Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #15746:
Jasné. Ale po pravde - najprv by bolo nutné zabezpečiť, aby aspoň súčasné nočáky jazdili v znesiteľnej frekvencii. 😉
Reakcia na: Vladimír #15744:
Ja som pochopil co si navrhoval, len 1. viem ze ludia neradi prestupuju (aj ked pokial by sa spoje cakali, nebol by to az taky prob) a 2. ze v oblasti ktoru by si postihol prestupovou linkou vystupuje zo sucasnej 512ky dost ludi.
Ono by to asi chcelo si nad to sadnut a pospekulovat (ale ma to vyznam, ked to je aj tak cele iba v hypotetickej rovine?) - totiz dalo by sa mozno dosiahnut viacej navrhnutim noveho linkoveho vedenia...
Reakcia na: Neopl@n #15743:
Vychádzal som z toho, že N63 aspoň naznačí, že sa pôjde cez Brnenskú do oblasti SAV. N37 by (podľa mňa) zvádzala myslieť na Mlynskú dolinu a Nový most.
Reakcia na: si #15742:
Akosi si nerozumieme. Ja som predsa nehovoril o žiadnej možnosti, že by tieto zastávky neboli nočnou dopravou obsluhované!
Pôvodne som uvažoval len zameniť koncové úseky L510 a 512, aby mohla byť jedna z nich trolejbusová (510):
t-510: ...Popradská - Dudvážska - ČILIŽSKÁ
a-512: ...Hradská (Nová Vrakuňa !!!) - Komárovská - Krajinská - ŽST POD. BISKUPICE
Takže nová Vrakuňa by bola obslúžená linkou 512, Dolné Hony linkou 510.

Potom som navrhol zlúčiť 512-ku s 514-kou do trasy Vajnory - Jurajov dvor - Trnávka - Astronomická - Nová Vrakuňa - ŽST Podunajské Biskupice. Táto linka by NAĎALEJ OBSLUHOVALA oblasť novej Vrakune, ale nie priamo. Po Ružinov by sa cestujúci odviezli električkou a na Astronomickej by presadli do pripraveného autobusu smerom do Biskupíc.
Reakcia na: Vladimír #15735:
ja neviem, to pisal andy 🙂 #15712 ta 505 by mohla byt radsej N37
Reakcia na: Vladimír #15741:
Mam na mysli "novu" Vrakunu, t.j. zastavky Stavbárska, Estónska, Šíravská. Hlavne na Estónskej zvykne vystupovat slusnejsie mnozstvo ludi...
Reakcia na: si #15740:
Ak máš na mysli (ohľadne tej 512-ky) dostupnosť na Dolné Hony, tak nezabúdaj, že tie by z centra obslúžila 510-ka (N200).
Reakcia na: Vladimír #15734:
niektore cisla su fakt sporne (napriklad taka N78 ktora ak by zobrala trasu 512ky, tak by bola iba polovicna 78ka a ak by si ju este otocil do biskupic, tak ani to nie... Btw, tebou navrhovana zmena trasy a intervalu linky 512 (prispevok #15653) z trnavky do biskupic by neviem nakolko bol dobry, vzhladom na to ze zo sucasnej 512ky vystupuje polovica ludi v "novej" Vrakuni a druha polovica na Dolnych Honoch (ale bolo by to uvazovatelne, kedze tam nie je ani nahorsia pesia dostupnost (pouzivam ked mi zdrhne 78ka a nechce sa mi cakat, ze ju dobehnem po vlastnych vo vrakuni 🙂 ) zo zastavky Cilizska co by bola konecna trolejovej linky)
Ešte som zabudol z toho článku o GIB: „V Rači má svetelná signalizácia na križovatke ulíc Čachtická – Detvianska umožniť uprednostnenie MHD a zabezpečiť bezkolízny prechod chodcov.“ Takže zrejme tam bude snímač. Len dúfam, že to bude spravené tak, že elina bude mať stále červenú a keď sa prihlási tak jej skočí zelená až kým neodíde.
Tuším svitá na veselšie časy čo sa preferencie MHD týka.
Reakcia na: hroch #15730:
Ja by som trolejbusy do Petrzky netahal tiez. ja si myslim, ze vzhladom na to AKY typ ludi v Petrzke byva a ako vyzraju tamojsie zastavky, autobusy - nechal by som tam premavat sroty, alebo aj ked nie sroty, tak iba autobusy. Keby v Petrzalke chodilo metro, tak ja by som nemal odvahu sa tam po veceroch a nociach pohybovat sam. Tie stanice by vyzerali ako v Bronxe podla mna. To by som sa tu aj stavil.
Proste do Petrzalky AK nieco, tak metro a mozno jednu elektrickovu linku cez Stary most, ale inak iba autobusy.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #15725:
No presne. Toto ja tvrdim uz MESIACE, ze treba prejst od diskusii k cinom. Ja som vzdy na toto pristupny.
Reakcia na: Neopl@n #15733:
Nechápem, ako si môžu mýliť 191 a 199, keď ich trasy nemajú ani jednu spoločnú zastávku.
A vôbec, dnešné nočné linky v BA (501 - 518) by som preznačil nasledovne:

