Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
1)Evropská unie nenařizuje nakupovat nízkopodlažní autobusy.

2)Co se týče pracoviště řidiče v Citybusu (prostrorné, dobrý výhled, ale hlavně oproti Solarisu nebo Citaru sedí řidič dost vysoko a má přehled.

3)Karosa samozřejmě nabízí Karosy B900 pohonem plynem.

4)Kloubový Citybus, že má špatné manévrovací schopnosti? Ten řidič, co s ním jezdí v Bratislavě je asi mimo. A´t se přijde svézt do Prahy na linku 136 proplétající se Vinohrady.

5)Citybus má zadní okno kvůli prosvětlení prostoru. V Praze jezdí už Citybusy osmým rokem a ještě jsem si nevšiml špinavých zadních oken.

6)Já mám na Citybus názor takový.
-krásný design
-živý autobus
-pro řidiče ideální pracovní podmínky
-pro cestující po komfortní stránce úplně nahovno
-na východoevropských silnicích se vůz třese jak nadrženej ratlík
-hodně žere
-problémy po technické stránce s nimi v Praze nejsou.

Vše podstatné jsem už napsal včera.
No takže takto.
tulenique: Chystaj sa na to pivo 🙂

Smernica EU o nákupe NP vozidiel neexistuje no však existije tzv. antidiskriminačná smernica a tu je už jasné, že VP vozidlo obmedzuje ľudí s teleným postihnutím, s kočárom, starých ľudí. Dokonca existujú sankcie za používanie VP vozidiel či nákup nových. Tak toto som zistil. U nás zrejme na tie sankcie za prevádzku VP bude prechodné obdobie ale maxi do roku 2006. No na nákup by som sa nedivil, že hned od 1.5.2004.

Vo francúzsku neuvidíš nič iné ako agory aj preto, že sú to veľký nacionalisti a nemecký bus by si nekúpili. Keby PSA Peugeot Citroen vyrábal bus možno by to bolo zaujímavé. Karosy rady 900 sa v Fr používaju ako školské busy, čiže busy s malou úrovňou pohodlia. No dúfam, že ma pochopíte čo som tým chcel povedať.

PvvS. Česká republika sa svojím hospodárením blíži pomaly ale iste k štátnemu bankrotu. aspoň ich na to upozorňuje MMF, OECD etc. Vôbec by som sa nečudoval, keby boli dotácie značne okresané.

Kupovať Karosy 950 sa mi zdá byť ako hlúposť.

Tomáš mi potvrdí bol pri tom rozhovore, keď nám nemnovaný človek rozprával o tom, ako sa MB nechce baviť o cene, pretože dokážu Bratislave značne "pomôcť" či v nejakom takom zmysle. O tej korupcii, mi je jasné. Hlavne keď som sa dozvedel o MB oveľa skôr ako sa skúšalo. A to z úst pracovníka DPB, ktorého poznáte a raz do mesiaca sa sním aj stretávate, podaktorý. Už vtedy som si pomyslel, tak tu je nejaká tlačenka a zrejme to bude MB.

No to, že sme u Ikarusu kúpili 100 busov znamenalo servisnú techniku zdarma plus 20% zľava. Ak by nám niečo podobné poskytol MB pri kúpe prvých 50 busov, boli by ste za?
Je pravda,že CityBus je neskutočne rozhrkané vozidlo. Nejako cez diskusné fóra som sa dozvedel, že v BB už CityBusy neplánujú a "čierne mraky" sa nad nimi zjavujú aj v PO.
Čo sa týka živosti, to závisí zrejme od typu motora. Dnes mi vodič jedného prešovského CityBusu vykladal, že k živosti by mu napomohla aj možnosť priamo tlačidlom zaradiť stupeň, pretože túto možnosť naše CityBusy nemajú (to je samozrejme vina DPMP a nie Karosy). Spolu s týmto nedostatkom a slabšími motormi možno prešovské CityBusy označiť ako krajne lenivé a neschopné slušnej jazdy do kopca.
Reakcia na: Igorko #16435:
O 15-metrovych autobusoch pises uplne kraviny. Ako chces dat napr. do klboveho citybusu hustejsie sedadla, ked uz teraz tam neni kde dat nohy????
Preboha! To, ze je ten Citybus lenivy som sa presvedcil na vlastnej kozi dnes. Ale aj keby to malo lepsi motor, alebo neviem co, stale je to debilna UMELOHMOTNA CVIRIKAJUCA A VRZGAJUCA KONSTRUKCIA.

