povrch. Metro som v uliciach este nevidel (na povrchu ano, ale to urcite nie v centre v mestskych ulickach). Takzte ak chces stavat metro aj cez centrum BA (okolo centra ho viest je blbost), tak potom cele pod zemou (cena ti pekne stupa). Elektricka by mohla ist pod zemou napriklad z Trnavskeho myta cez Sancovu na HLST a vsade inde vyuzit uz existujuce kolajove useky (alt. usek: Hodzovo, Stefanikova HLST - pod zemou samozrejme). K tomu, ze elektricka je pomala: Treba ju prferovat tak, ako je to bezne na zapade. Si myslis, ze USA su tak chudobna krajina, ze si nemozu dovolit metro? Urcite nie, ale z hladiska logiky dosli k zaveru, ze elektricka v podzemi dokaze tak isto splnit poziadavky prepravy.

Ked postavis do Petrzalky elektricky, tak problem neodsunies, ale vyriesis ho. Prepravna kapacita je porovnatelne a vseobecne su drahove vozidla lepsia ako cestne (inac, neveim ci vies, ale aj trolejbus je drahove vozidlo)

--

Elektrickova doprava v Bratislace - meste je rychla. Neveim, ale chod sa niekedy pozriet napr. do Prahy, kde elektricka stoji v zapche aj 5 minut, lebo po jej telese jazdia aj auta a vytvaraju sa pekne zapchy.

Plnou preferenciou elektricky dosiahneme naozaj plynuly pohyb vozidiel. Aj v centre.

--

Hlucnost:
VAL (alebo aj gummibahn) urcite nie je hlucnejsi, ale porovnanie hlucnosti bolo s tazkym metrom (Praha, Berlin, etc...) VAL zrejme nebude, lebo podla najnovsich informacii viem, ze METRO a.s. neplanuje uz viacej VAL, ale tazke metro.

Tak napriklad v Berline ked sa stavalo meto tak sa povedalo: Uz mame konecne tunel, uz aby vlaky behali a postavila sa trat. Po rokoch vsak euforia ludi opustila a ver mi, zacali sa stazovat, ze az na 10. poschodie je citit otrasy ked ide pod domom vlak. A ako by to bolo u nas??? Asi takto: Postavi sa tunel a ak bude tazke metro, tak ludi vobec nebude trapit ci je hlucne, ale aby jazdilo co najskor. Urobime tu istu chybu ako Berlin a po par rokoch to dopadne vymenou podlozia trate a to su dalsie investicie. Elektrickova trat v tuenli je uplny extrem: Blokove kolajnice B1 vo velkopolosnych paneloch BKV! Taketo trate su jedym z najhlucnejsich sposobov a sa vobec cudujem, preco su v tuneli, kde sa to este viac ozyva.

Elektricka vzhladom na nizsi osovy tlak (elektricka 4 tony, metro podstatne viac, aj 10 ton) urcite nesposobuje take otrasy a nevytvara take sily v kolajovom lozku. Metro si mozes prirovnat skor k zeleznici, a ta si vyzaduje kvalitne trate, ich castu a narocnu udrzbua a pritom ti pekne stupa cena prevadzky a udrzby. Teraz nechcem povedat, ze elektrice staci trat obnovit raz za 50 rokov, ale iba to, ze aj ked sa trat zenedba, tak zdaleka to neznamena koniec - pozri si Razusovo nabrezia v useku Novy most - Nam L. Stura alebo Vajnorsku ulicu pred Polusom. Metro by po takej trati nepreslo, elektricka ano, ale ako pohodlne je to pre cestujuceho???

--

Elektricku pod zem tam, kde nie je miesto - je to plne ralizovatlene a v hore uvedenych mestach to tak funguje.

--

Hlavne tahy (stanice, letisko) moze kludne spojit elektrickou, iba v nasich myslach si vsetci pod pojmom elektricka predstavime take cervene cudo, ktore stoji kazdych 200 metrov, zvoni, je pomale a caka na krizovatkach. Chod sa niekedy previezt do Brna, kde sice cez centrum idu pomalsie ako u nas. Rozsiel uvidis, ked sa odvezias linkou 8 na Lisen. Absolutne mimourovova rychlodrazna trat, kde by metro nebolo vobec rychlejsie. A vsimni si tu modernu konecnu zastavku. Preco by sme nemohli mat taku trat v Petrzalke, alebo v Karlovej Vsi, Dubravke a DNV? (osobne si myslim, ze DNV by sa mala skor spojit cez lamac, patronku a hlst - ale nie metrom ale elektrickou) Karlovka: staci porusit par prejazdov cez teleso (ostatne vybavit preferenciou napr. kolajnicovymi kontaktami, ktore automaticky upravia svetelnu signalzaciu ked sa blizi vlak - smerom na Zlate piesky to uz mame a funguje to viac ako 10 rokov, preco je to iba tam???). Zrusit zbytocne zastavky (niektore su naozaj velmi blizko, v Brne su ludia zvyknuti slapat na zastavku aj pol kilometra, tak preco by to nemalo fungovat aj u nas. Myslis si, ze metro bude rychle aj ked bude stat pri kazdej vrbe? Alebo co potom, ak ho postavis a ludia budu nadavt ze stoji kazde 2 km. Vratim sa k Brnu. Chod sa odviezt napriklad aj linkou 1 na Bystrc a mozes ratat pocet prejazov cez elektrickove teleso a frekvenciu zastavok - bude prekvapeny. A vobec, zrataj si, kolko krat elektricka zastavi a kolkokrat z toho na zastavke. Budes prekvapeny.

