Reakcia na: drink #99606:
Nie som síce odborník, lebo nemám matematicko-fyzikálne vzdelanie v Matici Slovenskej, ale skúsme sedliacky rozum:Minimálna dovolená dĺžka oddielu na trati s autoblokom je 1000 m, v praxi okolo 1100 m. Vlaky by nemali jazdiť na výstrahu, pokladá sa to za prehrešok proti pravidlám tvroby grafikonu. Takže povedzme 2100 m. K tomu dĺžka súpravy povedzme 150 m v priemere (počítam len osobnú dopravu!). Priemernú cestovnú rýchlosť veľmi modernej dynamickej súpravy v zastávkovom režime dosahujeme okolo 60 km/h, čiže 1000 m za minútu. Takže interval na šírej trati a pri ideálne rovnobežnom grafikone cez dve minúty. Samozrejme v okamihu, keď sa nám tam začnú motať trebárs rýchliky (vyššia vmax. ale horšia dynamika), náklady (pomalý rozjazd, horšie brzdiace percentá, dlhé súpravy) a iné anomálie, výsledok sa rapídne zhorší.
V praxiNásledné medzidobie býva tuším okolo 3 minút, staničné intervaly pri modernom ZZ tiež tak nejak.
Peon
Cez to staré železničné priecestie teraz premáva Slovak Lines čo ide cez Vajnory, Čiernu Vodu, Slovenský Grob do Viničného (a niektoré spoje až do Pezinka -> napr. http://cp.atlas.sk/Route.asp?cl=S&tt=2&i=235&s1=876&s2=3799&p=AT ).
Keďže však 630-ka v tejto etape (na rozdiel od Koncepcie BID) nepôjde aj do Slovenského Grobu, zostane týchto zopár spojov Slovak Lines idúcich cez Vajnory zachovaných?