Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No toto, išiel som dnes s Andym s šerblami 2601 a 2602 a ani jeden nekúri. (Asi ako Ik435). 2601 jazdí relatívne v pohode (ako Ik435). 2602 má trochu problémy s rozjazdom, zubatý fekál seká a je to lenivé.
#9713> zastavka je na tej krizovatke Karloveska-Dev.cesta-Botanicka...zrejme je natrvalo premiestnena, lebo po povodnej zastavke uz nie je ani stopa, a na tej novej je aj na ceste namalovana...a dovod je podla mna v tom, ze povodna zastavka bola uplne od veci umiestnena 🙂
#9715> 2601 nema tmave skla, takze beriem spat svoju poznamku 🙂
turbo> nebolo to nahodou BA 069HI ?? lebo taku ma 2601, teda ak som si to dobre zapisal 🙂 dnes obidva klbove plynaky na 61...

btw. v 2601 sa vzadu neda otvorit okno 😞 strop zas niekto prisroboval tak, ze na niekolkych miestach popraskal...
TeBeCe> 2601 jazdi uz dlhsie, vraj mozno udajne zrejme jazdia uz dokonca tri (Info: vodic 2001, krycie meno Igor 😉 ). A vraj su bezpecnejsie ako naftaky pretoze: CNG je zmiesany s dusikom ktory mrazi co moze a nadrze sa daju odstavit minimalne troma sposobmi: manualne, v poistkovej skrinke a vypnutim motora. A 2602 vyslapala aj 83 (hoci s meskanim) o com sa dost vazne pochybovalo.
No neviem si moc dobre predstavit kam, a hlavne preco tu zastavku Riviera presunuli...
No ak by vas zaujimali foto tbusov a busov v atenach.

Su to posledne policka filmu a nie vsetky mi vysli podla predstav (malo casu a pod.)

tbusy:
http://www.anndy.host.sk/tbus1.jpg - VanHool-najnovsi typ, jazdia aj klbaky
tbus2 - neoplan - vyzbroj kiepe - jazdia aj klbaky
tbus3 - ziu8 - ale blba fotka 😞 - klbaky som nevidel

autobusy: - rozna zmes - tie modre - to su nejake asi ine ako MHD (ale jazdili rovnako casto) - standard mhd mal farbu ako tbusy. Vsetky busy boli mercedesy, ci neoplany, sem-tam nejake volvo. Videl som aj par Renault Agora CNG + klima. Tie mali odlisny nater symbolizujuci ekologicnost - ale 1000x krajsi ako nase draky. Resp. vsetky vozidla MHD, aj tie modre, okrem ZIU9 mali klimu - a ze to nejde, resp. ze sa to neoplati. Je pravda, ze niektore vozidla mali aj otvaracie okna + klimu.

bus1.jpg
bus2.jpg

Viacej som za hodinu aj nieco nestihol zistit 😞.

P.S. V druhom najvacsom meste - Solun (Thessaloniky) jazdi MHD zvacsa na Volvach a Mercedesoch, ale ziadne nemaju klimu a su viditelne ovela starsie, ako v atenach.
Hmm, dnes som na Racku o 9:36 videl prefrcat dajaky klbaty CNG VRAK, evidencko nemal, ale SPZ je BA-096-HI. Mal tienene okna. Okrem toho som zo 61-tky na Trnu zbadal este dalsi CNG VRAK bez cisla, ale to bola kratka Vrakosa. SPZ som si nestihol vsimnut.
Víkendové zvláštne linky stáli za to (samotná akcia na Východnom už menej), ďakujem všetkým nadšencom. Len by bolo vhodné nabudúce presne inštruovať vodičov, kde majú zastavovať. T2 v nedeľu zastavovala na všetkých zastávkach. 38-ka zastavovala len kde-tu, v sobotu ignorovala zastávku Černockého, kde som chcel nastúpiť, v nedeľu zasa prefrčala okolo manželky na Peknej ceste.
Anna Malikova bude potrestana tym, ze skoncila sa jej kariera. Po volbach.
Hroch: No neviem, asi budu okolo toho tahanice, vraj dispeceri dostali tazku ulohu spisat zoznam polepenych zastavok 🙂