--

Dakuem ti za tvoj nazor a mas pravdu, treba byt objektivni, ale to my sme. Prosom ta neber nas ako tramofilov, ale ako ludi ktorych dotycny problem zaujima a ponukame jeho riesenie. Ludia na Magistrate ani nevedia co to elektricka je, stale pod nou vidia iba to co tu terz mame - ja by som im navrhol ist sa pozriet do sveta aby videli, co sa s elektricky spravit da. Nemusia ani cestovat daleko - co tak ist do Brna (pozriet rychlodrahu), Viedne (podzemne trate elektriciek)?
Ale predsa automobilova doprava v centre nema co hladat, tak ake zapchy? 🙂
si: najzavaznejsi problem elektriciek v centre je ich koliznost. Sice je pekne, ze budu mat prednost, ale si viem zivo predstavit, tie zaapchy na krizovatkach co tie eliny spoosobia.
Naozaj perfektna stranka, nema chybu. Dobra praca.
Viete o tom že historická električka Tatra Studénka č.203 sa pravdepodobne vráti naspäť do Bratislavy?
pozi: suhlasim s tebou, ze v sucasnosti sa elektricka cez centrum len tak prevlecie... ale pri zmene pristupu, ktoreho aspon ciastocne naznaky uz badat, a to takom, ze elektricka ma na krizovatkach prednost,sa da ziskat celkom slusne urychlenie dopravy. Okrem toho sa da napriklad aj zredukovat mnozstvo zastavok, a opravit trate (co cele dokopy este vzdy vyde vyrazne lacnejsie ako metro) a som zvedavy ako sa potom budes hadat o rychlostnych vyhodach metra.
...ten zvysok sa mi komentovat nechce, len zaver:
Prave metro ta bude zvazat do lievika na safarikovo nam, elektricka sa da bezproblemovo rozvetvit na rozdiel od metra a kvoli znizeniu zranitelnosti je vyslovene nutne spravit este minimalne jeden prepoj cez dunaj. To co tu je prezentovane ako projekt trasy elektricky do petrzalky je presna kopia trate metra, takze ked to nazyvas lievikom, presne to iste ti spravi aj metro, akurat s tym, ze elektricka ti moze hned pokracovat dalej po kolajisku, ktore sice nie je v najlepsom technickom stave, ale vedie tak na zapadne konciny mesta do dubravky, ako aj na vychod do race, zlate piesky a do ruzinova...
Moj dojem z teba: zjavne si vyrastol na demagogii sucasnej garnitury bratislavskeho magistratu a nikdy si nevidel rychlodraznu elektricku...Prave kvoli takymto ludom si myslim zeby bolo vhodne to metro postavit, aby pochopili ze to nie je vseliek a prave vtedy ked to uz aj uvidia na vlastne oci hadam pochopia... bohuzial je to drahy dokazovy prostriedok...
Takze k tomu metru/elektrickam.

Riesenie dopravnej situacie je dhodoba zalezitost a rozhodne to nie je tak, ze si povieme, ze mame malo penazi, tak spravime nieco provizorne. Ludia, toto je dolezita vec a setrit sa ma na inych veciach. Ak by tu namiesto metra boli elektricky, problem by sa len odsunul nedostatocnym riesenim. Ak by sme na metro v ziadnom pripade nemali, diskusia o nom by neexistovala.

Ak mi niekto povie, ze doprava elektrickou po meste je rychla, tak sa asi vozi do prace vrtulnikom a o MHD len teoretizuje. Elektricky sice skoro vsade maju vyhradene pruhy, ale musia cakat na krizovatkach, semaforoch, zdrzuju osobnu a pesiu prepravu...

Co sa tyka hlucnosti, nepochopil som prispevok toho, kto tvrdi ze metro je hlucnejsie. Metro by bolo vacsinou pod zemou, cize by nadzemna hlucnost v tychto usekoch nebola ziadna. A nejedna sa nahodou o metro na pneumatikach? To sa so skripajucimi zeleznymi kolesami elektriciek ani neda porovnavat.

Riesenie dopravnej situacie v centre mesta je pomocou elektriciek nulove, a ak niekto hovori, ze aj elektricka moze ist pod zem, tak nech sa zamysli, ci je to aj potom tak vyrazne financne vyhodnejsie ako metro.

