Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #42849:
To, čo sa plánuje, je v zásade len náhrada autobusových liniek bod-bod električkovými, nie nosný systém. Nosný systém by mal prechádzať cez centrum rýchlo a ľudia môžu vystupovať v jednotlivých bodoch a pomotať sa po centre trebárs povrchovou električkou, ak to potrebujú. Samozrejme, ten systém bude mať najväčší význam až po dobudovaní po Hlavnú stanicu a ďalej na Trnavské Mýto. Cestujúci na Hlavnú stanicu väčšinou necítia nutnosť príliš sa pomotávať po centre vo vozidle, ktoré ide krokom.

Re #42847 m.r.1: Je ten návrh niekde verejne k dispozícii?
Reakcia na: yale #42846:
v meste velkosti BA nebude nikdy system taky ze sa dostanes odvsadial vsade bez prestupu, ale umelo vytvarat prestup na pritazlivosti dopravnemu systemu nikdy neprida a ty ho umelo vytvoris, pretoze na safarikovom namesti konci cesta malo ludom, a spravis to iste co je teraz len v bledoruzovom - neudu ich tam zvazat autobusy liniek 88 a 95, ale neaky tvoj "light rail shuttle"
Pokial potiahnes z petrzalky co len jednu linku a pomotas ju cez obchodnu na stanicu, tak daleko viacej ludi (radove) dopraces na miesto urcenia bez prestupu a ten zvysok bude mat 10x lepsie moznosti prestupu....
Tak som tu prvý a asi aj posledný krat:-)Tak som to tu sledovala,o čom ľudia debatujú na diskusnom fóre MHD.Čakala som niake tie prepípané nadávky a pod.Ja keby som mohla,tak sem aj niaky ten štiplavý príspevok napíšem ale nakoľko som zo slušnej rodiny skusim to napisať pekne.Irónia-budem písať pekne a otrasných skúsenostiach s mestskou hromadnou dopravou:-)Som najviac fascinovaná snáď tým ako sa náklady na cestovanie nenápadne zvyšujú a úroveň prostredia v mestskej hromadnej doprave až príliš nápadne klesá.Človek si radšej ani nesadne,aby si náhodou nezašpinil kabát,cez totálne špinavé okná autobusu ani nevidíte von,a keď začne v lete pripekať,bude teplo a dusno-ukáže sa že aj okienka počas zimy stratili svoju funkčnosť a nedá sa snimi pohnúť.Všade bude opäť smrad,teplo a človek radšej pôjde pešo ako zažiť spotené a mastné dotyky iných podpazuší na svojom tele-Ale to už nie je ani tak o doprave ako o osobnej hygiene ? Ale vráťme sa aj k "ochote" šoférov počkať na utekajúce tehotné ženy,alebo zakročiť keď Vás v poloprázdnom nočnom spoji ohrozuje podnapitý smradlavý chlap.Ale asi by som si mala zvyknúť na neochotu a egoizmus iných ľudí veď nech sa pozabíjajú,ja si tu budem len tak sedieť a robiť sa že nič nevidím-ja s tým predsa nič nemám!Ak sem môžem napísať a je to skutočne môj osobný názor: Problém je v tom že u nás na Slovensku sa nikdy a nič nerobilo pre iných,pre spoluobčanov.Vždy to bolo len o tom hrabať a hrabať len pre seba !A tak to potom je tak že šofér ignoruje dianie za svojim chrbtom,a ostatní kompetentní ignorujú šoféra,cestujúcich svoje ženy,svoje deti a počítajú korunky z daní nás úbohých občanov ktorí keby skutočne nemuseli nikdy by do električky,autobusu či trolejbusu nevkročili.
Re: d3k0, yale: Podľa návrhu Dopravoprojektu by električkovú sieť malo tvoriť 8 liniek, z toho 5 by malo premávať do Petržalky. Interval v špičke by mal byť 6,7 - 12 min. ?
Reakcia na: si #42842:
ak si toho názoru, že cieľom MHD je dosiahnuť pre cestujúceho dopravu z A do B bez prestupu, samozrejme, tá električka je výhodnejšia. Ja som toho názoru, že budovanie spojov bod-bod je nad určitou hranicou neefektívne a pri raste dopravnej siete ekonomicky neudržateľné.

Preto vôbec nepovažujem za škodu, ak by v prvej etape cestujúci z Petržalky prestupovali v meste na iné druhy dopravy v prestupových uzloch. V prípade navrhovanej električky cestujúci budú čakať na jednu z piatich liniek na východzej zastávke, v prípade shuttle systému sa rýchlo dovezú do centra, kde vystúpia, alebo prestúpia na električky či iný druh dopravy dostupný v danom prestupovom uzle - pričom ponuka spojov bude ďaleko širšia. Toto považujem za princíp nosného systému.
Reakcia na: Vševedko #42841:
Výhodné tu bude podľa mňa pre obyvateľov západných častí mesta, keďže k lanovke ich dovezie linka č. 43 z Patrónky, resp. Vojenskej nemocnice.