prezident: Co tak si precitat spodne riadky na Uvodnej stranke? 🙂

Par postrehov z historickych jazd pocas soboty a nedele. Konecne sme mohli vidiet v akcii T2 c. 215. Je sice nedokoncena, ale aspon je opat v uliciach. Niektore veci na nej ma dost sklamali (posahany lak vzadu, lepene evidencne cislo, krivy dekel nad dverami), inak je ale na celkom solidnej urovni. Na celej akcii, pri ktorej historicaky dopravovali ludi na zeleznicarsky zraz, ma vsak najviac sklamalo spravanie niektorych "priaznivcov MHD". Oni sa totiz asi z dlhej chvile rozhodli doskrtat par cestovnych poriadkov linky X len a len preto, ze tam na nich bolo "www.iMHD.sk". Takto si teda cenia to, co sme spravili na poziadanie veduceho prevadzky Krasnany zadarmo a vo svojom volnom case. Aspon vidiet, kto sa v tej akcii angazoval preto, ze ho to bavi, a kto preto, ze dostava od Tatraturistu 100 Sk za hodinu... 😞

P.S. pre "priaznivcov MHD": Zajtra (vlastne dnes) ideme opat v nasom volnom case strhavat tie cestovne poriadky, takze urcite jasate radostou 🙂
No a este mi skuste vysvetlit preco sa v Rige, San Franciscu a inych mestach nepouzivaju pantografy, ale maju tam tie palice ako na trolejbusoch, ved to potom na kazdej vyhybke maju aj trojelovu vyhybku... Uchadza mi zmysel.
ad revizori: asi zalezi na tom, akeho revizora clovek stretne. ja som si minule s jednym paradne pokecal, rehnili sme sa na tom, ze s nimi jazdia policajti v policajnych autach... ale su aj svine. mne sa aj tak najviac paci, ako sa niektori nenapadne plizia. nedavno som dobehol 210, nastupil s obrovskou igelitkou, prave som sa usadil a spokojne si odfukol, ked mi do ucha odnikial zaznelo "revizia cestovnych listkov". skoro ma slak trafil, normalne som vyskocil zo sedadla, hehe 🙂 chlapik sa urcite uz radoval, ze ma ma. ale smola, ja elektricenkujem... 🙂

d3k0: ad zastavky - never tomu, ze nemenovana slovenska narodna strana c. 23 dostane mastnu pokutu... ak sa nemylim, je to totiz v nasich zakonoch vyriesene velmi mudro: pokutu moze dostat iba osoba, ktora plagaty vylepovala a prichytili ju pri cine. strane totiz nijakovsky nemozes dokazat, ze svojich ludi neinstruovala, kam plagaty lepit mozu a kam nie... takze sa obavam, ze lepiva anca odide nepotrestana...
To tulenique:
KLF kecá. V Rize jsou všechny vozy z ČKD téčka. Žádný vlečňáky tam nemaj. Už z výtoby chodily do bývalého CCCP vozy T3SU se zásuvkou 600 V. Je to ta škatule nahoře na čelech vozu (na předním čele je přímo nad orientací s číslem linky). Zásuvka je jednopólová a ten kabel, kterým se to spojuje je tudíž jednožilový.
Ještě větší maso jsem viděl v polských Katowicích. Tam mají od pantografu po střeše na izolátorech, které jsou dost podobné bleskojistkám, tyčové vodiče, které vedou většinou na oba konce vozu. Na konci střechy je tato tyč ukončena na izolátoru. Při spřažení vozů do soupravy se prostě pod matkami na koncové izolátory přišroubuje kabel s oky a jezdí se na jeden pantograf. Existence jakýchsi odpojaovčů a podobných vymožeností jim asi zůstala důkladně utajena.
prosim vas naucte vasich revizorov slusnosti a tomu ze sa na nich niekto vdy pozera.ako napriklad pred vcerom som si oznacil cestovny listok potom co mi koncil casovy limit a pan revizor nahodov nastupoval. kedze si ma vsimol tak zacal byt agresivny a vyhrozoval mi pouzitim sili ze cestovny listok je neplatny lebo som ho oznacil v jeho pritomnosti a to je asi nezeleny priestupok u revirora. po dlhom handrkovani mi listok vytrhol a roztrhal. ja som sa ohradil tym ze mam aj listok ktoremu akurat skoncila lehota. ten mi vsak vytrhol z ruky a sladkym esmevom sa usmieval. takze mili cestujuci v bratislave je asi zbitocne si oznacovat cestovne listky lebo vam ich revizor aj tak roztrha. pre uplnost bol to revizor cislo : 45. taketo svine by ste mali asi prepustit.
za pochopenie dakujem a kupujem si auto.
Pozeram si fotky elektriciek z Rigy a jedna vec mi nejde do hlavy. Ked je na fotke suprava 2xT3, tak zberac (palicu) ma zdihnutu len prvy voz. Odkial ma stavu druhy voz supravy, ked ma dole zberac? To si v Rige prirobili nejake silnoprudove prepojenie vozov supravy, standartne to T3ojky snad nemaju... Ako to vlastne je?
TEBECE: Takze z KE solarisov to je 3514 cislo nebolo nastriekane , kvoli vystave.Este poznamenam ze na rozdiel od toho co ste mali v Ba je to najsilnejsia verzia solarisu z motorom DAF vykon ma o 50koni vyssi ako ten co ste mali v BA .Ma kabinu ako si uviedol a vylepseny palubny pocitac.Na kazdej naprave ma kotucove brzdy , ABS , ESP a splna EURO 3.3510 ktory ste mali v BA nemal ESP a kotucove brzdy mal len na prednej a zadnej vykyvnej naprave.Novemu solarisu ubieha zadok len 1,4m a tie starsie 1,6m.Motorovy tunel je v 3514 inac tvarovany.A este retarder sa da ovladat packou alebo pedalom tak ako je to na KAROSACH 9-rady.

