Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #99777:
a co si predstavujes pod takymi pojmami diverzifikovana a variabilna? a PRECO by sa nemohla elektrickova siet postavit aj tam kde teraz nie je? vsak vlak v kombinacii s trolejbusmi mas aj teraz, tak co sa stazujes - mozes ist zo ZST Petrzalka vlakom na hlavnu stanicu no a odtial sa uz lahko dostanes na nivy 210-nou, aj na Flilalku 201-tkou ?
Reakcia na: Marcelllooo #99537:
"OTAZKA: Ked bude elektricka obsluhovat len 20% (dobre, povedzme 30%) Petrzalcanov, kto alebo co bude obsluhovat ten zvysok?
Ako bude rieseny dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka, co je hlavna rozvojova os Bratislavy a buduce obchodne a administrativne centrum Bratislavy?

ODPOVED: Zase len autobusmi. Tak naco potom staviame tu elektricku?"

Máš pravdu. Samozrejme by sa doprava na Nivy mala riešiť (s tým určite budeme všetci súhlasiť). Obávam sa, že sa momentálne neplánuje riešiť vzťah Petržalka - Nivy - Filiálka inak ako vlakom zo ŽST Petržalka. Či toto spojenie bude pre ľudí príťažlivé závisí aj od intervalu. To však neznamená, že netreba riešiť vzťah Petržalka - centrum. A predpokladám, že aj po dobudovaní trate na Filiálku a električky na Šafko Petržalke ostanú určité autobusové linky (napr. 83,93), ktorých trasy nebudú súbežné s týmito systémami.
Reakcia na: Ike #99865:
Prosím ❓ ❗ ?
Reakcia na: tr3mp #99899:
Predbehol si ma vo zverejnení návrhu vygenerovaného programom Transport Tycoon. Dobré! ? Ja ho však nemám až tak veľkorysý a tak sci-fi ?
Reakcia na: Marcelllooo #99888:
Zatiaľ čo električka vybuchuje vo väčšine aspektov, tvoj NDS je úplne úžasný, pričom mu vzdávam hold za jeho vyriešenie najdôležitejšieho prepravného prúdu Bratislavy a zároveň vyzývam k tomu aj ostatných. ?
Reakcia na: Marcelllooo #99888:
Ja ti nic nemusim ukazovat. Tak ako pred par rokmi nebolo ani chyru o tvojom NDS mestskeho vlak v onej trase, tak nie je pokryte financovanie danych trati do roku 2013. Sú to plány do rokov 2020 a dalej sa o tomto s tebou bavit nebudem.
Reakcia na: Ike #99906:
ok, ale prečítal som si ? koho by to nenasralo?! Ja by som si k tým 790Sk na 3 mesiace doplatil aj 60Sk na 850Sk alebo 110SK keď už to tak DPB trhá žily, že električenkári si jazdia "zadarmo". Keď som si počítal čiste len jazdy do/zo školy tak je to 1080Sk keďže cestujem 20min cca, plus určite aspoň dve jazdy MHD cez víkend a 216Sk je na svete, čiže aspoň 1300Sk prejazdím a platí si za to 790Sk ? naposledy som šiel nočákom koncom augusta a najbližšie pôjdem 26.3. ? takže v podstate ak si zacvakám 5 ciest nočákom ročne tak ma to nezruinuje no je to nekomfort keď si musím k električenke kupovať ešte aj lístok.

Btw.:Uvažuje sa nad tým, že sa bude dať kúpiť si električenku aj na vybrané pásma 200,300,500,600 a 700, podľa potreby,tých ktorých ľudí? Teda ak dakto zo Záhoria cestuje do BA, povedal by si na 1+2 pásmo a potom 200,šlo by to tak v praxi? Alebo trebars ak dakto z Chorvátskeho Grobu pracuje na Letisku tak si povie 600+2. pásmo.
Reakcia na: Ike #99905:
: sorry to nebolo tebe, ale vsetkym 🙂
Reakcia na: tr3mp #99899:
dobré to myslíš, ale domysli si k tomu ochotu hlavne železníc sa do toho zapojiť nejak aktívne a aký zápas to bude. Pochybujem, že ŽS ustúpia SL alebo naopak. Neviem si predstaviť, že by im šlo primárne o to aby sa ich spoje prekladali ale skôr aby si utrhli najviac pre seba a to isté žeby sa SL a DPB dohodli kto komu čo pustí. Podľa mňa okrem nákladov na spustenie samotnej BID treba zarátať aj to koľko kto zaplatí za to, aby na danej trase jazdila jeho linka/busy aby za to trhol pre seba dačo.
Reakcia na: frenky #99901:
skôr tým aké to je smiešne ne?
Reakcia na: tr3mp #99899:
Nestačila by do DNV jedna linka - 3 (ostalo by spojenie s Patrónkou) a 2 by končila v Dúbravke alebo na novom obratisku v oblastia Lamač Gate ?
Reakcia na: enumaelish #99900:
Ja som nenarazal na jeho vierovyznanie. Nech veri v co chce, to je mi ukradnute.
Reakcia na: frenky #99898:
u nás to pasovalo tak, že čím viac to bola trieda grázlov, podpriemerných žiakov a tých čo prepadali tak tým viac ich chodilo na nábožko... ?
Dovolím si pridať moju víziu (orientačne pre rok 2030), ako by mohlo vyzerať trasovanie NS MHD tvoreného električkami s doplnením mestskými a regionálnymi vlakmi.