Samozrejme, nebudú to asi využívať príliš často, keďže lístok na lanovku iste nebude lacný.
si:
#42798
Děkuji, že ses mě zastal. Taky si myslím, že tu někoho může zajímat info o dopravě ikdyž ne bratislavské více, než politický kecy....
Reakcia na: Nndro #42796:
Aj ja som im dnes napísal 3 zastávky.
Reakcia na: Vševedko #42831:
hmm no v DPB si asi myslia ze bohate stacia, minule som sa "potesil" napriklad predlzeniu intervalu liniek 201 a 202 cez weekend z 10 na 12 minut...

Re #42832 yale: no ale prave to je ten obrovitansky rozdiel, ze ked to spravis napojitelne na sucasny system, tak to vie obsluzit aj dalsie uzemia a nemusis cakat dalsich 20 rokov kym sa bude "plynule pokračovať výstavbou druhej etapy"
Reakcia na: Peon #42840:
Aká skratka? Miesto šliapania od konečnej 203 budú jazdiť na Železnú studničku, aby sa dostali na Kamzík?
LANOVKA NA KAMZÍK a MOST KOŠICKÁ

http://www.vecernikba.sk/1063a05a.php

Obnovenie lanovky na Kamzík. Som zvedavý, či sa splnia sľuby o termíne sprevádzkovania ako je uvedené v článku alebo či to dopadne tak ako Most Košická, ktorý mal vraj pôvodne slúžiť verejnosti 31. 5. 2005. Aké sú najnovšie informácie, kedy bude hotový?

A som zvedavý aké budú ceny za prepravu. Hm, bude to zaujímavá skratka pre nemotorizovaných lyžiarov, turistov či návštevníkov bobovej dráhy a televíznej veže, ktorí by inak museli šlapať od konečnej 203-ky. ?
Reakcia na: Vševedko #42836:
Ty ted hezky pis na tema jinych nepis za jineho a ty se neboj ja necakam odpoved jako ty.Diky za didak. A co sem mam ted podelat? ?
Reakcia na: yale #42815:
No to som nevedel, ze tu je nejaky navrh DPB - hadam by som o nom nieco vedel 🙂 Videl som len navrh Doprastavu ci koho...
Reakcia na: Peon #42833:
Úplne dokonalé sú tie automaticky priraďované "sponzorované odkazy" v Pravde. Mi to pripomína, ako MFDnes raz k správe o nešťastí, keď sa lešenie zrútilo na kočík a zabilo dieťa v kočíku, priradila reklamu na lešenia a detské kočíky...
Reakcia na: petert #42834:
Akou rečou píšeš? Prečo sa snažíš emulovať češtinu, keď máš problémy aj so slovenčinou? Neboj sa, on by Ti rozumel (keby si písal zmysluplne) aj slovensky.
Reakcia na: TeBeCe #42805:
Mozem sa aj ja prihlasit ?? akoze...sprostredkovatel ?
Reakcia na: SZKV #42827:
Mne sa mozno zdaju byt troleje pomalejsie , tzv spomalujici. Pak nektere autobusi typu karosa tambus s autom. prevodovkou nemaji problem to rozbehnout na 70km v h. - /Nemozne u noveho Ikarusu/, co trolejbus ma co do 55km v h. prekonat tuto rychlost v cetne spomalovani ostatnych vozidiel napr. na Trnavskej a stat pr. v prepl. krizovatkach. Rychlodrazne eliny maji mat zelenou vsude ackoliv firma siemens ma postupne zavest na nekterych križovatkach elektronicke regulovace akousi vecnou zelenou. Instalovat se to ma nazacatek v Dubravce a Karlovce a pak v centru. Nevim vsak ted ci trolejbus je levnejsí nez nakup autobusu. To vsak ma po mene ted zajima, avsak se mi moc libi trasa tramvaji v Brne.
Reakcia na: fobust #42830:


Odhadujem, že variant s light rail shuttle, ktorý by prekonával Dunaj po Starom moste a bol zakončený na Šafárikovom námestí (prípadne až pod Kamenným námestím) by nebol výrazne drahší ako v súčasnosti navrhované riešenie za 8,5 miliardy - a mohlo by sa hneď plynule pokračovať výstavbou druhej etapy tunelom na Hlavnú stanicu.

V prípade prechodu tunelom popod Dunaj, ak od súčasnej sumy 8,5 miliardy odpočítame 1,5 miliardy na Starý most a pripočítame 5 miliárd na tunel, prvá etapa by stála napr. o 3,5 miliardy viac.
Reakcia na: SZKV #42827:
No tak sorry, ale na Dolné Hony rozhodně trolejbusy kapacitně nestačí, jediným důvodem, proč se tam nepostavila hned tramvaj, bylo nedořešené křižování s dráhou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.