Z: trošku sa zaujímam o motory, ale motor ktorý by mohol spalovať naftu a zároveň plyn, no neviem neviem. Tu je problém v princípe práce motora a samotnej konštrukcii. V krátkosti benzínový (plynový) motor nasáva zmes vzduchu a paliva, ktorá sa zapaluje iskrou od sviečky. Naftak nasava len cisty vzduch, ktorý po kompresii zvysi teplotu na niekolko 100°C a pri hornej uvrati piestu sa do tohto horúceho vzduchu vstrekne nafta, ktorá sa vznieti (od toho vznetový). Okrem toho majú benzínové motory kompresné pomery tak od 9-11:1 a naftové od 18-23:1, takže sú konštrukčne iné. Neviem či by bolo ekonomické vyrábať takýto hybrid, ale hlavne čo by som tým dosiahlo. Vysoké náklady na výrobu a nízka účinnosť takéhoto motora by určite nevyvážili možnosť spalovať 2 druhy palív (naftu a plyn)
Cez 2 sv. vojnu vraj niečo také existovalo, ale to bola vojna a motor mal zrejme malú účinnosť, tam bola ale iná filozofia, vtedy bol človek rád že bolo vôbec nejaké palivo, nieto aby si si ešte vyberal.
Cez 2 sv. vojnu vraj niečo také existovalo, ale to bola vojna a motor mal zrejme malú účinnosť, tam bola ale iná filozofia, vtedy bol človek rád že bolo vôbec nejaké palivo, nieto aby si si ešte vyberal.
Kami
To Hrobusti nie su kompatibilni s inymi bustmi ? Vsak vsetci maju vodicak na autobus, ci nie ?
V BB trolejbusari vyfasuju autobus a jazdia ako by sa nechumelilo. Az na malickosti. Mnohi uz "zabudli" co sa robi s radiacou pakou, ako sa zapina baterka, startuje ... Rano ked si prisli po vozy, tolko spekulovali az musel dispecer vyzvat tych co uz mali natocene aby trolejbusakom pomohli, lebo sa inak nepohnu.
Jednemu vodicovi sa podaril riadny kusok. Nevedel ako sa radi v I280 tak tam nieco hodil a skusil ci sa pohne. Pohol sa. Ked sa mu zdalo ze ma vysoke otacky, pohol pakou dozadu. Az potom sa dozvedel ze odjazdil na 5-ke a 6-ke! Nastastie mal rovinatu linku.