Mily philipe, mas pravdu, na internete to naozaj nie je - u nas to bolo ale neviem ktory kolega to dal dole, a na DPB to asi ani nikdy nebolo. Aj tak mam pocit, ze ak nie zajtra, tak uz o par dni bude zastavka obnovena. Otazka znie: Admini, kto to zmazal???
dopravny podnik vie o vselicom informovat len trebars nie o tom ze docasne presunulo zastavku 53 na trnavskom myte o min 100m blizsie k zimnemu stadionu.clovek o tom nevedel a zbytocne sa previezol smerom na zastavku ku Slovanu.to je tak za tazko o tom aspon informovat na internete?
#17900 Riko:
Pre vsetky mesta s MHD by som preferoval zastavky s jednym cestnym prudom a sirokou zastavkou, pricom uvedeny prud by bol spolocny pre ED, TD, AD a individualnu dopravu. Posledne menovana by mala byt v centre mesta a jej sirsom okoli co najviac redukovana aj za cenu tvorenia sa kolon. Uvedena zastavka sa vo forme akejsi "lastovicky" vybudovala v Brne (Klusackova).
Vladimír, Riko, Miki: a nemusíš behať ani do Ostravy stačí sa pozrieť na Šafko V skutočnosti je pre Rika najbližšie zastávka Viedenského typu a zachádzanie busov na elinové zastávky vo Viedni
Inak už sme tu túto tému rozoberali, teda čo sa týka zachádzania na elinové zastávky. Ja som spomínal Nový most (70), Molecova, Pri kríži (smer DNV, Lamač etc.) a Trnavské mýto. Na Trnavskom by sa tušim ešte tento rok mal robiť výsek pre busy + technológia cetteprint, tak to už môžu peniaze vraziť do spoločnej zastávky pre eliny a 78, 39 a Avion smer od zimáku a pre 78 smer na zimák. Sledoval som si aj semafory a tie to dovolujú.
Re #17897 Turbo: To nie je zlý nápad, čo takto to dať na papier a poslať primátorovi. Alebo by to stačilo len ako mail.
Nemusíš behať ani do Mníchova, stačí sa pozrieť toť do Ostravy a uvidíš ako na zastávku električky zachádza od okraja cesty trolejbus!!! Všetko sa dá, keď sa chce.
Zastavky su vec magistratu. Aj nosny system bude schvalovat samosprava. Rychlejsie ako kolajnice v Petrzalke sa da vylepsit doprava takymito upravami a presunmi zastavok. Netreba miliardy a vramci celkoveho projektu sa v 0 etape vyriesia taketo veci. Navrhy su.
Alebo su tieto zastavky pamiatky z Rakusko - Uhorska ... ?
ona sa ta zastavka odlišuje len výškou, že je v úrovni prvého schodu, alebo aj niečim iným?
v Prahe na Vodičkovej pri Václaváku, kde na ulici nie je miesto na ostrovček je zastávka robená tak, že na úseku zastávky je cesta pre IGK zvýšená na úroveň chodníka a tým pádom aj zastávky, čiže slúži to na "bezbariérový" prechod z chodníka na zastávku a zároveň ako retardér pre autá.
P.S. v Mníchove som videl že autobusy prichádzali na tú istú zastávku ako mali eliny, čiže odpojil sa z asfaltky, prešiel na kolajnice a na električkovej zastávke zastal, inak ideálne riešenie na cestách kde sa nedá vybudovať zastávkova nika pre busy, aby sa za busom netvorili kolony
sa čudujem že tých čurákov to nenapadlo skôr , robiť zastávky vo výške 1. schodu, na to treba asi 3 vysoké školy a návštevu EU komisára, krorý by nám to poradil, kedže sme (teda nie sme, ale niektorí sú presnejšie povedané) takí tupci že ich to nenapadlo skôr
bože to je tragické
Ako priklad zastavky na zrusenie su obe dvojice zastavky "Vazovova" plus zrusenie zastavky "Florianske namestie". Uplne by stacil jeden par s nazvom "Vazovova" alebo "Prestupny Terminal Vazovova" na Radlinskeho ulici pred Hydroconsultom, ci ako sa to vola. Spravit to alebo ako zastavku viedenskeho typu, alebo ako klasicky ostrovcek s pristreskom, cesta sa posunut da, travnik sa zmensi. V pripade ostrovceku zabezpecit v smere do mesta aj "zdruzenu zastavku" pre tramvaje a gumokol linky 94, cize bola by to zarovej aj nastupna zastavka pre neho. Z race by bol priamy prestup na hrane, opacnym smerom by sa muselo trochu slapat. Co by to okrem toho prinieslo? V prvom rade priamy prestup medzi linkami iducimi od Race a z Vazovovej. Terajsi prestup napr. z linky 11 na linku 9, alebo z 5 na 2 nie je bohvie co. Zaroven by to podstatne zvysilo plynulost dopravy na Radlisnkeho ulici, lebo sucasna zastavka "Vazovova" je umiestnena tak nestastne, ze brzdi vsetku dopravu iducu z Vazovovej cez Radlinskeho na Racismyto. Osobne to velmi dobre poznam, zacpa na Vazovovej mi je velmi znama. A ked sa tam este natlaci tramvaj a otvori dvere (auta nemozu jazdit - ale presvedcil som sa aj o opaku), tak sa zacpe aj krizovatka Vazovova - Radliskeho. Niektori vodici to riesia jazdou v protismere, po kolajniciach. Kua, keby tak chytili oproti sebe isteho nemenovaneho byvaleho vodica z Kacerova (teraz jazdi v Brne na autobusoch). Dalsim prinosom by bolo zrychlenie elektrickovej dopravy, kedze by bolo o jednu zastavku menej. Sucasna vzdialenosto zo zastavky "Florianske namesite" na zastavku "Vazovova" je naozaj priliz mala. V pohode sa to da prejst pesi rovnako rychlo ako s elektrickou, ked ta caka plny cyklus na svetlach a vodic musi prehadzovat vyhybku Vazovova - Radliskeho rucne (stava sa...).