Uplne ma inak dorazila debilita toho kratkeho Citybusu. V Brne som sa viezol tym, ktory ma vzadu schody, ale toto? Ked nevedia urobit 100% NP, nech to nevyrabaju. Ved tam vzadu je to horolezecky vystup na sedadla. Dovolim si tvrdit, ze su ovela vyssie, ako v Ikaruse 412, aj ked zrovna Ik412 je serbel poriadny! A to pri***ane ulozenie motora... Na co je tam to zadne okno???? Vysvetlite mi, ako sa to okno umyva? Ved je to uplny humus! Cely SlintyHnis!
Reakcia na: ufo #16447:
Automatika funguje na principe viacstupnovej planetovej prevodovky s hydrodynamickym menicom na prenos krutiaceho momentu. S tym podradenim je to presne tak, ako hovoris. Otazka je, ci tento system na vsetkych vozoch funguje a ci s tym vodici vedia jazdit.
Ako funguje automatika na busoch? Je to tak ako na osobnom aute, ked mi napr. netaha do kopca, stlacim plyn a prevodovka sama podradi. Lebo vodici MHD v BA vacsinou plyn pustia a cakaju az im podradi pri znizeni rychlosti.
Reakcia na: Vladimír #16433:
ja som myslel, ze DPB to vsade v novinach, casopisoch, prezentaciach preferuje, iba DPB som myslel, sme sa nepochopili 🙂
Reakcia na: Igorko #16442:
Ulicka???Hmmmmm.....Toto nebola ziadna ulicka,ale premavka v Bratislave.....
Reakcia na: Igorko #16441:
No tento Citybus co je teraz v Bratislave je omnoho horsi ako kazdy Ikarus,karosa,Tambus:-)Zato brzdy ma Citybus vynikajuce:-)Ale co sa tyka tahu do kopca je to hrozne:-(
Reakcia na: Tomas #16438:
No a v Citybuse som sa asi odvozil viac, než Ty, keď to tu jazdí skoro všade. Napríklad taká linka 136 v PRahe jazdí dosť úzkymi uličkami na to, aby som si spravil obraz o manévrovacích schopnostiach 18 m Citybusu.
I.
Reakcia na: Tomas #16438:
Škoda že si si neprečítal poriadne, čo píšem. Jazdil som 2 roky s kĺbovými vozidlami, viem, kde prejde a kde nie. Poznám veľmi dobre Citybus aj Solaris. Citaro nie, ale viezol som sa s ním. Chceš povedať, že 18 m Citybus má horšie manévrovacie schopnosti ako trebárs Ik435?
I.
Reakcia na: Vladimír #16430:
Všetky veľkosti Citár som videl v Nemecku aj CNG.
I.
No ako vidim su tu aj ludia mudrejsi ako ja tak to uz v zivote chodi...Nemienim sa dalej hadat ved vy to furt vyvratite...Najradsej by som vam urobil exkurziu co je dobre a co zle...
Reakcia na: Igorko #16436:
Toto ma prekvapuje...Chod sa previezt Citybusom a potom sem nieco napis...Ten sofer je moja prava ruka.Poznam sa s nim dost dlho na to,aby si robil zarty..Keby si vodic tak to odstavis a povies,ze s tymto serblom nebudem jazdit..Tak sa uvedom...Len tak mimochodom mali sme obcas aj problemy vbehnut napriklad na zastavku kukucinova...(Tam ta zakruta)Ja viem,ze auta stali tak ako nemali,ale je to proste o nicom...Inak ak si myslis,ze ten vodic s tym nevie jazdit tak mu to chod vysvetlit a potom budes kukat...Nie je vyhra o niecom hovorit ked ani o tom vobec nevies...
Reakcia na: Kami #16384:
V tom prípade ten bus musí byť vadný a Karosa by ho mala urýchlene odvliecť a nahradiť poriadnym.
I.
Reakcia na: Tomas #16364:
Človeče Ty tu píšeš nezmysly. Kĺbové vozidlo má výrazne lepšie manévrovacie schopnosti než 15 m sólo, to už z princípu. Niečo som s kĺbovými vozidlami odjazdil a mˇožem povedať, že v BA nie je miesto, kde by mal mať kĺbák problém. Vrátane trebárs dávnej 38 po starej Petržalke.
A tie popisy - hebedo, je to jak drevo, je to lenivé - to sú proste kraviny. Ja nie som žiadny priaznivec Slintyhnusov (že, Martin:-)?) ale preto, že mi nevyhovujú z pohľadu cestujúceho a preto, že majú vysokú spotrebu, drahé náhradné diely atď. Vodiči ich však majú radi, pretože sú živé, pracovisko vodiča je pohodlné a ergonomické atď.. Takže buď ten Tvoj vodič nevie jazdiť, alebo to robí naschvál, pretože si myslí, že keď ohovorí Citybus, dostane Citaro...
I.
Reakcia na: Tomas #16355:
Ako sa môže do 15 m dlhého autobusu zemstiť toľko isto ľudí ako do 18 m dlhého? Tak, že dám sedačky hustejšie. 15 m je vynikajúci kompromis na linky, kde je krátky bus málo a kĺbový veľa ale náhrada kĺbového autobusu to kapacitne nie je. Samozrejme dopravným podnikom sa budú 15 m autobusy páčiť omnoho viac, pretože údržba sólo vozidla je omnoho lacnejšia než kĺbového.
I.
Reakcia na: si #16353:
Automatické zatváranie zadných dverí môžeš a nemusíš mať - podľa toho ako si to objednáš. A každý nový autobus musí mať ochranu proti zovretiu.
I.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.