Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
A co spravis ked sa ziaden tunel nepostavi. A vyzera na 80%, ze sa nepostavi...
Reakcia na: hoppusmark01 #95603:
a tiež si myslím, že by sa DPB už mal vykašľať na frflajúcich dôchodcov a mal by urobiť zmeny v linkovaní všade tam, kde je to treba.. Predsa sú tam experti, ktorí sa do toho vyznajú (aspoň dúfam)...alebo sa teda do toho vyznajú určite lepšie ako frflajúci dôchodcovia, takže by mali byť rešpektované ich odborné rozhodnutia o zmenách linkovania..
Reakcia na: Marcelllooo #95599:
"Nehovoriac, ze tato linia je jednou z tras uvazovaneho metra, takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet... "

Nie je úplne pravda, že železničná trať z Petržalky do Rače je jednou z trás uvažovaného metra. Najviac možno povedať, že je náhradou častí dvoch trás. Trasy B v úseku Janíkov dvor - Pribinova a trasy A v úseku Mlynské nivy - Predmestie + úsek Pribinova - Mlynské nivy. Táto náhrada je horšia ako pôvodne navrhované metro. Dôvody:

1. Pôvodne navrhované metro malo dve trasy s dvoma prestupnými stanicami a okruhom v centre, pri železničnom návrhu sa "ukoristil" severojužný koridor. Železničný projekt sa dosť nešikovne snaží riešiť zostávajúcu západo-východnú trať - buď vynechaním obsluhy južnej časti centra (prestup len na Trnavskom mýte) alebo vetvením trasy A v centre (ešte nešťastnejšie riešenie).

2. Intervaly a kapacita spojov: v železničnom tuneli sa uvádza minimálny interval 5 minút pri obsaditeľnosti súpravy 1000 osôb. To je výrazne horšie ako navrhované metro, kapacitne je to dokonca porovnateľné s električkou. Naviac netreba zabúdať, že tunel je tu primárne pre diaľkovú dopravu a do minimálneho intervalu bude treba zakomponovať aj diaľkové vlaky + regionálne vlaky idúce na stanicu Petržalka. Takže, ak náhodou príde zmenškaný medzinárodný rýchlik, na nosný systém môžeš v špičke pokojne čakať aj 10 minút ...

Môj názor na železničné riešenie: ideálny doplnok pre verejnú dopravu v Bratislave, ale v navrhovanej podobe rozhodne nie je vhodný ako nosný systém MHD.
Reakcia na: Marcelllooo #95583:
Tak tak, v podstate si povedal co som chcel povedat...

Nie MHD ale primestska s hustejsimi zastavkami, mozno miernou zachadzkou...

S tym ze devinska je len dedina na trase rozhodne nesuhlasim... Ono je to rozdiel v oboch obciach. Ako vravim, zatial co jedno je len plnohodnotne mesto (skoly obchody, atd), druhe je monofunkcna obec s rozmermi mesta a bez BA by DNV nebola k nicomu. Porovnavat DNV s PK na zaklade poctu obyvatelov, mi pripada ako keby sa porovnavali Kosice s Petrzalkou...

Keby som si mal preniest BID na DNV pomery, tak potom by asi mala vyznam 1 linka z Dubravky cez DNV stanicu do VW.. Zo stanice do BA vlakom - ale aj tak sa mi to nepozdava

Amos - viem kde je stanica v PK.
- A stale ti tvrdim ze 80% PK je v takej dostupnosti ze miesto vyckavania na bus, ktory ich povozi po celom PK su tam ovela rychlejsie pesi. A tvoj argument ze ked nebude MHD a bude BID tak budu chodit autami? ten je smiesny, lebo podla mna budu chodit autami aj tak, pretoze ako som uz spominal, ta BID v tejto oblasti nie je uplne doriesena a nie som si uplne isty, ci pezincanom bude stacit BA-Vinohrady ako prestupny uzol, ked doteraz v ovela vacsom meritku vyuzivali Bajkalsku a Nivy kam vlak chodil mozno pred 30 rokmi
Reakcia na: Marcelllooo #95583:

1. VW si plati dopravu sam.

2. MHD v PK pri chystanom modely BID je potrebna. A myslim si ze je potrebna aj dnes. Slapanie 15 min na zastavku ti ziadneho cestujuceho neprinesie.