Grafické znázornenie http://hrady.sk/imhd/train_tram_2030.png

VÝCHODISKÁ NÁVRHU
----------------------------------
Električky:
- súčasná elektičková sieť
- jej predĺženia zahrnuté v ÚP (Dúbravka - Lamačská brána - DNV, Ružinov - letisko, Zlaté piesky - Vajnory, v CMO mierne pretrasovaný okruh tvorený dvoma trasami)
- ďalšie uvažované predĺženia (Rača - CEPIT - Vajnory)
- predĺženia podľa rôznych štúdií (Račianska - Vajnorská po predĺženej Tomášikovej, Lamačská brána - DNV (SZ variant okolo VW))
- moje doplnky: trať Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - autobusová stanica - Mlynské nivy - Prievoz a trať Šafárikovo nám. - Pribinova - Košická - Jégého - Trnavská - Tomášikova - ŽST Nové Mesto (posledná spomínaná je na zváženie)

Železničné trate:
- súčasná železničná sieť
- navrhované trate: Petržalka - Filiálka, letisko
- doplnené viaceré uvažované železničné zastávky na existujúcich tratiach (niektoré v upravenej polohe) + niektoré nad rámec doterajších úvah

TRASOVANIE
----------------------------------
Električky:
0 okružná linka (trasa nižšie)
1 Petržaka juh - Letisko
2 DNV - Vajnory
3 DNV - Prievoz
4 Karlova Ves - Vajnory

Mestské vlaky:
R2 DNV - Rusovce
R5 Filiálka - Vajnory
R7 Petržalka - P. Biskupice

Regionálne vlaky:
R20 Hlavná stanica - Kúty
R50 Petržalka - Trnava
R60 Hlavná stanica - Galanta
R70 Petržalka - Dunajská Streda
S7 Wien - Letisko
S60 Wien - Letisko

DETAILY
----------------------------------
0 okružná linka, klasická mestská električka
trasa: Šafárikovo nám. - Špitálska - Radlinského - Račianska - Tomášikova - Trnavská - Jégého - Košická - Pribinova - Šafárikovo nám.
oproti súčasnosti obsluha nábrežnej zóny na Pribinovej, Košickej, štadiónov na Tehelnom poli

1 Petržaka juh - Letisko
rýchlodrážna trať (trasa B nosného systému), úsek Šafárikovo nám. - Záhradnícka vedený tunelom (na podzemnom úseku stanice Šafárikovo nám., Kamenné nám., Hodžovo nám., Hlavná stanica, Račianske mýto, Trnavské mýto), prechod Dunaja po Starom moste

2 DNV - Vajnory
trasa: ŽST DNV - predĺženie Eisnerovej - Lamačská brána - Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - Dostojevského rad - Karadžičova - Trnavské mýto (západne od tržnice) - Račianska - Rača - Rybničná - Vajnory (CEPIT)
upravená trasa A nosného systému, nový úsek Šafárikovo nám. - Račianska vedený povrchovo
oproti súčasnosti obsluha okolia Dostojevského radu a Karadžičovej, obsluha technologického parku CEPIT

3 DNV - Prievoz
trasa: ŽST DNV - Volkswagen - Lamačská brána - Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - Štefanovičova - Imricha Karvaša - Mlynské nivy - Prievoz (Hraničná)
v úseku Ivana Karvaša - Mlynské nivy vedená tunelom, na ulici Mlynské nivy v vedená v stredovom páse, na podzemnom úseku stanice Americké námestie, Autobusová stanica Mlynské nivy, Košická
oproti súčasnosti obsluha Patrónky, obsluha celej administratívnej zóny Mlynské nivy, rýchle spojenie Dúbravky s centrom a Mlynskými nivami

4 Karlova Ves - Vajnory
oproti súčasnosti obsluha Vajnor a technologického parku CEPIT

Mestské vlaky
R2 DNV - Rusovce
preklad s R20, určené vlaky len po ŽST Petržalka, prípadne Janíkov dvor

R5 Filiálka - Vajnory
preklad s R50

R7 Petržalka - P. Biskupice
vložené vlaky do R70

Regionálne vlaky
R20 Hlavná stanica - Kúty
preklad s R2

R50 Petržalka - Trnava
preklad s R5

R60 Hlavná stanica - Galanta

R70 Petržalka - Dunajská Streda
v úseku Petržalka - P. Biskupice posilnenie R7

S7 Wien - Letisko
dostavba trate Wolfsthal - Petržalka, oproti súčasnosti obsluha Bergu a severnej časti Kittsee

