Tak som tu prvý a asi aj posledný krat:-)Tak som to tu sledovala,o čom ľudia debatujú na diskusnom fóre MHD.Čakala som niake tie prepípané nadávky a pod.Ja keby som mohla,tak sem aj niaky ten štiplavý príspevok napíšem ale nakoľko som zo slušnej rodiny skusim to napisať pekne.Irónia-budem písať pekne a otrasných skúsenostiach s mestskou hromadnou dopravou:-)Som najviac fascinovaná snáď tým ako sa náklady na cestovanie nenápadne zvyšujú a úroveň prostredia v mestskej hromadnej doprave až príliš nápadne klesá.Človek si radšej ani nesadne,aby si náhodou nezašpinil kabát,cez totálne špinavé okná autobusu ani nevidíte von,a keď začne v lete pripekať,bude teplo a dusno-ukáže sa že aj okienka počas zimy stratili svoju funkčnosť a nedá sa snimi pohnúť.Všade bude opäť smrad,teplo a človek radšej pôjde pešo ako zažiť spotené a mastné dotyky iných podpazuší na svojom tele-Ale to už nie je ani tak o doprave ako o osobnej hygiene ? Ale vráťme sa aj k "ochote" šoférov počkať na utekajúce tehotné ženy,alebo zakročiť keď Vás v poloprázdnom nočnom spoji ohrozuje podnapitý smradlavý chlap.Ale asi by som si mala zvyknúť na neochotu a egoizmus iných ľudí veď nech sa pozabíjajú,ja si tu budem len tak sedieť a robiť sa že nič nevidím-ja s tým predsa nič nemám!Ak sem môžem napísať a je to skutočne môj osobný názor: Problém je v tom že u nás na Slovensku sa nikdy a nič nerobilo pre iných,pre spoluobčanov.Vždy to bolo len o tom hrabať a hrabať len pre seba !A tak to potom je tak že šofér ignoruje dianie za svojim chrbtom,a ostatní kompetentní ignorujú šoféra,cestujúcich svoje ženy,svoje deti a počítajú korunky z daní nás úbohých občanov ktorí keby skutočne nemuseli nikdy by do električky,autobusu či trolejbusu nevkročili.
Re: d3k0, yale: Podľa návrhu Dopravoprojektu by električkovú sieť malo tvoriť 8 liniek, z toho 5 by malo premávať do Petržalky. Interval v špičke by mal byť 6,7 - 12 min. ?
ak si toho názoru, že cieľom MHD je dosiahnuť pre cestujúceho dopravu z A do B bez prestupu, samozrejme, tá električka je výhodnejšia. Ja som toho názoru, že budovanie spojov bod-bod je nad určitou hranicou neefektívne a pri raste dopravnej siete ekonomicky neudržateľné.
Preto vôbec nepovažujem za škodu, ak by v prvej etape cestujúci z Petržalky prestupovali v meste na iné druhy dopravy v prestupových uzloch. V prípade navrhovanej električky cestujúci budú čakať na jednu z piatich liniek na východzej zastávke, v prípade shuttle systému sa rýchlo dovezú do centra, kde vystúpia, alebo prestúpia na električky či iný druh dopravy dostupný v danom prestupovom uzle - pričom ponuka spojov bude ďaleko širšia. Toto považujem za princíp nosného systému.
hmm no v DPB si asi myslia ze bohate stacia, minule som sa "potesil" napriklad predlzeniu intervalu liniek 201 a 202 cez weekend z 10 na 12 minut...
Re #42832 yale: no ale prave to je ten obrovitansky rozdiel, ze ked to spravis napojitelne na sucasny system, tak to vie obsluzit aj dalsie uzemia a nemusis cakat dalsich 20 rokov kym sa bude "plynule pokračovať výstavbou druhej etapy"
Obnovenie lanovky na Kamzík. Som zvedavý, či sa splnia sľuby o termíne sprevádzkovania ako je uvedené v článku alebo či to dopadne tak ako Most Košická, ktorý mal vraj pôvodne slúžiť verejnosti 31. 5. 2005. Aké sú najnovšie informácie, kedy bude hotový?
A som zvedavý aké budú ceny za prepravu. Hm, bude to zaujímavá skratka pre nemotorizovaných lyžiarov, turistov či návštevníkov bobovej dráhy a televíznej veže, ktorí by inak museli šlapať od konečnej 203-ky. ?
Úplne dokonalé sú tie automaticky priraďované "sponzorované odkazy" v Pravde. Mi to pripomína, ako MFDnes raz k správe o nešťastí, keď sa lešenie zrútilo na kočík a zabilo dieťa v kočíku, priradila reklamu na lešenia a detské kočíky...
Akou rečou píšeš? Prečo sa snažíš emulovať češtinu, keď máš problémy aj so slovenčinou? Neboj sa, on by Ti rozumel (keby si písal zmysluplne) aj slovensky.
Mne sa mozno zdaju byt troleje pomalejsie , tzv spomalujici. Pak nektere autobusi typu karosa tambus s autom. prevodovkou nemaji problem to rozbehnout na 70km v h. - /Nemozne u noveho Ikarusu/, co trolejbus ma co do 55km v h. prekonat tuto rychlost v cetne spomalovani ostatnych vozidiel napr. na Trnavskej a stat pr. v prepl. krizovatkach. Rychlodrazne eliny maji mat zelenou vsude ackoliv firma siemens ma postupne zavest na nekterych križovatkach elektronicke regulovace akousi vecnou zelenou. Instalovat se to ma nazacatek v Dubravce a Karlovce a pak v centru. Nevim vsak ted ci trolejbus je levnejsí nez nakup autobusu. To vsak ma po mene ted zajima, avsak se mi moc libi trasa tramvaji v Brne.
Odhadujem, že variant s light rail shuttle, ktorý by prekonával Dunaj po Starom moste a bol zakončený na Šafárikovom námestí (prípadne až pod Kamenným námestím) by nebol výrazne drahší ako v súčasnosti navrhované riešenie za 8,5 miliardy - a mohlo by sa hneď plynule pokračovať výstavbou druhej etapy tunelom na Hlavnú stanicu.
V prípade prechodu tunelom popod Dunaj, ak od súčasnej sumy 8,5 miliardy odpočítame 1,5 miliardy na Starý most a pripočítame 5 miliárd na tunel, prvá etapa by stála napr. o 3,5 miliardy viac.
No tak sorry, ale na Dolné Hony rozhodně trolejbusy kapacitně nestačí, jediným důvodem, proč se tam nepostavila hned tramvaj, bylo nedořešené křižování s dráhou.
Kde sa minulo pol miliardy, môžeme iba hádať, určite ich nezožralo "zlé metro", to je isté.
Električkové experimenty tiež nebudú úplne za facku, a preto je na mieste zvážiť, či sa neoplatí investovať o málo viac a vybudovať niečo, z čoho bude mať osoh nielen Petržalka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Svetra