Dalsim adeptom na zrusenie je Chlumeckeho. Netusim, preco to stale nie je zrusene. Vzdialenost tej zastavky od konecnej je naozaj na dlzku jednej supravy!
Som niekde cital ze meter kolajnic na reko useku Mostova bude stat vdaka specialnej technologii ukladnia 100 000 Sk a spravi sa na Mostovej bezbarierova zastavka Viedenskeho typu...
No to by samozrejme chcelo riešenie, napríklad viedenskú zastávku na spoločnom úseku. Zastávky sú v Bratislave vôbec tragické - od úrovne samotných zastávok až po ich umiestnenie. Ale keďže umiestnenie zastávky schvaľuje Odbor Dopravy na Magorstráte, možno má v tom pazúr istý ing. Mesačník...
I.
v com je trochu problem, su prestupove body. Ak by sa realizovala "pomala verzia rychlej elektricky" s par linkami, museli by sa prestupy zreorganizovat. Ako teraz prestupim z linky 8 (smer stanica) na 5 priamo ? Nijako. Na spolocnej trase nie je zastavka. Ci Spitalska - Krizna. Zastavky su na preskacku, niekedy aj dve za sebou na jednej strane, kym na druhej strane nic.
Spojenie Šafárikovho námesia s KV a Dúbravkou samozrejme v bezvýlukovom stave existuje - l. č. 12. Ale inak súhlasím - čo najmenej liniek ačo najkratěí interval. Výnimka - robotnícke spoje.
I.
Turbo: Ak hovorím (píšem) podstivý tak tým skutočne myslím podstivý. Berme, že mesto chce investovať ročne 1,5mld SKK do MHD.
1) Malo by sa určiť koľko vozov potrebujeme a to 12m, 18m ale aj 15m (L208).
2)Vyhlásiť tender na dodávku týchto trolejbusov. Avšak nie na každú dľžku jeden tender, ale dohromady. A prečo, lebo unifikácia je cesta lacnejšej prevádzky. To, že Ostrov nemá 15m voz je len jeho chyba. Dopravný podnik tu nie je na to aby udržiaval nejaké skostnatelé firmy, ktoré síce majú vlastnú konštrukciu a nie licenciu, avšak čo z toho keď nie sú schopný udržať súčasné trendy. A 15m voz patrí do súčasných trendov.
3) Rozhodovala by hlavne cena kvalita a ak 15TrM je drahšia ako Trollino 15m tak by to Šokada nemohla vyhrať. Nie som technik, takže kvalitu si nedovolím porovnávať.
Spolu s ním by bol vyhlásený aj tender na dodávky autobusov. Už samostatne, ale Solaris by mal jeden veľký plus u nás a to dodávky trollina.
Ono možno sa to zdá, ako tender šitý na mieru Solarisu, avšak ak by Škoda Ostrov mala taký sortiment (alebo aj iná značka) mala by rovnaké šance.
Moja mamička si kupuje jeden časopis, volá sa Slovenka 8-P a upozornila ma v ňom na jeden článok o Melbournskej MHD. Tak som sa rozhodol vám ho opísať.
Záhady miestnej dopravy.
Ak vynechám vlaky, ktoré fungujú rýchlo a pomerne spoľahlivo, ostáva električka a autobus, ktoré NEpremávajú celkom podľa našich predstáv. Elektirčka stojí azda každých 50 metrov - buď na zastávke alebo semafore. Na konečnej (aspoň v Central Business District CBD) električky nerobia okruh, ako je to zvykom u nás, ale dofrčia na koniec rovnej trate a vracajú sa späť opačnou stranou po výhybke. Možno sa vám to zdá čudné, ale fór je v tom, že melbournské električky majú dve kabíny pre vodičov: jednu v predu, druhú vzadu. Z toho samozrejme vyplýva, že aj dvere sú po oboch stranách. Neodmysliteľnou súčasťou vozidiel sú aj plastové sťahovacie rolety zelenej farby - v slnečnom počasí veľmi užitočné.
Osobitnou záhadou sú autobusové zastávky. Zvyčajne sú bez názvu, iba s číslom, bez CP. Takže ako cudzinec netušíte, kam autobus ide, ani kedy príde. A pozor, aby ste si nevyrobili kultúrny trapas. Ja som na prvý pokus nastúpila strednými dverami a vodič ma skoro pricvikol. Až potom som sa naučila, že do autobusu sa nastupuje iba prvými dverami a treba strčiť lístok do označovača pred vodičovými očami. Mimochodom, vodič vám nikdy nezavrie dvere pred nosom. Ak sa tak náhodou stane, Melbournčania sa okmažite dožadujú otvorenia pobúchaním na dvere a málokedy som videla, že by ich vodič ignoroval. Melbournská doprava má ešte jednu zvláštnosť. Každý deň po obede nájdete na staniciach metra a v CBD noviny MX - zadarmo.Ide skôr o bulvárnu tlač, ale obsahuje aj dôležité rubriky.
Jana Sabajová.
Na fotkách sú eliny a podobajú sa na T6A5 jazdia sólo, majú skladacie dvere, polopantografy a sú zeleno žlté.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.