Tiez som za nazor snazit sa strcit dopravu aspon v centre pod zem. Hore by bola len taka doplnkova, ta tam v podstate je - dnesne elektricky. A hlavne tahy - spojenie centra (stanice, letisko, ......) s mestskymi castami by bolo riesene rychlym metrom. Ajtak to raz budeme musiet postavit, tak preco zacinat s elektrickami?

Vidim, ze je tu par elektrickofilov, ale to nic... ked bude metro, aj potom sa mozte vyzivat na novych zberacoch a inych prkotinach. 🙂
Ale vazne, aj napriek vasej zalube v elektrickach treba byt objektviny.


Zaver:
Dufam, ze za 10 rokov sa nebudu ludia z Petrzalky zvazat vsetci ako lievikom priamo do centra na Safko, kde sa vsetci udusia v desattisicovej tlacenici, kde by cakali na dalsie elektricky a autobusy. (ozaj a ta elektricka pocita so starym mostom? to je nejake divne - sak, ten sa dovtedy rozpadne)

Dufam, ze za 10 rokov nebudem chodit domov do Devinskej Novej Vsi elektrickou cez Karlovku a Dubravku a novopostavenou tratou do DNV, pretoze to by bolo utrpenie, na ktore nechcem ani pomysliet.
drink: projekt rata s moznostou otacat elektricky za safarikovym namestim odbocenim dolava, cez nam L Stura nazad na safarikovo a hore na most (prislusne vyhybky a kolajove prepoje su zahrnute v cene). Stat po trase na kazdom kusku nie je velmi rozumne, preto by som nerobil ani zastavku na estakade krizujucej zel. trat do petrzalky, ved asi 200 m odtial bude zastavka/stanica "Farskeho" - ak to bude stat pri kazdej vrbe, tak to bude pomale, a o to asi nik nema zaujem. Osobna zeleznicna doprava aj tak zatial v petrzalke velmi rozvinuta nie je, a ak by sa rozvinula, tak elektricka sa da vetvit a nie je problem spravit trat k zeleznicnej stanici.
tr3mp: ja osobne som za obojsmerne vozidla a aj by som celkom rad umiestnil na urcitych miestach trate kolajove splietky na prechod z jednej kolaje na druhu, ale o tomot sa mozme bavit ked sa podari vobec tu trat presadit. Rovnako sa mozme potom bavit napriklad aj o rozchode, ale teraz musime byt jednotni a zbytocne nespekulovat, caka nas tazky a rozhodujuci mesiac...
Juro: vid vyssie a nad zabezpecovackou som tiez uvazoval, ale na tej sme sa potom s Turbom nedohodli..., Stefanikova... vela ludi by tam rado vidiet nazad elektricku, ale jedina schodna cesta bude asi dat ju tam pod zem a na to zatim peniaze nie su...
ALL: zajtra vsetcia co len troska mozte, pridite o deviatej na to stretko (stretavama sa o 8:45 na primacialnom namesti) - potrebujeme kazdu podporu, aby nas tam bolo viacej ako lunackovcov :-))
Perlička dňa: 14Trka (myslím 6252) je po VP. Čo je však sranda je to, že dostala nové zberače a ešte najväčšia sranda je to, že má nové sťahováky Railtech, tie isté ako najnovšie 15TrM
Vo stvrtok od 9.00 do 13.00 sa uskutocni v zrkadlovej sieni primac. palaca seminar s nazvom Kolajovy system hromadnej dopravy, Bratislava a region. Pozvana je verejnost, obcianske aktivity, poslanci mesta a pod 🙂 (vecernik)
no dnes som sa v sme docital:
"Komisia na privatizáciu Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) včera vyhodnotila víťazov súťaží v prvých dvoch podnikoch. Francúzsky dopravca Connex Transport, patriaci do globálneho holdingu Vivendi Enviroment zvíťazil v tendri o SAD Bratislava."

dalej najdete v clanku (myslim, ze odkazy nejdu uverejnovat - ale dam to do mojej www.stranky 😃
hee - no nerozumiem tomu preco vam to tak vadi - ved je vas tu dokopy 20, co furt diskutujete a inde, ked su desiatky, ci stovky ludi, tam im moj nick nevadi a ze tam je anndy*** kopu krat.
(ja som napr. hned vedel, ze od tr3m o tej 6634 je pre mna, aj ked tam bol anndy - ale to iba mozno preto, ze to citam POZORNE)

zmenit ho mozem, ale nechcem - som ochotny urobit este toto - ale viac ne - ak to uz niekomu bude vadit ma smolu a nech si to necha pre seba
Andy: re na:#5887: to preto, lebo v Bratislave prevadzkuje MHD dopravny podnik 🙂 Podobnych nezmyslov by si nasiel urcite viac. Ked som pouzival MHD aj ja, tiez ma vela veci rozculovalo. Odkedy som sa prestahoval blizsie k praci (3 min. chodze)tak sa mi zije lepsie 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.