Bon-Cu: no ja som to nemyslel tak, ze Greci su na tom horsie/lepsie ako my. Tam je to take trochu na divoko - dost extremy. Ale zase ani my nemame dialnicu (2-3 prudovu) z BA do KE (za trencinom je koniec) takze sa nie je cim chvalit. Kopu "malych" ciest tam maju aj oni.
Ja len bohuzial neviem, ci to financuju z prachov EU - to len dedukujem, nikto, koho som sa tam pytal mi to nevedel povedat.
Skor som to chcel nejako naznacit, ze keby sa vymyslel seriozny a zaroven dobry projekt - ktory by zaujal nielen BA, ale aj siroke okolie, ze urcite by sa nasli prachy lahsie ako len na samotnu BA - nic viac - nic menej.
Ja len bohuzial neviem, ci to financuju z prachov EU - to len dedukujem, nikto, koho som sa tam pytal mi to nevedel povedat.
Skor som to chcel nejako naznacit, ze keby sa vymyslel seriozny a zaroven dobry projekt - ktory by zaujal nielen BA, ale aj siroke okolie, ze urcite by sa nasli prachy lahsie ako len na samotnu BA - nic viac - nic menej.
Andrej (Anndy008)
Podla precitaneho ma napada, ze to co popisuje Martyk, bude mat nejaku myslienku. A to taku, ze by sa malo spojit par skupin a vylobovat si prachy na skutocnu a racionalnu regionalnu dopravu. Ak ten projekt bude mat zmyslel a privoniame si k EU, tak prachy urcite budu (a pocitam, ze nie zvacsa od nas - nastastie). Inak si s nasimi zdrojmi nevystacime.
Mozno Grecko je priklad. Neviem, ci je to tym, ze vstupili relativne nedavno do EU a prachmi EU, ale teraz som mal moznost precestovat par krat vacsiu cast grecka - od solunu az po ateny(tam a spat a este medzi tym par 100km) (dlzka medzi Atenami a Solunom je cca 600km po ceste jednym smerom - defacto spojenie medzi dvoma najvacsimi mestami) a medzi tym a co som nevidel? Jedno velke stavenisko (v dobrom zmysle). Proste tam stavaju 600 a viacej km dialnic + vedla toho nova zeleznica (uplne novy zvrsok /ciest, kolajnic/ a tak isto nova elektrifikacia zeleznic) a urcite si to nefinancuju sami. Niekedy to prichadza az do absurdit - klasicka cesta prejde razom na strk, tam su uz betonovymi kockami polozene krajnice a stred cesty (asfalt este nikde) a vedla znacka, ze je to dialnica a smerove tabule , alebo super cesta a zrazu koniec a pole, ci kopec - ale za chvilu bude co zavidiet. Neviem, ci za to moze naozaj vstup do EU, ci ako je to financovane, ale zda sa mi, ze to spolu suvisi - ale mozno sa mylim.
Este tak keby si dali spravit kanalizaciu .
Akurat, ze slovo spojit znamena pre slovaka vseobecne nieco neskutocne, ba priam je to vyzva do boja (neviem, preco to je, ale aj sam to, dokonca aj na sebe, niekedy tak citim) .
Inak MHD - ja som videl (nestihal som aj pouzit ) MHD v Atenach - povedal by som, ze je na vysokej urovni, t-busy, metro, busy, dalej v Solune (Thessaloniky) - tam je to o poznanie na horsej urovni a potom medzimestske, ci primestske spoje (neviem ako presne to nazvat) - to sa uz podobalo na balkansku dopravu, ale inak v pohode.
Jo este som videl budapest, teda MHD, ale jedina zaujimavost, ze tam v pohodke jazdia "nove" ikarusy i260 resp. C80 s transparentmi. Musim povedat, ze je z toho iny bus - aspon z vonku.