3. Ano ale pre DPB by bolo ekonomickejsie z tvojho pohladu, keby linky jazdili poza zeleznicnu trat a ved ludia si uz dojdu. Co je to slapat na zastavku 15 min. ked by DPB usetril mnozstvo vzkm rocne.
Čo sa týka prelinkovania električiek, myslím si že určité korekcie by sa po uzavretí tunela mali spraviť.. Predsa nie je možné, aby po jednej trati na Nábreží chodili všetky linky do KV a Dúbravky, a nemali skoordinované intervaly... Čiže by sa mohlo stať, že pôjdu všetky naraz, a potom 20 minút nepôjde nič..
No a to skoordinovanie intervalu sa určite robí ľahšie pri menšom počte liniek, takže by počet liniek určite trebalo zredukovať...
Dalsi kohut na scene. Marcello ma schopnosti vhodne na poziciu poradcu primatora, alebo hovorcu , alebo veduci dakeho dopravneho oddelenia. Tam by sa uplatnil v zmysle hesla 'dialky su jasne, blizko je tma' a hesla 'neexistuje ina alternativa'. Marcello skutocne si precitaj aj tu BID a to ze potom bude fajn ked bude filialka a trat do petrzky, to sa nikto nebude hadat, tak to nemusis kricat stale.
Reakcia na: Marcelllooo #95588:
"A mesto nebude financovat MHD, pokial nebude rentabilna, pokial to bude ciernou dierou na peniaze... A o tom to je."

No to je dobrá blbosť, lebo MHD nie je rentabilná asi nikde...
Pri zavedení MHD každé mesto musí počítať s tým, že sa mu peniaze vložené do MHD nevrátia a že nebude zisková.. Ide o to, aký prínos bude mať zavedenie MHD pre obyvateľov.. Ak zvýši kvalitu života v meste, tak sa financovanie MHD oplatilo..
Reakcia na: Marcelllooo #95598:
Ak si si nevšimol zníženie počtu liniek z 13 na 5 (možno by sa v praxi zaviedla ešte jedna doplnková) a odmietaš si pozrieť Plán obsluhy BSK, tak potom je ťažko s Tebou diskutovať. Dovidenia.

PS: Nezostáva iné, len čakať na laminátku. ? ?
Reakcia na: Valec #95595:
Tak to sa brutalne mylis. Nielenze magistrat uzko spolupracuje s MDPT SR, sekcia zeleznic na tomto projekte a suvislostiach medzi TEN-T17 (hej, moja predchadzajuca chyba z nepozornosti ? ) ale sa s nimi od zaciatku uvazuje ako o nadvaznych projektoch, nakolko by mali vyuzivat minimalne spolocny tunel, ak nie aj celu infrastrukturu zeleznicnych kolaji...

Nie, Petrzalka nie je cela BA, ale je to jej cela tretina... A dalsia tretina ja v Ruzinove a Novom meste... A do Ruzinova a Noveho mesta sa presuva aj centrum mesta. Navyse sa uvazuje s tratou az do Trnavy, takze by uvedena trasa riesila viac nez polovicu dopravnych potrieb Bratislavy nielen z mestskeho hladiska, ale i z hladiska celeho regionu... Nehovoriac, ze tato linia je jednou z tras uvazovaneho metra, takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet...

Znovu odporucam http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
Reakcia na: zakaznik #95596:
Nie, nemienim sa Pezinkom zaoberat nijako podrobnejsie, uviedol som len nejake vseobecne zasady, ktore sa musia dodrziavat. Mna primarne zaujima doprava v BA a okolie len v nadvaznositi na BA dopravu.
Reakcia na: zakaznik #95592:
BID - len z casti mas pravdu a len ako docasne riesenie az do casu realizacie koridoru TNT-T17 a prestavby zeleznicnej dopravy v BA a to najme prestavba a vystavba Filialky ako druhej hlavnej stanice v BA. Bude pat hlavnych linie zeleznicnej dopravy: Tah TNT-T17 Pariz - Bratislava, Brno - Bratislava, Zilina - Bratislava, Sturovo - Bratislava ako hlavne medzinarodne linie a jedna hlavna nosna vetva BA regionu Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako NS MHD Bratislavy s nadvaznostou na regiony. Tato trat sa moze predlzit az do Viedne zo strany Petrzalky. Tolko naozaj len v skratke.