Vcera som bol v BLAVE a tiez som sa viezol v SDKU, je tak isto na prd spravena ako ta v KE.Tie nalepky tam nemali byt.Ked to budu davat dole tak to pojde aj z lakom.

KLF:Mozes mi napisat mail

D3k0: Tymi busmi som chcel naznacit kde sa stracaju naklady v DP. Vcera som bol naposledy na Vylete v BA.Od nedele 15.9 prichadzaju kosice o mna. Vychodnar sa stahuje na zapad.Tesim sa na spolupracu.dufam ze sa coskoro uvidime.

ALL: K tym rakovina busom.U nas v kosiciach dali na rakovina linku Solarisi .Presnejsie line 12.To bol chory napad. Napisem nieco k nasej rakovina linke.
Tu v Ke To do 1.9 vykonavali karosy 932.Boli tam rozny vodici.Ale jedna partia sa mi velmi rata.Neuvadzam EV.c lebo nemusel by som dobre skoncit. Pri nastupe do vozu vas hned ocarili komunisticke hlasky polepene v okoli vodicovej kabiny.Z kabiny je pocut tvrdo bijuci house na cely autobus nieje pocut takmer vlastneho slova.Autobus plny dochodcov.Pristupim ku kabinke vodicavodic sedi len v tricku .Vonku je na roztopenie v autobuse 2 horsie.A mali ste vidiet dochodkynu ktora si sla kupit listok.ten pohlad a to tie reci no comento. Ale je tam kope prihod z tym vodicom.On si z dochodcov robi totalnu srandu.Stal v predu pri kolegovy a stara baba chcela vidiet na cestu.Nakoniec sa nezdrzala a povedala mu nech si ide sadnut na sedadlo a ze v predu nema co postavat.On sa zobral a sadol si namadlo co je pri prednych sedadlach.Staru chytala zlost.V tom si pustil taku ranu.Ze to bolo citit na pol busu.Stara okamzite vystupila a bol pokoj. Ten ked isiel 12 tak pol starobinca odmietalo nastupit. Ale viacej nepisem aby si ma nechytil pod krk.

Z: U nas sa tiez robia cary mary a riadne.Napriklad. 6244 autobus jazdi posledny den na linke, vyzera ako jeden z tych na fotkach co ste vyssie uviedli.Cit crep.Z adve dni je z neho uz dielensky voz.po roku az nevladze vyliezt uz ani z Garaze.A na druhy den vyde 6244 ako posledna seria 732 z kabinkov a oznacene ako GO kosice.Dobre cari mari.Islo o ukrainsky dovoz.A takych tu mame 10 vozov len z karos a jeden ikarus 4126