S60 Wien - Letisko

HLAVNÉ PRESTUPNÉ BODY
----------------------------------
Šafárikovo nám. - prestup medzi 0, 1 a 2, prestup v reláciách Petržalka Rača (oblasti mimo dosah železnice), Petržalka Karlova Ves (- Dúbravka), Karlova Ves Pribinova - Košická

Hlavná stanica - prestup medzi 1, 3, R2, R20, R60, prestup zo Záhoria a Dúbravky na spoje do centra, Petržalky a Ružinova

Trnavské mýto - prestup medzi 1, 2, 4, R5, R7, R50, R70 a S60, prestup z regiónu do severnej časti centra a do Ružinova

Autobusová stanica Mlynské nivy - prestup medzi 2, 3, R7, R50, R70 a S60, prestup v reláciách východná časť regiónu Karlova Ves, východná časť regiónu Mlynské nivy (mimo dosah železnice)

Einsteinova - prestup medzi 1 a R2, R7, R50, R70, S7 a S60

Lamačská brána - prestup medzi 2, 3, R2 a R20. Terminál regionálnej autobusovej dopravy

Vinohrady - Predmestie - prestup medzi R5, R50 a R60

Ružinov - prestup medzi 1, R2, R7, R70 a S60

NOVÉ ŽELEZNIČNÉ ZASTÁVKY
----------------------------------
Devínska Nová Ves sídlisko
Lamačská brána
Lamač sídlisko (v predĺžení Vrančovičovej), alternatívne aj zrušenie ŽST Lamač
Kaťušina lúka (pri Tescu Lamač), alternatívne náhrada Železnej studienky
Kramáre (na moste ponad Záhorácku, alternatívne v úrovni zastávky Dubová)
Pekná cesta
Rybničná
Vajnory (alternatívny presun bližšie k električkovej linke 4)
Račianska (na trati Hlavná stanica - Nové Mesto, na križovaní s Račianskou, alternatívne aj prestup na trať Predmestie - Filiálka)
Slovany
Filiálka
Autobusová stanica Mlynské nivy
Pribinova
Trnávka (Martinský cintorín)
Ružinov
Vrakuňa (Čiližská)
Einsteinova (križovanie s Jantárovou cestou)
Nákupná zóna Lúky
Janíkov dvor
Rusovce zastávka

Podľa potreby aj:
Cintorín Ružinov
Prístavný most (križovanie s Bajkalskou)
Ekonomická univerzita
Jarovce


-------------------------------------------------------
Vygenerované programom Transport Tycoon ?
Reakcia na: enumaelish #99897:
My sme takychto ludi mali na zakladke a aj na strednej... Asi si vies predstavit, co sa s nimi dialo. Slizki hadi. ?
Reakcia na: Ike #99865:
tá časť od 2:33 je nechutná ? ? ? maximálny grc ? ? ? ešte väčší humus ako keby napr. bol rozhovor so mnou a kydol by som tam Dark Funeral ?
Reakcia na: Ike #99858:
"Trolejbusy ako doplnková doprava sú ekologickejšie a flexibilnejšie ako električky a autobusová doprava v Petržalke by mohla ísť do postupného útlmu, ozrejmil podpredseda združenia." v čom sú flexibilnejšie trolejbusy? Myslím, že so závislosťou od trakcie je to 50:50 u oboch. Okrem toho, určite ešte nepočítal s tým koľko nových trolejbusov by to potrebovalo a ich cenu ani, takže dobré vymývanie mozgov, len tak ďalej ? plus kam by sme ich dávali ešte tie trolejbusy - nová vozovňa mimo sídliska Lúky kde trolejbusy nechcú, alebo v existujúcej vozovni Petržalka?! Plus meniareň nejaká nebude určite na škodu. Neviem koľko je cena, no veľmi veľká eufória ho pochytila s tými ľahkými vlakmi v Petržke, až tak, že od rozmaru nasľuboval trolejbusy v celej Petržke a omylom by zabudol za to všetko zaplatiť ? ? ?
Reakcia na: Ike #99858:
Aké trolejbusy? Furt sa oháňa trolejbusmi, už vidím ako mesto stavia v Petržke trolejbusové trate ? na Lúkach pokiaľ si pamätám trolejbus nechcú. Ak sa vystavia električka tak autobusy tu prežijeme nejak ako ten doplnok. Potom logicky a spravodlivo by sa mali riešiť eko-systémy MHD v Lamači, Horskom parku a na Trnávke potiahnutím 204/205 na Letisko.
Reakcia na: 810zssk #99790:
Ak bude 630 kryť DP, tak sa teším na tú pravidelnosť spojov a hlavne ak im namiesto SOR dojde Karosa B731 a urve sa z nej dačo za jazdy ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.