501 > N21 502 > N29 503 > N33 504 > N1 505 > N63
506 > N93 507 > N95 508 > N91 509 > N74 510 > N202
511 > N8 512 > N78 513 > N204 514 > N2 515 > N3
516 > N203 517 > N67 518 > N32

Samozrejme, niektoré čísla sú diskutabilné a pripúšťam aj iné označenia.
Reakcia na: Vladimír #15731:
ved hej, to bol len taky nezmysel... ale vies ta 191 a 199 sa dost mylia (starym ludom)

Uz som to opravil v predchadzajucom prispevku 🙂 ten "zart"
Reakcia na: si #15728:
Myslim si, ze by to malo byt obdobne ako do roku 1992, ked jazdili normalne linky do od 3.00am do 1.00am , a doplnkovu dobravu zabezpecovali nocaky... N200 je dobra, ta by sa hodila... myslim si, ze ked chodia normalne linky do 23.00 , tak by mali mat nocaky interval 30min a nie 4hodiny... tiez som za, uz spominane, predlzenie linky 63 na zlate piesky cez Zabi Majer, mohla by sa tak zrusit na 3,5% ´vyuzita 57ka
tiez by som zrusil v spickovom smere zastavku Patronka pre linku 21, pretoze vela ludi ide PAtronka-Predst.Nam, tam im idu 4 linky, ale oni si pockaju na 21ku, len aby nemuseli stat na Dubovej, Hrobonovej a Sokolskej, a konecnu by som dal Jelacicova (ako bola pocas vyluky na Nivach)...
Linku 56 by som potiahol na ZST vajnory a 54 by som potiahol na trnko cez zlate piesky (ako ex36 a ex114) a tiez by som spojil linku 20 a 35 🙂
Reakcia na: Neopl@n #15726:
Dobre, ja viem, že potom im už čísla nestačili (pôvodne mali byť v tomto systéme dokonca aj trolejbusy), ale napriek tomu sa zachováva aspoň prvá číslica. Tzn., že L37 síce nejde na Dolné Hony, ale ASPOŇ tá trojka symbolizuje Bystricu, L29 síce nejde do Petržalky, ale ASPOŇ tá dvojka symbolizuje Devín, atď. Lenže v Tvojom nápade zmeniť číslo L199 na 87 nesedí ANI JEDNA číslica.

Re #15727 Neopl@n: Nežartuj. A načo? Veď tu nejde len o prachy, ale aj o zmysel. Veď si predstav nočnú linku 77...

Re #15728 si: Ja s trasou a celým návrhom veľmi súhlasím, len by sa mi viac páčilo označiť linku N202 - je to skôr ľuďom jasné ako N200...

Re #15729 hroch: Tak tu žiaľ nemožno skonštatovať iné, ako odlisšný názor. Ja predsa vo svojej myšlienke ponechávam význam písmena N v označení linky ako vyjadrenie jej premávky v noci. Na druhej strane si však myslím, že ak budem stáť uprostred noci napr. pod Novým mostom, skôr pochopím číslo linky N29 (smer Devín) ako N2 (ako ekvivalent dnešnej 502). Bratislavčanom to pomôže a turisti predsa to svoje N-ko mať budú.

Ja viem, že zákon o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme existuje. Ale tu predsa ide o prístup ľudí - v tom som mal na mysli zmeniť systém. V Prešove DP dostáva balík peňazí, a v žiadnom prípade nediskutuje s poslancami o tom, že linku X presmeruje tam a tam, a linku Y skráti len tam. Taktiež žiadneho poslanca nezaujímajú ubehnuté kilometre. Ak DP pri nezmenenom CP kilometre šetrí, je to plus pre podnik, a nie, že ho mesto "napadne", že nedodržuje zmluvu o objednaných kilometroch. Hovorím znova, že v BA sa to pohne s linkami k lepšiemu, keď o nich rozhodne úzka skupina ľudí v DPB a nie výbor nejakej MČ alebo magistrát.
ad J ("#15720") a trolejbusy v petrzalke - mna napadla taka mala uchylna myslienka, ale to brutalne teoretizujem.

len ako pilotny projekt... po postaveni piateho mosta natiahnut cez neho trakcne vedenie do ovsista a predlzit linku 210 na trasu hlavna stanica - racianske myto - karadzicova - as mn - kosicka - piaty most - ekonomicka univerzita - mamateyova - ovsiste.

