Tych 5 zastavok je myslenych ako? Prva sa pocita uz nastupna alebo je to nulta a pocita sa az nasledujuca od nastupnej? A ta 5 sa pocita ako , moze sa teda vystupit na 6?
Tu Zilinu trosku popisem podrobnejsie.
Co je v Ziline iné ako u nás:
- Pred tyzdnom dosli 3 nove Karosy B952, o par dni budu spojazdnene.
- Jazdi sa presne na cas. Povolene meskanie je 2 minuty, vacsie sa musi zdovodnit. Naskok nie je povoleny, v pripade porusenia idu dole cele vodicove premie.
- Onedlho bude spusteny system kontroly polohy kazdeho vozidla cez vysielacky. Palubny pocitac bude kazdych niekolko metrov, resp. kazdu zastavku vysielat cez vysielacku informacie o polohe. Ta sa bude zobrazovat na centralnom dispecingu na velkom monitore na mape liniek. Dispeceri budu teda kontrolovat meskania a potom budu moct zavolat vodicovi a spytat sa co sa deje.
- Rozdelenie pasiem je na pocet zastavok. Prve pasmo je do 5 zastavok, druhe pasmo viac ako 5. Zaujimavostou je, ze 24 hodinovy listok nie je platny na nocne linky, a preto sa jeho platnost predlzuje na druhy den o 6 hodin. Pocet zastavok od konecnej je zobrazeny na oznacovacoch.
- Digitalne linkove transparenty (zn. Mielec) su namontovane na trolejbusoch vpredu a vzadu. Bocne nepouzivaju. Starsie maju zelene terciky, novsie oranzove ledky. Vo vnutri je v kazdom vozidle digitalny transparent (v autobusoch zatial zobrazuje cislo linky a pocet zastaok od konecnej, v trolejbusoch cas). Najnovsie trolejbusy(3 kusy z decembra 2002) maju vnutorny LED transparent, na ktorom bezi zostatkova trasa linky, rozne informacie o case atd.
- Rozvoj trolejbusovej dopravy pockracuje, do 2 rokov bude postavena nova trat, ktora nahradi autobusovu linku.
- Liniek je dost velky pocet (8 T, 11 A, 2 N). Premavaju v roznom intervale, pocas spicky pomerne casto, no v sedle je lepsie pozriet cestovny poriadok. Niektore linky maju vtedy az hodinovy interval. Nocne linky su dve, 50 chodi kazdu hodinu, 51 3x za noc.
- Dojazdy cestujucich nevozia mimo trasy linky, aby to nemylilo cestujucich.
- Generalny riaditel DPMZ chodi domov z prace trolejbusom.
- Trakcne vedenie je v dobrom stave, vodici jazdia velmi plynule a ohladuplne. V zime pri velkom odbere prudu sa centralne na chvilu vypina kurenie v trolejbusoch z energodispecingu, aby sa neprekrocil limit objednany u elektrarni. Davnejsie sa to riesilo tak, ze sa na par minut vypli vsetky trate. (neviem ako to riesia v BA)
- Vozidla su pekne ciste (trolejbusy sa umyvaju stale, maju tam umyvarku, autobusy chodia umyvat na prianie vodicov do trolejbusovej vozovne), no na starsich trolejbusoch je trosku hrdze.
- Cestovne poriadky na zastavkach su prehladne, vsade vylepene, kazda zastavka ma pred nazvom skratku mestskej casti, no nemaju uvedeny pocet minut k zastavke.
- Maju vela zastavkovych pristreskov, ktore su v celkom dobrom stave a hlavne su velke.
- Hlasenie zastavok je spolahlive, nie vzdy je zrozumitelne. Pri odjazde vozidla z konecnej sa vzdy pred odchodom zahlasi "Vozidlo odchadza", linka a smer.