Andrej:Solarisi a blava neviem ti to len tak rychlo napisat musim si bratislavsku MHD poriadne obzriet aby som vedel presne povedat .Musim sa pozriet na linkove vedenia a vyuzitelnost liniek aby som vedel povedat.A co sa tyka prevadzky niesu narocne ale treba mat uz servis z pocitacom a myslim si ze neboli by s tym u vas ziadne problemi.A co sa tyka zavad, su tu problemi z ulozenim kardanu v loziskach.A inac takmer ziadne problemi.jeden mal teraz menene vstrekovacie cerpadlo a jeden stoji odstaveny z dervou strechou.Ale bol to dosledok havarie.poviem to je to sama elektronika a ikarus 435 nemozno poprovnavat z elektronikou.To ako keby si porovnaval ziarovku a Mikroprocesor.
Tri pripady z MHD:

1, Praha, 19.8.2002, par dni po zaplavach. Linka elektriciek - 17 docasne presmerovana na Pankrac. Suprava 2xT3, v kazdom vozni cca 10 ludi. Elektricka zastavi, vtom sa do predneho vozna cez stredne dvere nahrnie sest 13-rocnych vyrastkov, niektori s horiacimi papierikmi s tabakom v ustach a samozrejme s velkym krikom.
Nikto si ich moc nevsima, ked vtom postarsi sofer otvori dvere a zaveli "VON!". Decka sa priblblo pozeraju, ale sofer stale hovori "VON!". Sofer sa zarazi, obrati sa, vojde do kabiny, otvori dvere a caka, kym decka neodidu. Dvaja chalani, ktori nastupili este skorej a trosicku kultivovane, hovoria, ze oni tu boli skorej. Sofer ich necha a vyhodeni sa este dohaduju s tymi vo vnutri, kde sa stretnu...

2, Linka 83, Zochova, jesen 2001, 17:30. Dvaja studenti, jeden z nich cudzinec. Nastupia do sardinkarne I280 s plnymi ruksakmi. Postavia sa do priestoru medzi 1. a 2. dverami. Tri miesta medzi dverami volne. Autobus sa pohne, studenti cakaju, nikto si nesada. Tak sa rozhodnu, ze si sadnu, nikto iny si nesada, oni maju tasky, daju si ich do ulicky a stojaci budu mat trochu viac miesta.
Na Hodzku do autobusu nastupi len par ludi. Zo zadneho oddielu sa cez preplneny bus zacne predierat objemnejsia starsia pani, ked dojde k studentom, sadne si na volne miesto a zacne:
"Ach, ta hrozna mladez, nikoho si nepusti sadnut..." sedi a hovori dalej, "juj, ti nevychovanci!"
"Prepacte pani, ale nikto si nechcel sadnut..." obhajuje sa student.
"Ach, joj, tie hrozne decka..." nenecha ich dohovorit pani, "take nevychovane"
Cudzinec nerozumie, smeje sa, mysli si, ze pani ma nieco s rozumom.
"Ach, a este sa smeje! Ti nevychovanci..."
"Prepacte pani, ale nikto si nechcel sadnut, my mame tasky, tak sme im aspon trochu uvolnili miesto..."
"Joj, ta hrozna mladez..., starych ludi nepusti sadnut" sediac ukazuje na skupinku tridsiatnikov, ktori stoja okolo.
Studenti sedia, jeden z nich sa zamysli, vstane, zahranicny student vstava tiez, na Sokolskej vystupuju. Pani si hundre dalej: "Ta nevychovana mladez, ti ..."

3, Praha, Bus. Plnsi autobus, na dvojsedadle sedi matka, vedla 6/7-rocne dieta. Nastupi starsi pan, ale nema miesto na sedenie. Okolocestujuci si to vsimnu a jeden z nich vravi:
"Pani, mohol by sa vas syn postavit a uvolnit miesto tuto panovi?"
"Viete," hovori pani, "my ho vychovavame demokraticky, neprikazujeme, nerozkazujeme mu..."
A vtom sa stane nieco necakane. Jeden "vyrastok" vytiahne zuvacku z ust, vlepi ju pani do vlasov a hovori:
"Mate pravdu, aj mna vychovali demokraticky, mozem si robit, co chcem..."

Tak, aspon vidite, ze vsade su dobri aj zli ludia. Zalezi len na tom, coho vidi dany dotycny viacej, aby si urobil mienku.
#9697> Pardón, DÁMY a páni (zabudol som na Z).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.