Ak ta to zaujima viacej, pozri si studiu ZSR "zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle" alebo kontaktuj Ing. Fabora, splnomocnenca primatora Bratislavy pre dopravu... Tu studiu si mozes stiahnut aj tu: http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
---
Ano, ten navrh v pdf-ku, ktory som si pozorne pozrel, nie je prelinkovanim ale len zmenou cisiel. V lepsom pripade zmenou grafikonu, ale urcite nie prelinkovanim. Zmena grafikonu k vyraznemu zlepseniu dopravnej obsluznosti sa vsak da realizovat len s dostatocnym poctom vozidiel, ktore neviem ci su k dispozicii v takom rozsahu. Nehovorim, ze by to nebolo treba, ale pozrime sa aj na to, co je realne.
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
Predtým, než napíšeš čokoľvek ďalšie o MHD Pezinok a regiovlakoch silne odporúčam preštudovať:
bid.mhd.sk/plan_dopravnej_obsluhy_bsk.doc
Je tam plno tabuliek a obrázkov, tak to nie je časovo náročné prejsť celé. ?
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
Tak len pre info, jedná sa o TEN-T17 a nie TNT (to je čosi úplne iné). NS MHD tak, ako ho tam nakreslili v Dopravoprojekte nemá absolútne nič spoločné s nosným dopravným systémom mesta, keďže je vedený len z Petržalky a stráca sa niekde v lokalite Filiálky. Jedine ak by Petržalka bola celým mestom. Takýto návrh by nič nevyriešil.
Reakcia na: Valec #95591:
Suvisi to velmi priamo a uzko, totizto to o com hovoris je uvazovane ako dopravna obluha bratislavy a nadvazujuceho uzemia regionalnymy vlakmi typu S-bahn na trati Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako jedna hlavna a nosna vetva verejnej dopravy a MHD BA... A nie, ten regiovlak nie je to iste, co dnesny osobak... ? ?

Samozrejme, ze mi ta nastudovana sietova optimalizacia udrela do hlavy a ostala tam zaryta v pamati, lebo tak to je spravne robenie dopravnych rieseni, ktore prinasa vsestranny uzitok (a pouziva sa vsade tam, kde doprava funguje). Skor ma prekvapuje, ze ty nevies o nej nic ani o prirpavovanej nosnej traty v suvislosti s TNT-T17 ani o studii ZSR "Zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle", ktora prave riesi to, co spominam... ?
Reakcia na: zakaznik #95592:
*...čo sa najnovšie posunulo na 12/2008.
Reakcia na: Marcelllooo #95589:
Nepravda, malo to byť súčasťou zavedenia Bratislavskej Integrovanej Dopravy od 3/2008, čo sa najnovšie posunulo

Re #95590 Marcelllooo: Pozrel si sa vôbec do toho PDFka? Keď navrhuje maximálne dve linky na radiálu, to je podľa teba iba prečíslovanie súčasných liniek?
Zopakovanie:
KROK1: Otvoriť http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
KROK2: Odmyslieť si Petržalskú radiálu, jednotku a dvojku si predstaviť točiť cez Jesenského.

"Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach..."
- Tož pravda.
Reakcia na: Marcelllooo #95589:
Ako súvisí regiovlak (dnešný osobák) s NS MHD a koridorom TEN a rýchlostným koridorom do Trnavy?

Mimochodom, nemáš pocit, že ti tá naštudovaná optimalizácia sietí nejak udrela do hlavy?
Reakcia na: zakaznik #95587:
Co hovoris o elektrickach, to nie je prelinkovanie, to je len precislovanie a mozno zmena intervalu...
Reakcia na: zakaznik #95587:
Pozor, ale ten regiovlak nie je len tak sam od seba, ten je aktualny az ako sucast riesenia NS MHD v Bratislave, resp, v Bratislavskom regione a suvisi s obnovou Filialky a tunelom az do Petrzalky. Cize zase regionalna doprava, ktora bude moct byt zrealizovana az, ked bude urobeny koridor TNT-T17 a rychlostny koridor do Trnavy komplet.... ?

Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach... ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.