- Revizorov stretnete asi v kazdom tretom spoji. Ohlasuje sa do systemu nenapadne strcenim cipovej karty rozvno do strojceka pre cestujucich. Hned sa ozve z hlasica "kontrola", a vsetci ukazu listky. Nevyhodou, no zaroven spravodlivou pre cestujucich je, ze elektricenka napr. na 90 dni ma iba nejaky pocet ciest vozidlom, ktore sa mozu vykonat. Cipova karta sa oznacuje vzdy pri vstupe do vozidla, kde sa odpocita 1 cesta. Ten kto si nic neoznaci, je cierny pasazier, revizor, ma turisticky listok, alebo jazdi zadarmo.
Zdravime z Brna! Vcera bolo velmi perfektne v Ostrave, previezli sme sa "Prvnim 15metrovym nizkopodlaznim trolejbusem na svete" SOLARISom TROLLINO 15 AC ;-P . Kedze Andy a Spectre sa rozhodli opustit skupinu , nemaju take perfektne zazitky ako my (na DPO sa trochu cudovali, ze sme piati a ked sme dosli traja tak to bolo "dost" zaujimave). Boli sme vo vozovni Kriva, oficialne Tramvaje Moravska Ostrava, v nejakej trolejbusovej, videli sme priestory noveho modernoeho dispecingu a proste je tu skvele... V Ziline to bolo taktiez velmi pohodove, ale to uz mozno viete...
Tak výhodu rozraďovacej ("splietkovej") výhybky je hlavne to, že ak je umiestnená pred svetelným signalizačným zariadením, tak prispieva k zrýchleniu premávky, pretože ďalší vlak nemusí čakať pred stavacím kontaktom, kým súprava pred ním odíde ale môže si postaviť svoju cestu a prísť až tesne zaň.
I.
btw. ludia pozdravujeme momentalne zo Ziliny. Navsteva tunajsieho DP sa nam mimoriadne vydarila, riaditel si obcas prezera iMHD, ale nepaci sa mu komunisticke usporiadanie straok hehe... Inak parada. Clanky budu!
keď sa tam pôjdeš kuknúť tak sa pozri ako pripravili tú novú križovatku do budúcna, ked by mali rozširovať celú Rožňavskú o jeden jazdný pruh pre každý smer, takže by tam malo byť 2x3 pruhy.
Som zvedavý či na to mysleli.
Nie, to je tam iba preto, keby nahodou senzor nezachytil tramvaj. V ramci unifikacie tam dali to tlacidlo. Povodne tam boli tiez, iba iak vyzerali. Dufam, ze ta preferencia bude fungovat tak ako ma. Po praci sa tam pojdem kuknut. Ale asi az okolo 18:00. Kto pojde so mnou?
zaujimave su tie tyce na ktorych su umiestnene semafory pre elektricku (tie pri krizovani Vajnorskej) - su na nich tlacidla pre chodcov, akurat tam ziadny prechod nie je a ani nebude asi vodic elektricky bude musiet vystupit a stlacit tlacidlo
Turbo: Dnes poobede maju testovat tu novu krizovatku pri Zlatych pieskoch. Chcelo by to im ist vysvetlit nejake veci o preferencii elektriciek (teda pokial to nebude v poriadku).
Ja sa nehadam len aby to naozaj nejakeho typka nenapadlo a da ich tam lebo sa mu to bude pacit...tak ako tie hodiny co su tam ktore postavili asi 2-3 metre od ich povodnej pozicie hoci je tam este origos podstavec
Historicka poznamka: Podla mojich vedomosti tam nikdy vedenie neviselo na stoziaroch, odjakziva bolo zavesene na budovach. Takze tolko k hostorii.
Co sa odbocky smerom na Safko tyka, tak ta asi ostane povodna, totiz ten usek ktory tam ostal bol uz pri rekonstrukcii nabrezia opraveny. Mozno sa ale spravi tiez - z dovodu odtlmenia? Uvidime.
Aj ja som pocul nieco o dobovych stoziaroch....nechajme sa prekvapit co urobia s tou odbockou na Safko
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.