Upozornovat na rozdiel medzi moznostou a realitou ma uz nebavi. Az si nastudujes investicny zamer, ktory mesto v pripade elektricky presadzuje a zistis, ze nesplna dane kriteria, mozeme pokracovat v debate.
Re #98546 Emo: No, ale 95 zdaleka nie je nosnym systemom a neobsluhuje celu Petrzalku ani neriesi sirsie dopravne vztahy. Pravwe to je dokazom, ze elina vlastne nic nevyriesi.
Re #98549 Ike: Ja sa vyjadrujem k sucasnej a planovanej podobe elektricky. Takze tvoja podmienka je splnena...
Vyjadrovat sa k niecomu imaginarnemu je jalove a zbytocne.
Re #98553 Vladimír: Trasa je dana a v oboch rieseniach je v podstate identicka. Nehovorime vsak o trase v Petrzalke, ale o dopravnom rieseni pozemna elektricka (ktoru navrhuje mesto ako docasny variant na 3 roky) verzus NS MHD v plytkom tuneli.
Re #98555 Ike: Velmi spravne. Tie lahke mestske supravy co maju jazdit ako NS MHD budu z hladiska cestujuceho ako elektricka, kvalitativne nebudu vidiet nejaky rozdiel. Rozdiel bude presne v tej technologii napajania, rozchodu atd.
Nakoľko som dnes ukončil svoje pôsobenie ako vodič autobusu v DPB, chcem sa týmto s Vami rozlúčiť... hlavne ďakujem kolegom, či už z našej vozovne ale aj tým ostatným za fajn kolektív, potom ostatným, ktorí pracujú v oblasti MHD, pretože to nie je jednoduchá práca a potom aj ostatným cestujúcim, hlavne tým, ktorí vedia pochopiť človeka v práci vodiča a občas sa mu za jeho služby, z ktorých nie všetky sú úplne samozrejmé, aj poďakujú či potešia príjemným slovom. Fanúšikom, ktorí ma nestihli, odkazujem, že majú smolu (vidieť vlka za volantom a-busu) a tí, ktorí mali tú možnosť sa so mnou previezť, dúfam, že na to nespomínajú ako na jeden z odstrašujúcich zážitkov... ?
Ešte raz vďaka, nech sa MHD v BA len a len zlepšuje, aj keď je v nej roboty ako na kostole...
Pozdravuje znova-žilinčan VLK (la viva EMtest ? )
co vravis na TEZ? je to lahky vlak alebo elektricka?
z mojho laickeho nazoru dedukujem ze z hladiska cestujuceho rychla elektricka = lahku vlak...
problem je len technologicky, ale ten cestujuceho nezaujima (napajanie, typ kolajnic, vyhybky, signalizacia...)
Ak by bolo oficialne povedane, ze NS v Bratislave su autobusy, tak okamzite ziadam predlzenie L95 zo Safka cez nam. SNP, Stefanikovu na Hl.St. Dostupnost Petrzalky z centra a Hl.St by sa tym vyrazne zlepsila, zaujem cestujucich velky. Ale zial urcite sa najdu "spekulanti", vdaka ktorym ani v buducnosti nebude tento smer dobre obsluzeny.
Nechcel som sa zapájať do tejto debaty, ale (nielen) tomuto vôbec nerozumiem:
Trasa NDS v Petržalke je až na malé variantné odchýlky v trasovaní už niekoľko desaťročí PROSTE DANÁ. Ako je KTORÉKOĽVEK z Tebou menovaných kritérií NDS ovplyvniteľné skutočnosťou, či ho bude zabezpečovať električka alebo ľahká železničná jednotka???
To jednoducho nechápem. Alebo napr. že ak to bude vlak, tak dochádzková vzdialenosť bude nižšia ako na električku?
Čo z toho električka nespĺňa? Najmä druhý bod ma zaujal, to je absolútny vrchol demagógie - to k zastávke "Marcelllooonds" budú 'ludia bežať, alebo ako bude k "Marcelllooonds" lepšia pešia dostupnosť ako k električke v tom istom koridore?
Suhlasil by som s marcelllooom ohladom NS a elektricky, len do miery, keby dodal ze v sucasnej podobe...
Pretoze v sucasnej podobne naozaj nema sancu byt elina NS.
Ak by sa ale nejakym sposobom zvysila premavkova rychlost, zabezpecila radiala, eliminovala koliznost, zriedili zastavky... tak si to viem predstavit
Ale veď, pokiaľ viem, tak to aj je v skutočnosti plánované. Lebo veď si zober dnešné linky 95 a 99. 95 ide v podstate po trase pripravovanej električky a 99 tvorí akýsi nadväzný spoj k nej (a samozrejme aj k iným nosným linkám).
Samozrejme ze sa to neda preto hovorim, ze elina nemoze byt nosnym systemom pre Bratislavu a uz vobec nie jedinym. Preto treba dalsie subsystemy a konkretne navrhujeme trolejbusovy subsystem a doplnkovy autobusovy subsystem.
co to znamena max 10 min (600m od trate) dostupnost? odkial? od vsadial? to sa neda. Keby isli Petrzalkou 2 elektrickove cesty, myslim, ze by sa dala Petrzalka kompletne obsluzit tymito 2 cestami, alebo jeden okruh.
Spomenme niektore:
- bezkoliznost
- max 10minutova pesia dostupnost (VUD uvadza max 8 min) = cca do 600 metrov od trate
- kratky cas pre cestu z lubovolnej stanice do lubovolnej
Zmluvu o spolupráci pri výstavbe železničnej trate v úseku od Bosákovej ulice po Janíkov dvor v bratislavskej Petržalke by sa mali podpísať bratislavský primátor, minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a generálny riaditeľ Železníc SR v najbližších dňoch
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.