taham ju do ovsista, lebo si neviem celkom dobre predstavit obratisko pri EU. vznikol by takmer dokonaly studentsky spoj, ktory ba prepajal ekonomicku s oboma stanicami a prakticky aj centrom mesta. vyzadovalo by si to snad iba vypravit 1-2 vozidla naviac a odlahcila by sa tym 84, 83 a myslim, ze aj 68.

je to uchylny napad? 🙂
Reakcia na: Vladimír #15723:
oznacovanie nocnych liniek N a cislo dennej linky by podla mna skor vytvorilo chaos v sieti nocnych liniek. N1-N18 by malo myslim vacsi zmysel a objavil sa tu spravny argument, ze by to bolo lepsie pochopitelne aj pre turistov a cudzincov.

a co sa tyka kecania magistratu do dpb, ono to nie je tak lahka zmena, to ich kecanie do systemu totiz vychadza zo zakona o cestnej doprave 168/1996. citujem: §14, ods. 4, Zmluva o výkone vo verejnom záujme obsahuje najmä prepravné výkony, predovšetkým požiadavky na kontinuitu, pravidelnosť, kapacitu a kvalitu, prepravné výkony za regulované ceny, sumu za dohodnuté prepravné výkony, ktorá tržby z dôvodu regulovaných cien vyrovnáva, vrátane rozdielu medzi ďalšími ekonomicky oprávnenými nákladmi vynaloženými na splnenie záväzku z tejto zmluvy a príjmami dosiahnutými dopravcom z plnenia tohto záväzku, podrobnosti o finančných vzťahoch medzi zmluvnými stranami, dodatky k zmluve a prípadné zmeny, platnosť zmluvy, ako aj sankcie za neplnenie...

aby sa teda zmenil system, musel by sa zmenit zakon. okrem toho, ak by sa dpb stal uplne komercne posobiacou organizaciou nezavislou od rozhodnuti mesta a MC, predpokladam, ze by sa okamzite znizili ceny a zrusili viacere linky...

osobne si myslim, ze netreba zmenit system, ale ludi, ktori ho implementuju. keby nemysleli iba na prachy, ale aj na dobro mesta a obcanov, pre ktorych pracuju, vyzeralo by to uplne inac. howgh
Reakcia na: Neopl@n #15727:
Urcite by nebolo vhodne nechat vsetky a-linky a vyrazne vhodne by bolo preferovat elektricku trakciu (odhliadnuc od vyhovarania sa na problemy s udrzbou meniarni, stava v troleji je a jej odber v sedle ma nestoji v podstate nic, kdezto naftu do autobusu liat treba...; a v zime napriklad aj v noci behaju "rozmrazovky" trolejov)
Okrem toho by bolo vhodne linkam premavajucim v noci ciastocne poupravovat trasy, pretoze "tok ludi" v noci je trocha inaksi ako cez den, ako priklad uvediem tu "moju" kombinaciu 201, 202 a N200 - 201ka sa cez den vyrazne vyuziva na trase dolne hony - trnavske (racianske) myto, dalej uz ide relativne prazdna. (vacsina ludi vystupuje v useku mileticova - trnavske myto), v opacnom smere idu ludia z centra na mileticovu (trh) alebo potom do ruzinova a dolne hony. Vecer sa vsak uz usek mileticova - trnavske myto stava dost nezaujimavy a pohyb osob z/do vozidla je tu maly, stacili by na to subezne linky 82 a 209, vacsina ludi ide zo stanice (a obcas aj od imky, ked skonci predstavenie - tuto zastavku som v mojom navrhu "obisiel") do ruzinova a dalej na dolne hony.
Linka 202 chodi cez den aj v noci relativne rovnomerne zatazena takmer na celej svojej trase.
Z tohoto hladiska je vyhodnejsie nechat ako nocnu linku 202, ma to vsak jeden dost podstatny HAK - prestupy na ine nocne spoje - z tohto dovodu som "potiahol" tuto linku na hlavnu stanicu (cim by bolo obsluzene napriklad aj Hodzovo nam, odkial v noci na 512ku v smere na dolne hony nastupuje najviac ludi.) Kvoli skombinovaniu obsluhovanych uzemi liniek 201 a 202 som tuto linku nazval "N200" a zmenu zo systemu 201 + 202 na prislusnej radiale som dal preto uz na cas 21:00 - 6:00 pretoze v tomto case su uz prepravne naroky podobne tym v noci a touto upravou sa daju usetrit vozidla aj vozokm bez vyrazneho zhorsenia obsluznosti uzemia.

Obdobne navrhy tu boli na nocne linky N2, N3 a N8 ktore by sli z hlavnej zel. stanice na obchodnu a potom cez nam SNP a Spitalsku by sa "vratili" na svoje denne trasy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.